Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
SophisticatedCaribou75
19-12-2021 om 09:07
rionyriony schreef op 19-12-2021 om 08:33:
Aan de lockdown.
En inderdaad aan De Jonge die kennelijk met geen mogelijkheid een situatie kan voorzien én zijn ministerie ertoe kan brengen snel en wendbaar op een gebeurtenis te reageren.
Zijn er vernieuwingen nodig om het ministerie aan te passen aan deze tijd, bespreek die dan.
Deze stroperigheid van overheden zal ons nog lelijk opbreken.
Je zeurt nu om het zeuren. Kun jij de situatie wel voorzien dan? Het RIVM misschien? Nee, natuurlijk. En weet je wat zo grappig is, juist deze keer wordt er wél snel en wendbaar gereageerd. Alleen snap jij dat blijkbaar niet.
Daar erger ik mij dan weer aan.
Er is een nieuwe variant, dus tot je je booster hebt, moet je je gedragen zoals vorig jaar, toen we nog wachtten op vaccinatie.
Zusterclivia
19-12-2021 om 09:10
Tickel schreef op 19-12-2021 om 08:46:
[..]
Ik vraag me dan af hoe jij, of degene die dit soort uitspraken doet, het zou regelen in zijn plaats. Die hele pandemie is voor iedereen "nieuw".
Nou ja, nieuw. Bepaalde zaken zijn nieuw. De afgelopen jaren hebben we ook een paar grote griepgolven gehad, waardoor leerlingen naar huis werden gestuurd ivm te weinig leerkrachten en en personeelstekort was in de zorg.
Daarnaast is dit jaar 2 en vorig jaar hadden we vanaf september ook een nieuwe golf, toen het kouder werd en iedereen weer naar school en aan het werk ging.
Daarnaast hebben we elk jaar een beginnende golf van verkoudheid en griep. Corona is veel besmettelijker en zorgt in een bepaalde groep meer complicaties, dus meer in het ziekenhuis. Die golf komt elk jaar en door corona zal deze groter zijn dan normaal. Ik weet niet hoor, waarom dan pas weer 1,5 meter en zo instellen als de IC's overlopen.
Die golf is jaarlijks, alleen nu is het corona.
majorette2005
19-12-2021 om 09:20
Aan de naar alle kanten wijzende vingertjes weer, en de "kijk mij maar eens goed de regels volgen" types.
SuzyQFive
19-12-2021 om 09:41
- Dat ze gisteren de brievenbus in de buurt uit elkaar geknald hebben
- dat we na vorige week een aardbeving in onze stadswijk hadden, er gisteren weer een hadden, net buiten de stad maar net zo dichtbij, in het bos.
- dat ik net donderdag de aardbevingsinspecteurs over de vloer had, en ze 3,5u bezig geweest om alle schade van de beving van drie weken geleden op te nemen.
- dat mijn dochter van tien gisteren brutaal was en strontchagrijnig.
- dat ik blijkbaar mijn haakwerk verder ben gaan haken met een kleinere naald 🥲.
- ik al om 7u wakker was terwijl ik kon uitslapen.
JtM
19-12-2021 om 09:49
Er heeft weer een hond voor onze oprit gepoept. Ik erger me uiteraard aan de eigenaar van de hond die zo asosociaal is om het niet op te ruimen.
Ik heb een vermoeden welke hond/eigenaar het is, zo even de camera beelden terug kijken.
SuzyQFive
19-12-2021 om 09:53
JtM schreef op 19-12-2021 om 09:49:
Er heeft weer een hond voor onze oprit gepoept. Ik erger me uiteraard aan de eigenaar van de hond die zo asosociaal is om het niet op te ruimen.
Ik heb een vermoeden welke hond/eigenaar het is, zo even de camera beelden terug kijken.
Mijn vader was zo zat van de hond van de buren die in onze tuin scheet dat ie elke keer die drol met een schepje over de heg slingerde. Ook een keer dat die hond nog in de tuin van de buren liep en zo die drol op zijn rug kreeg 😂.
FaithfulDuck87
19-12-2021 om 09:55
SuzyQFive schreef op 19-12-2021 om 09:53:
[..]
Mijn vader was zo zat van de hond van de buren die in onze tuin scheet dat ie elke keer die drol met een schepje over de heg slingerde. Ook een keer dat die hond nog in de tuin van de buren liep en zo die drol op zijn rug kreeg 😂.
ik heb ook zo'n buurvrouw, ik pakte het met schep op en gooide het bij haar voordeur neer.
JtM
19-12-2021 om 10:00
SuzyQFive schreef op 19-12-2021 om 09:53:
[..]
Hahaha ik zie dit helemaal voor me 😂
Degene waarvan ik vermoed dat het is woont schuin achter ons. Als blijkt dat het die hond is ga ik straks even aan de deur.
Broodjebrie
19-12-2021 om 10:01
Herfstappeltaart schreef op 19-12-2021 om 08:12:
[..]
Wat een ontzettend domme, egoïstische redenatie.
+1000. Ik heb gisteren mijn kerstplannen gecanceld. Twijfelde al een tijdje maar ik zie het niet zitten om met 10 man in een (grote) huiskamer te zitten waarvan er een paar niet zijn gevaccineerd. "Ja dan zetten we wel een raampje open hoor" 
Ik werk in de thuiszorg en zie om me heen steeds meer besmettingen helaas dus ik kies nu echt voor mezelf. Gelukkig werd er goed op mijn afmelding gereageerd.
SophisticatedCaribou75
19-12-2021 om 10:10
Broodjebrie schreef op 19-12-2021 om 10:01:
[..]
+1000. Ik heb gisteren mijn kerstplannen gecanceld. Twijfelde al een tijdje maar ik zie het niet zitten om met 10 man in een (grote) huiskamer te zitten waarvan er een paar niet zijn gevaccineerd. "Ja dan zetten we wel een raampje open hoor"
Ik werk in de thuiszorg en zie om me heen steeds meer besmettingen helaas dus ik kies nu echt voor mezelf. Gelukkig werd er goed op mijn afmelding gereageerd.
voor jou!
Wij zouden op drie achtereenvolgende dagen uitkomen op 4 bezoekers boven de 13. Het mag, maar is het verstandig? Wij twijfelen nog. Vorig jaar hebben we het kerstdiner rondgebracht en via videoverbinding samen gegeten. Dat was een beetje chaotisch, als je door elkaar praat dan versta je niemand, maar beter dan niks. Degene die alleen thuis zou zitten is wel bij ons gekomen. Dan is 1,5 meter afstand houden ook nog haalbaar.
Broodjebrie
19-12-2021 om 10:11
niet_rechts schreef op 19-12-2021 om 10:10:
[..]
voor jou!
Wij zouden op drie achtereenvolgende dagen uitkomen op 4 bezoekers boven de 13. Het mag, maar is het verstandig? Wij twijfelen nog. Vorig jaar hebben we het kerstdiner rondgebracht en via videoverbinding samen gegeten. Dat was een beetje chaotisch, als je door elkaar praat dan versta je niemand, maar beter dan niks. Degene die alleen thuis zou zitten is wel bij ons gekomen. Dan is 1,5 meter afstand houden ook nog haalbaar.
Dank je wel. Ik gok dat er nog wel meer af gaan zeggen, er waren nog een paar twijfelaars.
AggressiveReindeer87
19-12-2021 om 11:21
niet_rechts schreef op 19-12-2021 om 09:07:
[..]
Je zeurt nu om het zeuren. Kun jij de situatie wel voorzien dan? Het RIVM misschien? Nee, natuurlijk. En weet je wat zo grappig is, juist deze keer wordt er wél snel en wendbaar gereageerd. Alleen snap jij dat blijkbaar niet.
Daar erger ik mij dan weer aan.
Er is een nieuwe variant, dus tot je je booster hebt, moet je je gedragen zoals vorig jaar, toen we nog wachtten op vaccinatie.
Niks aan toe te voegen
rionyriony
19-12-2021 om 11:46
Tickel schreef op 19-12-2021 om 08:46:
[..]
Ik vraag me dan af hoe jij, of degene die dit soort uitspraken doet, het zou regelen in zijn plaats. Die hele pandemie is voor iedereen "nieuw".
Ik ben geen prof op dat gebied en ook dus niet beloond voor mijn ideeën, maar je mag verwachten dat een persoon die dik betaald wordt en gratis aan de weg mag timmeren zodat hij een volgende functie krijgt aangeboden (als hij niet al wordt gematst door het CDA) heel goed begrijpt hoe je het werk zo goed mogelijk moet doen zonder andere mensen onnodig te duperen.
AggressiveReindeer87
19-12-2021 om 11:49
rionyriony schreef op 19-12-2021 om 11:46:
[..]
Ik ben geen prof op dat gebied en ook dus niet beloond voor mijn ideeën, maar je mag verwachten dat een persoon die dik betaald wordt en gratis aan de weg mag timmeren zodat hij een volgende functie krijgt aangeboden (als hij niet al wordt gematst door het CDA) heel goed begrijpt hoe je het werk zo goed mogelijk moet doen zonder andere mensen onnodig te duperen.
Zucht. Jij zou het natuuuuuuuuuuuurlijk veel beter doen. Ik zou zeggen ga in conclaaf met De Jonge als je het allemaal zo goed weet.
*verwijderd zichzelf uit deze discussie...*
rionyriony
19-12-2021 om 11:51
AliceM1982 schreef op 19-12-2021 om 11:49:
[..]
Zucht. Jij zou het natuuuuuuuuuuuurlijk veel beter doen. Ik zou zeggen ga in conclaaf met De Jonge als je het allemaal zo goed weet.
*verwijderd zichzelf uit deze discussie...*
Daar had ik al op geantwoord in dezelfde post. Je mag vaklui verwachten voor dat geld.