Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

ToetieToover schreef op 10-04-2026 om 15:44:

[..]

Ja, gluten zitten in heel veel vis in de supermarkt doordat het in aanraking komt met gluten tijdens de verwerking: kruisbesmetting. Het veiligste is voor mij vis die op de boot wordt ingevroren en niet in aanraking komt met andere bewerkingen zoals paneren. Lees ter bevestiging maar eens je eerstvolgende visverpakking in de supermarkt: ‘kan gluten bevatten’.

Wildvangvis is niet perse ‘glutenvrijer’ maar in mijn optiek wel gezonder dan kweekvis die met antibiotica wordt behandeld en onvolwaardige voeding krijgt. Inclusief granen in de voeding, en het is niet ondenkbaar dat de maaginhoud terechtkomt op de rest van de vis bij het fileren. Kleine kans, maar wel een kans.

Eens ik koop zoveel mogelijk wildvangvis, vanwege de gezondheid van de vis en die van mezelf....  laatst een rapportage over blauwvin tonijn gezien, een blauwvintonijn van 400 kilo die moet wel ziek zijn, ze worden letterlijk vetgemest met vette vis.

Dorestad schreef op 10-04-2026 om 17:45:

[..]

Mijn ouders leefden/leven zo. Mijn vader was jager en visser. Mijn ouders en nu dus mijn moeder nog heeft een moestuin waar ze jaarrond van eet (en heel veel weggeeft zoveel is er)

mijn grootouders ook, ik heb mijn oma een kip zijn nek zien omdraaien en plukken., mijn opa was ook visser.

Yumi schreef op 10-04-2026 om 18:46:

[..]

Rogue

merkt er toch niks van 

lientje69 schreef op 10-04-2026 om 12:39:

Mijn rechterbeen en arm hebben besloten vandaag maar weer eens een keer niet mee te doen.

He bah wat naar, had je al last en zit er misschien een zenuw bekneld? 

Kinderfeestje van dochter. Twee kinderen die er na 10 minuten nog niet zijn. 
Degene waar we geboekt hebben geeft aan dat we wel echt moeten beginnen omdat ze het anders niet red. Snap ik. Ik heb al geappt, gebeld geen antwoord. Inmiddels baal ik zelf ook. 
Op het moment dat ik zeg " begin maar gewoon is hun eigen schuld dat ze er nog niet zijn" bel ik perongeluk via app een van die ouders. 🫣. 
Oeps. Nou ja mijn ergenis was iig wel over gekomen. 

Ze hadden de verkeerde tijd op geschreven, zelfs nadat de goede tijd 2x was gezegd. Hoe dan? 

Rogue schreef op 10-04-2026 om 19:09:

[..]

mijn grootouders ook, ik heb mijn oma een kip zijn nek zien omdraaien en plukken., mijn opa was ook visser.

Hier deed de oude buurvrouw dat met haar eigen kippen. Wij als buurkinderen mochten om de beurt kijken. Vonden we geweldig als we daarbij mochten zijn. 

@glutenvrije vis-vraag: dank voor de uitleg, ik snap het nu 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.