Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tickel schreef op 28-10-2021 om 10:32:

[..]

Ik moet dan altijd aan deze shirts denken.

grappig-rolstoel-shirt-vrouwen-t-shirt-met-opgerolde-mouwen.jpg

keep-staring-rolstoel-t-shirt-roze.jpg

Ik vind ze passief agressief. Niet iedereen kijkt naar je om je rolstoel, vaak kijken mensen bijvoorbeeld omdat ze vinden dat je een lief/mooi gezicht hebt of dat je haar leuk zit o.i.d.. Of misschien denken ze je ergens van te kennen.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

28-10-2021 om 11:52

Poezie schreef op 28-10-2021 om 11:47:

[..]

Ik vind ze passief agressief. Niet iedereen kijkt naar je om je rolstoel, vaak kijken mensen bijvoorbeeld omdat ze vinden dat je een lief/mooi gezicht hebt of dat je haar leuk zit o.i.d.. Of misschien denken ze je ergens van te kennen.

Mwah. Positief kijkende mensen hebben vaak ook wel humor en snappen dat zo'n opmerking niet op hen van toepassing is. Denk ik

Nera schreef op 28-10-2021 om 11:52:

[..]

Mwah. Positief kijkende mensen hebben vaak ook wel humor en snappen dat zo'n opmerking niet op hen van toepassing is. Denk ik

Maar waarom zou je zelf zo de nadruk gaan leggen op je rolstoel? Als ik iemand zou zien met zo'n shirt dan zou ik denken dat diegene totaal niet benaderbaar is. Dat is toch zonde?

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

28-10-2021 om 12:08

Poezie schreef op 28-10-2021 om 11:55:

[..]

Maar waarom zou je zelf zo de nadruk gaan leggen op je rolstoel? Als ik iemand zou zien met zo'n shirt dan zou ik denken dat diegene totaal niet benaderbaar is. Dat is toch zonde?

Ik zou dat niet denken. Ik zou denken: die opmerking slaat niet op mij, want ik staar niet op een veroordelende manier naar die persoon. En ik vind het gewoon echt een grappig plaatje&tekst. 

Poezie schreef op 28-10-2021 om 11:47:

[..]

Klopt soms. Maar je hebt ook onnozele, nieuwsgierige en onbeschofte mensen. Kan er een boek van schrijven. En ja, dat gaat dan echt om de rolstoel en niet zozeer om mij als persoon. Kan dat over het algemeen goed hebben, maar soms wordt het teveel en loopt mijn irritatie op. Al ben ik dan niet assertief genoeg om die bal terug te kaatsen (in mijn hoofd wel, maar niet tegen de mensen zelf). 

Over het algemeen zijn mensen behulpzaam, lief en geïnteresseerd gelukkig. 

Apiejapie schreef op 28-10-2021 om 12:09:

[..]

Klopt soms. Maar je hebt ook onnozele, nieuwsgierige en onbeschofte mensen. Kan er een boek van schrijven. En ja, dat gaat dan echt om de rolstoel en niet zozeer om mij als persoon. Kan dat over het algemeen goed hebben, maar soms wordt het teveel en loopt mijn irritatie op. Al ben ik dan niet assertief genoeg om die bal terug te kaatsen (in mijn hoofd wel, maar niet tegen de mensen zelf).

Over het algemeen zijn mensen behulpzaam, lief en geïnteresseerd gelukkig.

Ja natuurlijk, maar in feite heeft iedereen met dat soort mensen te maken. Ik snap heus wel dat als het bij jou dagelijks voorkomt je behoorlijk geïrriteerd raakt, maar het is denk ik ook niet de bedoeling om mensen die wel jou zien ipv je rolstoel en het wel leuk zouden vinden om met jou een praatje te maken op die manier van je af te duwen.

Poezie schreef op 28-10-2021 om 12:14:

[..]

Ja natuurlijk, maar in feite heeft iedereen met dat soort mensen te maken. Ik snap heus wel dat als het bij jou dagelijks voorkomt je behoorlijk geïrriteerd raakt, maar het is denk ik ook niet de bedoeling om mensen die wel jou zien ipv je rolstoel en het wel leuk zouden vinden om met jou een praatje te maken op die manier van je af te duwen.

Dat zou ik ook nooit doen. Ga altijd uit van het goede van mensen, tot soms hilariteit van mijn man die me soms wat naïef vindt daarin. Geïnteresseerden mensen mogen me alles vragen, maar onbeschofte nieuwsgierige mensen heb je nu eenmaal ook. 

Dat je me in plaats van inbelt gaat appen of ik nog aanhaak. Dat appje zag ik trouwens ook een uur later

Ik was druk aan het werk en had de nieuwe link nog niet eens gezien

noas_1993 schreef op 28-10-2021 om 08:35:

Dat gezeik van radiodj's omdat mogelijk de mondkapjes weer terugkomen en dat ze moe worden van dat hele Corona gedoe.

Wat is er nou zo erg aan een mondkapje? Zet hem gewoon op als het moet!

Als mij dat een verkoudheid scheelt dan wil ik hem best een halfuurtje opzetten. Voor mij geen enkele moeite.

Apiejapie schreef op 27-10-2021 om 23:41:

[..]

Sorry, je had al gereageerd. Klopt inderdaad wat je zegt.

Maakt niet uit hoor ik dacht vind je vast niet erg 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

28-10-2021 om 12:53

Ik heb mij laatst ook geërgerd aan iemand die ergens niet aan mee wilde doen omdat er dan een mondkapje op moest. Gewoon uit principe, die persoon had zonder een mondkapje best mee gewild. Ja dan mis je iets leuks doordat je je principes belangrijker vindt, wat win je daar nou mee? 

Auwereel schreef op 26-10-2021 om 21:06:

DHL... Ik koop bij een webshop en daarin kan ik aangeven wanneer het bezorgd moet worden. Ik kies voor de avond omdat ik er overdag niet ben. Krijg ik een mail van DHL, we komen het tussen 14 en 18 uur bezorgen. Komt dat niet uit, kies een ander moment. Dat had ik dus al gedaan... Ok, weer een keer, tussen 18:30-21:30. Krijg ik een mailtje, het pak wordt om 18:20 geleverd. Ja, dan ben ik dus nog net niet thuis! Gelukkig is mijn zoon wel thuis, die gaat in de kamer zitten werken, praktisch naast de voordeur. Als ik thuiskom om 18:25, wat tref ik dan aan? Zoon die zegt, ze zijn nog niet langs geweest, plus een briefje op de mat dat het pak bij de buren is geleverd!
Gelukkig vonden de buren het geen probleem het pak aan te pakken, hoewel het een GROOT pak was. Krijg ik later nog een mailtje van DHL: "de bezorger stond om 19:10 voor de deur, maar u was niet thuis, dus is het bij de buren geleverd". Wat een stelletje liegebeesten! Om 19:10 was het 50 minuten geleden dat het pak bij de buren werd afgeleverd terwijl er iemand thuis was!
Wat is het nou voor moeite wèl aan te bellen?

Heeel herkenbaar, kheb een hekel aan dhl en altijd problemen ermee! Ook de klantenservice bakt er niks van en ze hebben overduidelijk geen zin in werk. En bij mij wordt er ook vaak niet aangebeld terwijl ik wel thuis ben en er op zit te wachten. Paar keer gehad dat mn pakketje spoorloos was en het onderzoek steeds zonder mijn weten werd gesloten en ik dus zonder pakketje bleef zitten zonder enige info, zo heeft de winkel zelf het vaker opnieuw moeten sturen.

Ook meegemaakt dat het op andere verdieping (zogenaamd bij de buren staat er dan)  wordt afgeleverd. Ook dan krijg ik te horen dat de mensen het pakketje niet hebben. 

Luilakken, en dan bedoel ik dhl.

Nera schreef op 28-10-2021 om 12:53:

Ik heb mij laatst ook geërgerd aan iemand die ergens niet aan mee wilde doen omdat er dan een mondkapje op moest. Gewoon uit principe, die persoon had zonder een mondkapje best mee gewild. Ja dan mis je iets leuks doordat je je principes belangrijker vindt, wat win je daar nou mee?

Nou ja, je staat voor je principes. Dus die zet je niet aan de kant omdat het jou persoonlijk even niet goed uitkomt. Dat zou ook weer iets zijn.

_Anoniem_ schreef op 28-10-2021 om 10:33:

[..]

Omdat ik daar ook last van heb, ben ik net even gaan googlen:

9. Wat doe je met uitgelubberde mouwen

Als je trui of vest alleen plaatselijk is uitgelubberd, bijvoorbeeld bij de mouwen, dan kan je alleen dat deel vochtig maken en even in de droger doen. Zijn vooral de boorden van de trui uitgelubberd dan is er ook een andere manier. Maak de boorden van de trui nat, leg ze in vorm op een handdoek en bewerk ze met een hete föhn. Dit zal de vezels in de boorden laten krimpen waardoor ze weer wat strakker worden.

Zelf haal ik ze op een gegeven moment maar onder de naaimachine door met een grote zigzag, iets kleiner maken, maar dan durf ik het stuk wat ik innaai toch niet af te knippen (voor wanneer ik er spijt van krijg) dus dan zit alles wel strakker, want je hebt een stuk mouw aan de binnenkant zitten.
Volgende keer die tip die ik net gegoogeld heb maar eens proberen

Dankjewel! Ik ga dat zéker proberen, baat het niet dan schaadt het niet!

Collega, haal die telefoon nou eens van die f*cking voicemail af. Nu bellen ze massaal naar mij omdat jij niet bereikbaar bent 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.