Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

aan de enorme drukte in mijn woonplaats. Er is hier een weg afgesloten waar doorgaans veel verkeer komt. Die is nu 3 weken afgesloten dus iedereen moet omrijden. Gisteren 40 minuten over een stuk gedaan waar ik normaal, 15 minuten over doe. Hier begint de zomervakantie pas eind volgende week dus ik vrees dat het dan pas wat rustiger gaat worden 

Broodjebrie schreef op 08-07-2026 om 20:15:

aan de enorme drukte in mijn woonplaats. Er is hier een weg afgesloten waar doorgaans veel verkeer komt. Die is nu 3 weken afgesloten dus iedereen moet omrijden. Gisteren 40 minuten over een stuk gedaan waar ik normaal, 15 minuten over doe. Hier begint de zomervakantie pas eind volgende week dus ik vrees dat het dan pas wat rustiger gaat worden

Herkenbaar…de A27 is dicht en dat levert ontiegelijke file op rondom onze woonplaats. Ik doe er nu rustig 45-60 minuten over om naar huis te komen, terwijl ik normaal binnen 30 minuten thuis ben. En het duurt nog wel even…

BlairW schreef op 08-07-2026 om 20:26:

[..]

Herkenbaar…de A27 is dicht en dat levert ontiegelijke file op rondom onze woonplaats. Ik doe er nu rustig 45-60 minuten over om naar huis te komen, terwijl ik normaal binnen 30 minuten thuis ben. En het duurt nog wel even…

Ja hopeloos he. En de a12 is ook nog dicht in de weekenden.. en in mijn woonplaats is dus ook nog eens een N-weg afgesloten 

Grrr, wat een kutdag vandaag. Ik was eigenlijk vrij, zoals elke woensdag, maar ik had aangeboden om een halve dag voor mijn collega te werken omdat die zwaar overwerkt is. Suf van mij, want dat is mijn valkuil: voor een ander gaan lopen en niet aan mezelf denken. Ik werk hier net anderhalve maand en toch loop ik er weer in. Want ze werkt zo hard en ze heeft hielspoor, etc, etc. Ze wilde vandaag graag vrij, maar de manager liet dat niet toe, ondanks dat er zat mensen waren. Dus ik bood aan om een ochtend voor haar te werken(had ik helemaal geen trek in maar goed). Oke, prima. Collega was heel blij dat ze lekker vrij was en ik blij omdat zij er zo blij van werd. Ik heb er wel bijgezegd dat het echt eenmalig is, juist omdat dit mijn valkuil is. Zo gezegd, zo gedaan. Ik moest mezelf vanochtend echt naar het werk toe slepen, want ik had matig geslapen en ik heb last van mijn hormonen omdat ik net gestopt ben met de pil. Dus ik was al niet blij. Kom ik daar, blijkt dat ze toch zou komen werken in de middag. Dat wilde ze zelf dus per se. Want een uitzendkracht op een rustige woensdag vond ze niet genoeg en thuis verveelde ze zich toch maar. Het stoom kwam net niet uit mijn oren. Wat deed ik er dan? Waarom ben ik niet afgebeld? Ik had er de pest in. Ik ben de hele dag in een pleuris humeur geweest. Vooral boos op mezelf, dat ik weer niet op mezelf pas en over mijn grenzen heen ga. 
Op de terugweg zat ik met een man in de bus met een gruwelijk bloedend oog waar ik bijna van moest spugen en daarna moest ik nog boodschappen halen. Op de terugweg werd ik bijna omver gereden door twee tieners die even stoer kwamen doen en net deden alsof ze me zouden gaan raken(ik was lopend). Ik werd zo woest dat ik geroepen heb: ja joh, doe het maar. Ik trap je zo van je fiets! 
Euh, tja, normaal hou ik mijn mond, want ik ben panisch om in elkaar getrapt te worden of zo, maar vandaag even niet. Oh, en mijn stofzuiger is ook nog stuk gegaan. Grafdag. Morgen weer werken. De derde dag op rij. Joepie. Ik werk er niet voor niets maar 2, dankzij mijn gezondheid. 
Maar ja, eigen schuld dikke bult. Doos. 

Niet meer doen dus jujubee. Gewoon nee zeggen. Vrij is vrij. ( en ik snap dat het lastig  is hoor maar mijn ervaring is helaas dat als je één keer ja hebt gezegd ze standaard eerst bij jou komen om het probleem op te lossen)

Mijn buren! Ze hebben een jacuzzi gekocht. Naast de herrie vind ik die dingen zo slecht voor het milieu. Ik hoop dat ze hem snel wegdoen. Wat een energieverspilling.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.