Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Mama-Inge
30-12-2021 om 09:01
Wieder schreef op 30-12-2021 om 08:57:
Nooit hebben wij een dokter nodig, da's een geluk natuurlijk. Maar mijn dochter heeft wat lichamelijke klachten dus ik dacht, ik maak even een afspraak voor haar. Nou, dat dacht ik verkeerd! Het kind is 18 dus moet zelf bellen. En wanneer kan ze bellen voor een afspraak? Tussen 8 en 10. Dan zit ze op school, loopt ze stage óf ze werkt. Eerst hang je een half uur aan de lijn voor je uberhaupt iemand spreekt, en je moet op een haar na dood zijn om een afspraak voor dezelfde dag te krijgen. Dus tijdens werk/stage/school bellen kan niet, en op haar vrije dag bellen heeft geen zin want dan moet ze een afspraak maken voor haar volgende vrije dag en zo ver plannen ze niet vooruit.
De dame aan de telefoon kan er niks aan doen, dus op haar richt ik mijn ergernis niet. Maar het systeem is onwaarschijnlijk klantonvriendelijk. En het wonderlijke is: als mijn man eens in de 5 jaar naar de dokter moet, bel ik altijd voor een afspraak, en die is al enige tijd 18 geweest...
Anyways, ze gaat maar eerst langs de fysio en dan zien we wel weer.
Irritant
Hier kun je alleen een terugbel verzoek doen in een keuze menu
Hang je op en dan word je gelijk terug gebeld, vind ik ook zo stom.
FaithfulDuck87
30-12-2021 om 09:02
Dat ik slecht geslapen heb en ik last van mijn knie heb. Traplopen wilde niet zo hele goed.
Schemerlampje
30-12-2021 om 09:05
Nooit hebben wij een dokter nodig, da's een geluk natuurlijk. Maar mijn dochter heeft wat lichamelijke klachten dus ik dacht, ik maak even een afspraak voor haar. Nou, dat dacht ik verkeerd! Het kind is 18 dus moet zelf bellen. En wanneer kan ze bellen voor een afspraak? Tussen 8 en 10. Dan zit ze op school, loopt ze stage óf ze werkt. Eerst hang je een half uur aan de lijn voor je uberhaupt iemand spreekt, en je moet op een haar na dood zijn om een afspraak voor dezelfde dag te krijgen. Dus tijdens werk/stage/school bellen kan niet, en op haar vrije dag bellen heeft geen zin want dan moet ze een afspraak maken voor haar volgende vrije dag en zo ver plannen ze niet vooruit.
De dame aan de telefoon kan er niks aan doen, dus op haar richt ik mijn ergernis niet. Maar het systeem is onwaarschijnlijk klantonvriendelijk. En het wonderlijke is: als mijn man eens in de 5 jaar naar de dokter moet, bel ik altijd voor een afspraak, en die is al enige tijd 18 geweest...
Volgende keer maar doen alsof je je dochter bent?
Pooh-Bear
30-12-2021 om 09:08
Volgens mij heeft dochter hier toen toestemmingsformulier ingevuld dat wij voor haar mogen bellen.
Misschien kan dat bij jullie ook.
Dat zelf bellen moest hier overigens al met 16.
ProfitableMantis53
30-12-2021 om 09:12
Het kind is 18 dus moet zelf bellen. En wanneer kan ze bellen voor een afspraak? Tussen 8 en 10. Dan zit ze op school, loopt ze stage óf ze werkt. Eerst hang je een half uur aan de lijn voor je uberhaupt iemand spreekt, en je moet op een haar na dood zijn om een afspraak voor dezelfde dag te krijgen. Dus tijdens werk/stage/school bellen kan niet, en op haar vrije dag bellen heeft geen zin want dan moet ze een afspraak maken voor haar volgende vrije dag en zo ver plannen ze niet vooruit.
Maar wat zeggen ze dan bij die praktijk als je dit zo uitlegt? Ze kunnen dan toch niet anders dan je gelijk geven zou ik denken. Het is voor jouw dochter niet mogelijk om zelf een afspraak te maken, punt. Ik vind het altijd zo vreemd hoe er vastgehouden wordt aan regels als je met mensen en omstandigheden te maken hebt.
JtM
30-12-2021 om 09:30
Ik had een afspraak voor het bloedprikken voor vanochtend gemaakt. Kom ik aan, scan ik de QR code, staat er op het scherm: 'Afspraak niet bekend'.
Blijkt dus dat ik voor morgen een afspraak heb gemaakt ipv voor vandaag.
Ergenis aan mezelf dus...
Gelukkig was het niet al te druk en was ik alsnog zo aan de beurt.
SuzyQFive
30-12-2021 om 09:46
JtM schreef op 30-12-2021 om 09:30:
Ik had een afspraak voor het bloedprikken voor vanochtend gemaakt. Kom ik aan, scan ik de QR code, staat er op het scherm: 'Afspraak niet bekend'.
Haha! Hier moet ik wel even om lachen 😬.
PinkFlower
30-12-2021 om 09:50
Netherfield schreef op 29-12-2021 om 23:57:
Ik erger me aan iedereen die de hele avond knallen hoort maar niet de moeite neemt ff de politie te bellen. “Ze komen toch niet”. Nee, als je niet belt zeker niet! En mocht je het eng vinden dan kun je altijd een anonieme melding doen op politie.nl
Wel eens gedaan hoor. Helpt echt helemaal niks. Want ze komen idd niet. Of ze gaan extra rondrijden. Heeft ook geen zin want het afsteken gebeurt op plekken waar die politie auto niet komen kan. Lekker tussen flats ofzo. Want dat galmt zo mooi.
Van de meeste knallen weet je ook niet waar ze weg komen. Daarom is hier ff zeuren zo lekker.
PinkFlower
30-12-2021 om 09:51
JtM schreef op 30-12-2021 om 09:30:
Ooh nee whaha. Dit had mij ook kunnen gebeuren. Moest hier wel beetje om lachen...
Mammoet
30-12-2021 om 09:54
Dat ik weer snotterend wakker word en dus nóg niet klachtenvrij ben na Corona. Dag 10 inmiddels, zucht
Wieder
30-12-2021 om 11:28
Schemerlampje schreef op 30-12-2021 om 09:05:
[..]
Volgende keer maar doen alsof je je dochter bent?
Wow, da's een briljant plan 🤭. Ik moet meer burgerlijk ongehoorzaam worden, dat blijkt maar weer 🤣.
noas_1993
30-12-2021 om 11:34
Broodjebrie schreef op 29-12-2021 om 20:16:
Steeds als ik vuurwerk hoor, hoop ik dat iemand zijn vingers er vanaf knalt. Echt zo klaar met dat geknal. Gisteren liep ik buiten bijna van schrik in de bosjes toen er vuurwerk werd afgestoken. Rotjong. Echt.
Ik had maandag iemand over de vloer en op een gegeven moment zegt ze ''misschien kun je vrijdag nog wel een eindje gaan wandelen''
Misschien overdreven, maar ik wordt echt opstandig/boos van zulke reacties. Ik wil gewoon rustig kunnen wandelen zonder elke keer opgeschrikt te worden!
Zegt ze als klap op de vuurpijl ''overdag zal het wel meevallen''
Wat moet je met zulke mensen..
Ik loop naar m'n ouders en voor de rest blijf ik lekker binnen!
Wieder
30-12-2021 om 11:35
Nera schreef op 30-12-2021 om 09:12:
[..]
Maar wat zeggen ze dan bij die praktijk als je dit zo uitlegt? Ze kunnen dan toch niet anders dan je gelijk geven zou ik denken. Het is voor jouw dochter niet mogelijk om zelf een afspraak te maken, punt. Ik vind het altijd zo vreemd hoe er vastgehouden wordt aan regels als je met mensen en omstandigheden te maken hebt.
Nou niks. Ze is heel begripvol en meelevend maar nul oplossingsgericht.
Over een toestemmingsformulier heeft ze het bijvoorbeeld niet gehad Pooh-Bear, mag toch hopen dat ze dat zou zeggen als ze dat hadden. Maar goed, ik zal het voor de zekerheid maar even navragen want wie weet.
Online afspraak maken kan ik voor de kat wel Friezinnetje, en je zou denken dat de dame aan de telefoon dan had gezegd dat dat voor dochters ook tot de mogelijkheden behoort. Maar je weet het niet, ook dat ga ik uitzoeken!
JtM
30-12-2021 om 11:58
Haha, ja en terecht SuzyQFive en PinkFlower.
Kon er gelukkig zelf ook om lachen.