Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Ergernis, de nieuwe tv-reclame van MacDonalds. Dat mensch dat alle afval in de prullenbak gooit. Een paar jaar geleden is er hier 500m verderop een M naast het tankstation gekomen.
Ik denk dat het zwerfafval in onze gemeente sindsdien verviervoudigd is 

Yo, familielid, soms wil mijn kind gewoon even alleen zijn! En dan ga je niet naar kind toe en zeggen dat het ongezellig is. 

oudmaarnognietkoud schreef op 19-08-2022 om 19:53:

Ergernis, de nieuwe tv-reclame van MacDonalds. Dat mensch dat alle afval in de prullenbak gooit. Een paar jaar geleden is er hier 500m verderop een M naast het tankstation gekomen.
Ik denk dat het zwerfafval in onze gemeente sindsdien verviervoudigd is

Maar wat is er dan verkeerd aan die reclame? 

net thuis, bij vriendin gezeten. dit omdat de buren een feestje hebben. De muziek staat op zich niet hartstikke luid, maar wel een man of 30 in de tuin. Zal nog wel niet over zijn, dus ik neem zo een ibu in en dan hopen dat ik lekker kan slapen. 

Friezinnetje schreef op 20-08-2022 om 00:13:

net thuis, bij vriendin gezeten. dit omdat de buren een feestje hebben. De muziek staat op zich niet hartstikke luid, maar wel een man of 30 in de tuin. Zal nog wel niet over zijn, dus ik neem zo een ibu in en dan hopen dat ik lekker kan slapen.

Maar dat moet toch kunnen om af en toe een feestje te geven. Deze mensen houden dus echt wel rekening met de buurt als ze om kwart over 12 de muziek zacht zetten. Gun mensen hun plezier en wees niet altijd zo negatief. 

Aan mijn man die naast me ligt te snurken en dochter die volgens mij ook wakker is en continu ligt te draaien. Leuk, zo’n hotelkamer met z’n drieën…

watertoren schreef op 20-08-2022 om 00:49:

[..]

Maar dat moet toch kunnen om af en toe een feestje te geven. Deze mensen houden dus echt wel rekening met de buurt als ze om kwart over 12 de muziek zacht zetten. Gun mensen hun plezier en wees niet altijd zo negatief.

Ze zegt toch ook nergens dat het niet mag en staat niet bij ze voor de deur te klagen. Maar als je er niet van kan slapen mag je je daar toch wel gewoon aan ergeren?

Dubbel…
watertoren schreef op 20-08-2022 om 00:49:

[..]

Maar dat moet toch kunnen om af en toe een feestje te geven. Deze mensen houden dus echt wel rekening met de buurt als ze om kwart over 12 de muziek zacht zetten. Gun mensen hun plezier en wees niet altijd zo negatief.

Ik erger me aan jouw bericht. Nog maar een keer uit de OP:

"Let wel: op elkaar regeren mag, als het maar niet op een vervelende, belerende manier is."

Wat jij hier doet is zowel vervelend als belerend. Ze mag zich daar gewoon aan ergeren en dat hier neergooien, daar is het topic voor.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

20-08-2022 om 07:43

@Rondstruiner:
Doe je nu niet net hetzelfde? 

Valdemar schreef op 20-08-2022 om 07:43:

@Rondstruiner:
Doe je nu niet net hetzelfde?

Nee.

watertoren schreef op 20-08-2022 om 00:49:

[..]

Maar dat moet toch kunnen om af en toe een feestje te geven. Deze mensen houden dus echt wel rekening met de buurt als ze om kwart over 12 de muziek zacht zetten. Gun mensen hun plezier en wees niet altijd zo negatief.

?? Friezinnetje “altijd zo negatief” ? Dat is ze helemaal niet! Jij durft! 

watertoren schreef op 20-08-2022 om 00:49:

[..]

Maar dat moet toch kunnen om af en toe een feestje te geven. Deze mensen houden dus echt wel rekening met de buurt als ze om kwart over 12 de muziek zacht zetten. Gun mensen hun plezier en wees niet altijd zo negatief.

Ik snap haar ergernis heel goed. Er is niets zo vervelend als in je eigen huis, wat een plek  zou moeten zijn waar je tot rust kan komen, steeds overlast te ervaren van buren.

Kwart over twaalf is trouwens helemaal niet zo vroeg, voor mij is het in elk geval ruim na bedtijd. 

Herfstappeltaart schreef op 20-08-2022 om 08:05:

[..]

Ik snap haar ergernis heel goed. Er is niets zo vervelend als in je eigen huis, wat een plek zou moeten zijn waar je tot rust kan komen, steeds overlast te ervaren van buren.

Kwart over twaalf is trouwens helemaal niet zo vroeg, voor mij is het in elk geval ruim na bedtijd.

Volgens mij heeft Friezinnetje sowieso nogal wat te stellen met die buren qua woongenot, dus dan snap ik de ergernis helemaal.

Irregular_Choice schreef op 20-08-2022 om 08:19:

[..]

Volgens mij heeft Friezinnetje sowieso nogal wat te stellen met die buren qua woongenot, dus dan snap ik de ergernis helemaal.

Zeker!

Regelmatig geluidsoverlast van de buren vind ik echt een nachtmerrie , omdat je dan thuis geen rust meer vindt. Ik heb het zelf ook meegemaakt in het verleden en het is sindsdien altijd een gevoelig punt voor mij gebleven. Als ik ergens in de buurt zo'n dreunende bas hoor/voel krijg ik echt meteen een lichamelijke reactie, hogere hartslag, adrenaline, stress.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.