Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Granny71 schreef op 19-11-2021 om 17:34:

[..]

Het is hun inkomen!!!!!!!!

'Ellende', 'inkomen', erg zware woorden gebruik je voor iets wat 'balen' en 'extra zakcentje' is.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

19-11-2021 om 17:42

Friezinnetje schreef op 19-11-2021 om 17:35:

[..]

Maar daarom mogen ze zelf ook nog wel iets nadenken. Vorig jaar hetzelfde, dus ws ligt er hier en daar een heleboel nog te wachten.

Vorig jaar was ook de horeca dicht met oud en nieuw, die ook maar sluiten? En de sportscholen, sauna's enzovoort. Zijn die ook dom dat ze toch door zijn gegaan met hun bedrijf?

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

19-11-2021 om 17:44

Morgan-Salander schreef op 19-11-2021 om 17:18:

[..]

Wat ik al eerder schreef: omdat je het op je klompen kon voelen aankomen. Ik voorspelde het gisteren al en ja daar kunnen we het over eens zijn. Dat gedraai steeds is bloedirritant.

Denk dat ze wel een paar maanden eerder dan gisteren vuurwerk hebben ingekocht. Zo rond de tijd dat alles weer open ging,  de 1,5 meter werd afgeschaft en we volgens het rivm nooit meer generieke maatregelen zouden krijgen. Dus hoezo kun je dit zien aankomen als ondernemer?

Morgan-Salander schreef op 19-11-2021 om 17:38:

[..]

'Ellende', 'inkomen', erg zware woorden gebruik je voor iets wat 'balen' en 'extra zakcentje' is.

Her is geen extra zakcentje. 

Het zijn mensen die zomers hun inkomen verdienen met kermisattracties en s'winters met oliebollen en vuurwerk.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-11-2021 om 17:47

Drietje schreef op 19-11-2021 om 17:42:

[..]

Vorig jaar was ook de horeca dicht met oud en nieuw, die ook maar sluiten? En de sportscholen, sauna's enzovoort. Zijn die ook dom dat ze toch door zijn gegaan met hun bedrijf?

Nou de horeca is op dit  moment al weer vroeg dicht. Het gaat om dat het toch weer veel gewonden oplevert, en de druk eraf moet. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

19-11-2021 om 17:51

Friezinnetje schreef op 19-11-2021 om 17:47:

[..]

Nou de horeca is op dit moment al weer vroeg dicht. Het gaat om dat het toch weer veel gewonden oplevert, en de druk eraf moet.

Jij zegt dat ze het hadden moeten zien aankomen. Hoe dan? Wie had dit nu verwacht? Nog maar drie weken geleden wilde het omt nooit meer generieke maatregelen. Overigens wilde het omt nu geen vuurwerkverbod.

Drietje schreef op 19-11-2021 om 17:51:

[..]

Jij zegt dat ze het hadden moeten zien aankomen. Hoe dan? Wie had dit nu verwacht? Nog maar drie weken geleden wilde het omt nooit meer generieke maatregelen. Overigens wilde het omt nu geen vuurwerkverbod.

Gisteren was de meerderheid van het kabinet nog tegen een verbod. En dat werd ook zo uitgesproken naar de media

Vuurwerk opkopen en dan laten afsteken door deskundigen als alles weer voldoende Corona-vrij is. Volgens mij kunnen we dan met die voorraad wel een paar jaar vooruit.

Ik heb begrepen dat de vuurwerkbranche wordt gecompenseerd hoor dus het zal wel loslopen. Daarbij zijn ze al jaren bezig het aan banden te leggen dus misschien had het slim van die verkopers geweest om je heil ergens anders in te zoeken. Dat blijvende verbod kun je ook zien aankomen.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

19-11-2021 om 19:38

Herfstappeltaart schreef op 19-11-2021 om 18:48:

Ik heb begrepen dat de vuurwerkbranche wordt gecompenseerd hoor dus het zal wel loslopen. Daarbij zijn ze al jaren bezig het aan banden te leggen dus misschien had het slim van die verkopers geweest om je heil ergens anders in te zoeken. Dat blijvende verbod kun je ook zien aankomen.

Daar is nog steeds geen meerderheid voor in de kamer. Nu met corona zal er geen stokje worden gestoken voor het verbod, maar buiten corona zit een algemeen verbod er nog niet in. Burgemeester kunnen het wel zelf verbieden, sommigen doen dat ook al. 

Drietje schreef op 19-11-2021 om 19:38:

[..]

Daar is nog steeds geen meerderheid voor in de kamer. Nu met corona zal er geen stokje worden gestoken voor het verbod, maar buiten corona zit een algemeen verbod er nog niet in. Burgemeester kunnen het wel zelf verbieden, sommigen doen dat ook al.

Ik weet het maar toch denk ik dat het geen jaren meer zal duren. Er is een groot deel van de Nederlandse burgers die vuurwerk graag zou zien vertrekken (consumentenvuurwerk bedoel ik dan). Het is vervuilend, dieren zijn angstig, er gebeuren veel ongelukken mee. De weerstand klinkt steeds luider.

In sommige rijtjeshuizen ligt ook genoeg om een halve woonwijk op te blazen las ik vorige week. Zou dat erger worden door het vuurwerkverbod. Hoorde net ook alweer knallen hier in de wijk, daar erger ik me elk jaar aan. 

Aan een bepaald topic waar ik dan bijna op reageer terwijl ik weet dat ik dat moet negeren. Trollen en zuigers te eten geven, ik trapte er weer bijna in. En dan erger ik me aan mezelf, vanwege die neiging.

Van mij mag dat vuurwerk ook wegblijven.

Drietje schreef op 19-11-2021 om 19:38:

[..]

Wanneer ze het wel overwegen kunnen ze beter daar direct duidelijk in zijn.
Dan weten ondernemers ook waar ze aan toe zijn en kunnen ze zich richten op een andere tak van verkoop/branche.

Het jaren laten aanmodderen is voor niemand fijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.