Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Herfstappeltaart
27-10-2021 om 10:17
watertoren schreef op 27-10-2021 om 10:02:
Ik erger me aan kinderen op de fiets. Ze zijn levensgevaarlijk. Het ene kind fiets met de telefoon in de hand en is zo aan het slingeren dat ik er haast niet voorbij durf te rijden met de auto en andere kinderen fietsen met 2 of zelfs 3 naast elkaar en nemen de hele straat in beslag zodat je er ook moeilijk voorbij kan rijden.
Wij hebben hier in de buurt een middelbare school èn een winkelcentrum...De weg naar het winkelcentrum heeft een kruising waar 4 wegen op uitkomen met bijbehorend fietspad. Gelukkig met verkeerslichten maar het is levensgevaarlijk. Als die kinderen naar het winkelcentrum gaan staan ze met 20 man bij het rode stoplicht en beginnen allemaal tegelijk, kletsend en wel, te fietsen als het groen wordt.
Als ik zelf naar een winkel wil wacht ik bewust tot een bepaalde tijd, anders durf ik me er gewoon niet in te storten met mijn fiets.
rionyriony
27-10-2021 om 10:29
De pompoen die ik had gekocht als deco blijkt een "Oranje Hokkaido" te zijn en dus niet geschikt om er een lantaarn van te snijden. Het zal wel kunnen maar hij heeft een zachte schil en stevig vruchtvlees dus makkelijk is hij niet en is toch vooral voor consumptie. Na 31 oktober zal ik hem slachten. 
SuzyQFive
27-10-2021 om 10:43
Yolo schreef op 26-10-2021 om 20:11:
[..]
Hier ook, ook Ziggo?
Nee, KPN, gisteren gebeld, vandaag kan ik het modem omruilen (gewoon bij postkantoor hier) voor een nieuwer model. Werkt dat niet afdoende dan krijg ik een set superwifipunten (in feite gewoon WiFi extenders). En dochter en ik kregen 100GB 5G mobiel erbij voor het ongemak. Maakt voor mij niet uit, heb onbeperkt maar dochter is er blij mee 😂
Dat de kids hun apparaten ook gewoon uit doen als ze het niet gebruiken zal vast ook helpen 🤦🏼♀️
SuzyQFive
27-10-2021 om 10:47
watertoren schreef op 27-10-2021 om 10:02:
Ik erger me aan kinderen op de fiets. Ze zijn levensgevaarlijk. Het ene kind fiets met de telefoon in de hand en is zo aan het slingeren dat ik er haast niet voorbij durf te rijden met de auto en andere kinderen fietsen met 2 of zelfs 3 naast elkaar en nemen de hele straat in beslag zodat je er ook moeilijk voorbij kan rijden.
De politie adviseert hier in de buitengebieden om naast elkaar te fietsen. Auto’s remmen dan af en halen niet zo snel meer in, scheelt aanzienlijk in ongelukken.
Al denk ik aan jouw verhaal te lezen dat het gewoon binnen de bebouwde kom was.
SuzyQFive
27-10-2021 om 10:49
Dat mijn nek en schouder zeer doet van de mammografie. Ik haat dat ding… gelukkig over een half jaar mri en pas over twee jaar weer mammo…
Wieder
27-10-2021 om 10:55
Wij komen hier om de straat uit te komen, van rechts. Dat veel mensen zich daar niks van aantrekken (en het vaak oprecht te laat opmerken), daar heb ik me al lang geleden bij neergelegd. Maar de boze blikken die je krijgt omdat zíj het fout doen, dat irriteert me mateloos! Een foutje maken kan hè, maar steek even je hand op. Of kijk tenminste neutraal 🙄.
Herfstappeltaart
27-10-2021 om 11:30
Wieder schreef op 27-10-2021 om 10:55:
Wij komen hier om de straat uit te komen, van rechts. Dat veel mensen zich daar niks van aantrekken (en het vaak oprecht te laat opmerken), daar heb ik me al lang geleden bij neergelegd. Maar de boze blikken die je krijgt omdat zíj het fout doen, dat irriteert me mateloos! Een foutje maken kan hè, maar steek even je hand op. Of kijk tenminste neutraal 🙄.
Hier precies hetzelfde. Onze straat lijkt, door een paar verkeersdrempels, op een woonerf, maar dat ís het niet. Het is een straat van rechts voor hen die van links komen. Zelfs de politie gaf ons laatst geen voorrang.
JtM
27-10-2021 om 12:22
Wieder schreef op 27-10-2021 om 10:55:
Herkenbaar. Al gooi ik mn auto er gewoon voor, het is goed. Mensen rijden sowieso hier vaak véél te hard.
Mama-Inge
27-10-2021 om 13:31
Dat ik vanmorgen om half 5 wakker werd en niet meer kon slapen
En nu hoofdpijn heb
rionyriony
27-10-2021 om 13:50
Tjees; knip ik een 1.5 m lange uitloper van mijn plant af die naar het raam wou, meteen goed diep, blijk ik de hele top eraf geknipt te hebben met 3 prachtige bladeren. 
Wilgenkatje-
27-10-2021 om 14:18
aan de zeer lawaaiige badkamerrenovatie van de buren twee huizen verder, Maar kom, aardige mensen, ik gun ze van harte de nieuwe setting en ga maar even extra lang naar buiten 
Unwind
27-10-2021 om 14:45
rionyriony schreef op 27-10-2021 om 13:50:
Tjees; knip ik een 1.5 m lange uitloper van mijn plant af die naar het raam wou, meteen goed diep, blijk ik de hele top eraf geknipt te hebben met 3 prachtige bladeren.
Ah, sad! Zou mij ook kunnen overkomen... Misschien is het afgeknipte stuk nog te stekken?
rionyriony
27-10-2021 om 15:22
Unwind schreef op 27-10-2021 om 14:45:
[..]
Ah, sad! Zou mij ook kunnen overkomen... Misschien is het afgeknipte stuk nog te stekken?
Hij staat in een vaasje
Maar hij zal geen wortels maken. Het is een soort dat je moet scheuren.
redbulletje
27-10-2021 om 15:49
Friezinnetje schreef op 26-10-2021 om 20:08:
Aan een dame in de sportschool. Zij doet een groepsles en ik ben er dan ook vaak. Elke week valt me op, hoe ze altijd naast de instructeur staat, altijd als eerste het matje op de vloer naast de instructeur legt. De rest is rustig bezig, haar hoor je er altijd boven uit. Extreem hard lachen, net altijd wat sneller de oefeningen doen (maar niet altijd juist uitgevoerd). Altijd even haar haar met een opzij gooien. Beste van de klas willen zijn.. .Brrr
Klinkt eerder alsof ze de instructeur wil versieren
Mama-Inge
27-10-2021 om 15:55
De mevrouw die midden op het fietspad liep met 3 honden.
2 aan de rechterkant en 1 links, dus met geen mogelijkheid er om heen.
Bel je even om te laten horen dat je er aan komt, schiet ze naar links met de 2 honden, gaat de andere hond naar links en vliegt ze dus ook weer met de andere 2 honden naar links
Ging allemaal nog net goed