Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Zeefietser schreef op 19-10-2022 om 17:08:

[..]

Ik sla hier even op aan, ik erger me vandaag aan alles en iedereen en niemand kan iets goed doen. Ik probeer mijn frustraties binnenboord te houden, ik schrijf ik mijn lief dagboek, 2 pagina's vol nu.

Maar even jou geschreven zin ontleden

1 - Je zal zien als ik straks kom - Hoeze waarom denk je er zover voor over na, ga er met een open mind in.

2 - terwijl het al een herhaal recept is - voor jou ja, voor de apotheek misschien niet, die hebben er wel 10000 met een herhaal recept. Wat voor jou niet bijzonder is, is het voor de apotheek misschien wel.

Dit is geen directe aanval op jou hoor trouwens. Maar ik erger mij nu gewoon aan de aarde die om de zon heen draait, de maan om de aarde maar alleen maar 1 kant laat zien. Het universum, maar het universum zal dat aan zijn reet roesten.

Ik kom net terug, en zoals voorspelt, geen medicijnen. Dit betekent dat ik 5 keer terug ben geweest voor 1 recept wat de arts heeft voorgeschreven, waarvan de arts heeft aangegeven dat het gewoon op voorraad zou moeten zijn bij de apotheek, waarbij de apotheek het in 2 delen heeft gesplitst, waarbij het 2 keer niet op voorraad is en waarbij de apotheek onverwachts gesloten is. Ik wil heel graag rekening houden en snap dat niet alles op voorraad is, maar om nu  5 keer terug te komen voor 1 recept... 

anomarie schreef op 19-10-2022 om 17:15:

[..]

Ik kom net terug, en zoals voorspelt, geen medicijnen. Dit betekent dat ik 5 keer terug ben geweest voor 1 recept wat de arts heeft voorgeschreven, waarvan de arts heeft aangegeven dat het gewoon op voorraad zou moeten zijn bij de apotheek, waarbij de apotheek het in 2 delen heeft gesplitst, waarbij het 2 keer niet op voorraad is en waarbij de apotheek onverwachts gesloten is. Ik wil heel graag rekening houden en snap dat niet alles op voorraad is, maar om nu 5 keer terug te komen voor 1 recept...

Dat is wel klote ja, dat 5 keer terug komen en nog een keer dacht ik, daar kan ik weinig anders op zeggen.

Zeefietser schreef op 19-10-2022 om 17:23:

[..]

Dat is wel klote ja, dat 5 keer terug komen en nog een keer dacht ik, daar kan ik weinig anders op zeggen.

Ik snap best dat ze geen onbeperkte voorraad hebben en dat personeel heel lastig te vinden is. Maar je bent een service verlenend beroep. Dit is niet wat je noemt service. Voor of na werk langs gaan, gaat niet want dan zijn ze dicht en nu dus ook in de lunchpauze. Het gevolg is dat ik dus al 5 keer vrij heb moeten nemen om langs te gaan  en nog met lege handen  sta. 

[..]

Ik kom net terug, en zoals voorspelt, geen medicijnen. Dit betekent dat ik 5 keer terug ben geweest voor 1 recept wat de arts heeft voorgeschreven, waarvan de arts heeft aangegeven dat het gewoon op voorraad zou moeten zijn bij de apotheek, waarbij de apotheek het in 2 delen heeft gesplitst, waarbij het 2 keer niet op voorraad is en waarbij de apotheek onverwachts gesloten is. Ik wil heel graag rekening houden en snap dat niet alles op voorraad is, maar om nu 5 keer terug te komen voor 1 recept...

O zo ergerlijk. Iedere drie maanden moet ik mijn anti-epileptica ophalen. 280 tabletten voor 90 dagen.  Je krijgt niet voor een jaar mee naar huis. 😭

Als ik aan het laatste doosje begin ga ik mijn herhaalrecept naar de apotheek brengen.  Dan kijkt ze in de computer en zegt dat ze pillen moet bestellen, ja dat weet ik dat is ieder kwartaal zo.  Vervolgens zegt ze dat ze de tabletten van 500 mg zal bestekken maar die van 250 nog niet,  daarvan heb ik er nog teveel thuis. Nee dat heb ik niet ik krijg 10 pillen per kwartaal extra van de arts om in te nemen na risico op aanval activiteiten en die 10 zijn ook bijna op.  Dan krijg ik een SMS dat de pillen klaar staan.  Ga ik ze halen, dan komt de mededeling dat er maar 240 pillen voor mij zijn de rest komt met een nalevering. Die natuurlijk ook weer niet in 1 keer compleet is. Kan je zo 4 keer heen en weer. 

Gelukkig heeft mijn apotheek nu een uitgifte machine waar je met een eenmalige code je medicijnen uit kunt halen ook als de apotheek dicht is. Helaas mag niet alles in dat apparaat dus kan je alsnog in de rij. 

5x heen en weer is hier ook heel normaal. 

Bakblik schreef op 19-10-2022 om 16:56:

[..]

Hoezo niet zo raar van man? Ik vraag gisteren of iemand nog wat nodig heeft van een heel rijtje winkels waar ik boodschappen ga doen. Dan kan je toch zeggen dat de shampoo bijna op is?

Nou, inderdaad.

Ik ben er Vinted nu even zat. Heb lekker twee nieuwe spijkerbroeken bij de M @ S gekocht.

De apotheek hier heeft gelukkig kluisjes systeem. Alleen de doktersassistente weet het verschil niet tussen orale en vaginale hormonen, dus dat mag ik elke keer voorkauwen.

Zeefietser schreef op 19-10-2022 om 16:51:

[..]

Niet zo raar van man. Ik heb hier aan boord ook 2 bijna lege fles shampoo en douchespul in mijn douche. Ik weet dat dat zo is. Maar opgegeven moment zijn ze echt leeg. En dan moet ik toch nat uit de douche door mijn hut heen banjeren om een nieuwe fles te pakken.

Ik ben geen man maar heb er eentje in huis waarbij het net zo gaat als bij jou. Ik probeer af en toe te kijken of hij nog scheerschuim oid heeft, hij scheert soms met douchegel omdat het schuim op is. Shit happens. 

TanSwallow86

TanSwallow86

19-10-2022 om 17:42

Bakblik schreef op 19-10-2022 om 17:38:

[..]

O zo ergerlijk. Iedere die mannen moet ik mijn anti-epileptica ophalen. 280 tabletten voor 90 dagen. Je krijgt niet voor een jaar mee naar huis. 😭

Als ik aan het laatste doosje begin ga ik mijn herhaalrecept naar de apotheek brengen. Dan kijkt ze in de computer en zegt dat ze pillen moet bestellen, ja dat weet ik dat is ieder kwartaal zo. Vervolgens zegt ze dat ze de tabletten van 500 mg zal bestekken maar die van 250 nog niet, daarvan heb ik er nog teveel thuis. Nee dat heb ik niet ik krijg 10 pillen per kwartaal extra van de arts om in te nemen na risico op aanval activiteiten en die 10 zijn ook bijna op. Dan krijg ik een SMS dat de pillen klaar staan. Ga ik ze halen, dan komt de mededeling dat er maar 240 pillen voor mij zijn de rest komt met een nalevering. Die natuurlijk ook weer niet in 1 keer compleet is. Kan je zo 4 keer heen en weer.

Gelukkig heeft mijn apotheek nu een uitgifte machine waar je met een eenmalige code je medicijnen uit kunt halen ook als de apotheek dicht is. Helaas mag niet alles in dat apparaat dus kan je alsnog in de rij.

5x heen en weer is hier ook heel normaal.

Hier ook. Met mijn insuline, er is een die moet worden besteld en mijn psychische medicatie, soms moet ook worden besteld.

De insuline kan ik online bestellen, dus dat doe ik ruim van te voren, maar de psychische medicatie moet via psychiater, en krijg ik maar voor een maand mee ivm misbruik maken van de medicatie. Maar dat kan voor een maand ook

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-10-2022 om 17:45

oh ja, medicatie ophalen/bestellen is echt ergelijk. Ik slik MTX en hier hoort foliumzuur bij. Maar als ik de MTX krijg, krijg ik nooit genoeg foliumzuur erbij. Dus dat apart bestellen. Euh nee, dat moet u dan zelf betalen, want dit wordt alleen samen met MTX gegeven. Nou, als jullie er genoeg bij geven is dat niet nodig, maar ja, rekenen is moeilijk schijnbaar. 

Bakblik schreef op 19-10-2022 om 16:42:

[..]

Van school of vindt dochter dat dat moet? Als het van school moet, leveren zij dan ook de potjes of de rolletjes correctietape?

Groot kruis over de bladzijde een alleen opnieuw schrijven is minder werk. Mijn dochter studeert nu een voor bepaalde opdrachten heeft ze heel duur papier moeten kopen met hexagons erop. Daar hebben we een vel van ingescand en dat print ze uit om de opdrachten in klad te maken, als het klopt schrijft ze het over op het echte papier en daar wordt dan bij een iets te lang streepje weleens wat tipex gebruikt om het netjes te hebben.

Hele bladzijdes met tipex uitwissen dat mag hier niet.

Schrijven? Doet men dat anno nu nog? Ik typte 30 jaar geleden al alles (toen nog op een ouderwets typemachine)

Zeefietser schreef op 19-10-2022 om 17:08:

[..]

Ik sla hier even op aan, ik erger me vandaag aan alles en iedereen en niemand kan iets goed doen. Ik probeer mijn frustraties binnenboord te houden, ik schrijf ik mijn lief dagboek, 2 pagina's vol nu.

Maar even jou geschreven zin ontleden

1 - Je zal zien als ik straks kom - Hoeze waarom denk je er zover voor over na, ga er met een open mind in.

2 - terwijl het al een herhaal recept is - voor jou ja, voor de apotheek misschien niet, die hebben er wel 10000 met een herhaal recept. Wat voor jou niet bijzonder is, is het voor de apotheek misschien wel.

Dit is geen directe aanval op jou hoor trouwens. Maar ik erger mij nu gewoon aan de aarde die om de zon heen draait, de maan om de aarde maar alleen maar 1 kant laat zien. Het universum, maar het universum zal dat aan zijn reet roesten.

Je kunt ook naar de apotheek bellen als ze nog geen bevestiging hebben gemaild. Dan hoef je niet voor niks langs.

[..]

Dan zou ik het laten thuisbezorgen voortaan. 

Vandaag sta ik lichtelijk op calorieënrantsoen dus overal wat minder van, vooral van vet, en geen snoep. En dat is lang geleden. Kan al heel lang eten wat ik wil maar vanmorgen was de weegschaal toch wel streng ineens. Maar goed; de dag is bijna om dus nog even volhouden. Geen slagroom en likeur in de koffie, geen koekje. Hm.

TanSwallow86

TanSwallow86

19-10-2022 om 18:41

redbulletje schreef op 19-10-2022 om 18:15:

[..]

Je kunt ook naar de apotheek bellen als ze nog geen bevestiging hebben gemaild. Dan hoef je niet voor niks langs.

Dat doe ik ook, voornamelijk met de psychische medicatie omdat dat altijd fout gaat. Insuline en naaldjes gaan altijd wel goed. 

afrodite05 schreef op 18-10-2022 om 20:20:

[..]

Vandaag weer in het ziekenhuis gelegen, morgen weer. Ik mag telkens thuis slapen. Gaat niet zo goed met de misselijkheid. Heb nu een heftiger medicijn gekregen waar je flinke bijwerkingen van kan krijgen. Hopelijk slaat het aan en valt het mee met de bijwerkingen, zeker wat betreft de bijwerkingen voor het embryo. Volgende stap zou zijn om de zwangerschap af te breken want dit is niet vol te houden

Heb even niet goed opgeslagen wat er precies is? 

Heel veel sterkte in ieder geval!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.