Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

SuzyQFive schreef op 15-08-2022 om 08:24:

[..]

Hier in Groningen geen druppel gezien nog 🤷🏼‍♀️. Nacht is ook 20 graden gebleven. Beetje regen had ik wel fijn gevonden.

We konden dan ook niet veel verder van elkaar wonen 😄. Ik zal proberen een beetje van Zuid naar Noord te blazen!

vertelsel schreef op 15-08-2022 om 08:26:

[..]

Ik zou best willen, maar ik ben panisch van wespen. Bijen en hommels doen me niks, maar wespen zijn klootzakjes. En dat ze niks doen als je rustig blijft is pertinent niet waar. Ik ben nog nooit geprikt als ik als een zotje rondrende, maar wel toen ik onschuldig op de fiets zat, niemand kwaad te doen. Toen vloog er pardoes1 mij t-shirt in. En toen ik op de rand van het zwembad zat als kind, wist ik niet eens dat er een wesp zat en hij/zij prikte me. Zelfs toen ik in de rij voor de kassa stond bij de Albert Heijn, werd ik in mijn zij geprikt! Dat was mijn clue om over te gaan op de zelfscan 😉.

Nee, wespen zijn helemaal nergens goed voor. Ze doen niks wat een ander beest ook niet kan, totaal overbodig wat mij betreft!

Gebruik je een zoet parfum misschien?

https://www.natuurpunt.be/nieuws/dit-zijn-de-5-grootste-misverstanden-over-wespen-20190605#:~:text=Een%20nest%20van%206.000%20wespen,zeker%20geen%20vijanden%20te%20zijn.

vertelsel schreef op 15-08-2022 om 08:29:

[..]

We konden dan ook niet veel verder van elkaar wonen 😄. Ik zal proberen een beetje van Zuid naar Noord te blazen!

Dank u, Dank u!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-08-2022 om 09:05

dat mijn tv er steeds uitvliegt, geen signaal zegt ie.

Ik ben trouwens wel eens gebeten door een wesp, een jaar of 7/8 geleden. Ik had net een slok gedronken toen er een wesp op mijn bovenlip ging zitten. Blijkbaar dacht ie dat ie wel een hapje van dat lekkere zoete spul mee kon nemen 😅. 
Ik ben als kind van een jaar of vier eens in mijn hand geprikt. We waren op Vlieland en ik mocht vast vooruit lopen naar de boot toen ik wat in mijn haar voelde kriebelen. Ik legde mijn hand op mijn hoofd, zat er dus een wesp in. Wat deed dat pijn! Ik huilen en nergens mijn ouders te zien in die chaos bij de boot (destijds stond de FRAM bus naast mij de roken, de paarden van de bagegevervoer liepen rond en een heleboel mensen). Het gekke is: ik ben inmiddels 40 maar op de plek waar hij prikte is nog steeds een minigaatje te zien net onder mijn huid. 
12 jaar terug in Frankrijk voor de tweede keer gestoken. Ik ging tegen de wesp aanzitten. Mijn man zoog het direct uit maar toen werd ik helemaal beroerd ervan. Maar wellicht ook combi pril zwanger en warmte. Maar ben ook allergisch voor veel insectenbeten, dus toen antihistamine ingenomen. 
En vorige week gestoken onder mijn arm. Blijkbaar was die wesp direct na het uitstappen uit de auto op mijn zij/arm gaan zitten. Met dat ik wegloop werd ik gestoken. Al denk ik dat ie toen maar een klein beetje gif inspoot. Wel kreeg ik een paar minuten later een helemaal tintelende mond en was ik niet helemaal lekker daarna (gezellig met de kids bij de Mac 🤪). Heb toen nog weer een flinke dosis antihistamine genomen. 
Overigens spuit een bij veel meer gif in dan een wesp. 

wespen heb ik een tyfus hekel aan, en ja allemaal leuk en aardig dat je niet moet gaan zwaaien maar ze gaan echt niet vanzelf weg.(bij mij dan)

spinnen, bijen en hommels laat ik met rust, maar muggen en vliegen krijgen een eerste klas mep die zijn nergens goed voor. 

JtM

JtM

15-08-2022 om 10:45 Topicstarter

Ik heb zo beroerd geslapen vanacht, heb er hoofdpijn en nekpijn van. Nu op kantoor maar heb geen motivatie. Gelukkig heb ik na deze week vakantie, nog even doorbijten.

Phoebe1982 schreef op 15-08-2022 om 08:16:

[..]

Bovendien als je om je heen gaat meppen dan juist kunnen ze prikken. Ik erger me enorm aan mensen die hysterisch om zich heen gaan meppen bij bijen of wespen. Laat ze met rust, dan doen ze niks en idd zonder bijen geen honing...

Dat is dus echt niet waar. Ik ben al meerdere keren gestoken terwijl ik doodstil op een tuinstoel zat 😫

Friezinnetje schreef op 15-08-2022 om 09:05:

dat mijn tv er steeds uitvliegt, geen signaal zegt ie.

Had ik laatst ook. Bleek het stekkertje van de kabel te zijn. Waar deze in de tv stak.
Nieuw stekkertje en het probleem was opgelost. 

Herfstappeltaart schreef op 15-08-2022 om 08:07:

[..]

Naja, dit vind ik (zelfs voor jou) bizar. Je weet dat bijen beschermd zijn? Heb je enig idee van het belang voor de mensheid van deze diertjes?

Eerlijk gezegd zie ik het verschil niet tussen een bij en een wesp. Een hommel dan weer wel. Ik heb wespenvangers hangen in de tuin maar daar zullen vast wel ook bijen in zitten denk ik.

watertoren schreef op 15-08-2022 om 10:49:

[..]

Eerlijk gezegd zie ik het verschil niet tussen een bij en een wesp. Een hommel dan weer wel. Ik heb wespenvangers hangen in de tuin maar daar zullen vast wel ook bijen in zitten denk ik.

bijen dragen een bontje en wespen zijn geler 

CMY4ElCUkAAjsD9.jpg

Zoon heeft afgelopen weekend buikgriep gehad en is nu weer opgeknapt. Bij man en mij is vannacht de buikgriep begonnen 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-08-2022 om 11:09

ik erger mij aan haaruitval.  Het valt opeens bij bossen uit mijn hoofd 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

15-08-2022 om 13:50

Rogue schreef op 15-08-2022 om 10:40:

wespen heb ik een tyfus hekel aan, en ja allemaal leuk en aardig dat je niet moet gaan zwaaien maar ze gaan echt niet vanzelf weg.(bij mij dan)

spinnen, bijen en hommels laat ik met rust, maar muggen en vliegen krijgen een eerste klas mep die zijn nergens goed voor.

Maar ze doen niks als je rustig blijft, juist als je om je heen gaat zwaaien kunnen ze boos worden en prikken. Die beesten komen niet voor jou he...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.