Huiskamer
Ginevra
08-03-2026 om 17:36
ik las in Trouw een column van een jonge vrouw die ontdekt dat er nog steeds sekseongelijkheid bestaat. En in het kader van vrouwendag lees ik de laatste dagen wel meer van zulke columns.
En allemaal hebben ze als kop zoiets als “ik moest er zelf achter komen dat….” En “niemand heeft me ooit verteld dat….” En dat vind ik vrij irritant.
We hebben in de geschiedenis met z’n allen nog nooit zo makkelijk toegang gehad tot alle mogelijke informatie. Ik moest 40 jaar geleden nog naar de bieb fietsen om boeken te halen over hoe de wereld werkt, en kranten lezen.
Er zijn massa’s artikelen online over sekseongelijkheid, meer dan je ooit in je leven zult kunnen lezen en allemaal onder handbereik in je luie stoel. Als je dan nog klaagt dat niemand je ooit verteld heeft dat er nog geen gelijkheid is in werk, politiek en geld tussen mannen en vrouwen, dan heb je je internetaansluiting echt alleen maar gebruikt om makeuptutorials te kijken en wordt het hoog tijd dat je je neus uit je navel haalt.
Yumi
08-03-2026 om 17:49
Ginevra schreef op 08-03-2026 om 17:36:
ik las in Trouw een column van een jonge vrouw die ontdekt dat er nog steeds sekseongelijkheid bestaat. En in het kader van vrouwendag lees ik de laatste dagen wel meer van zulke columns.
En allemaal hebben ze als kop zoiets als “ik moest er zelf achter komen dat….” En “niemand heeft me ooit verteld dat….” En dat vind ik vrij irritant.
We hebben in de geschiedenis met z’n allen nog nooit zo makkelijk toegang gehad tot alle mogelijke informatie. Ik moest 40 jaar geleden nog naar de bieb fietsen om boeken te halen over hoe de wereld werkt, en kranten lezen.
Er zijn massa’s artikelen online over sekseongelijkheid, meer dan je ooit in je leven zult kunnen lezen en allemaal onder handbereik in je luie stoel. Als je dan nog klaagt dat niemand je ooit verteld heeft dat er nog geen gelijkheid is in werk, politiek en geld tussen mannen en vrouwen, dan heb je je internetaansluiting echt alleen maar gebruikt om makeuptutorials te kijken en wordt het hoog tijd dat je je neus uit je navel haalt.
Dit
De neus uit je navel halen, daar had ik nog nooit van gehoord maar je hebt gelijk 
Broadway
09-03-2026 om 08:32
ik erger me aan populisme zonder context
in dit geval de verontwaardiging van domme mutsen die hun neus in hun navel hebben (lekker ginevra!) over de schande dat abortus in het wetboek van strafrecht staat en gewoon gaan gillen dat dit direct eruit moet.
geen seconde denken ze na dat daar o.a. in geregeld wordt dat het verboden is zonder toestemming van de vrouw die het betreft abortus uit te voeren én dat het medische zorg moet zijn en dus niet een buurvrouw met breinaald.
ze zijn GVD vrouw! lees je in! en daarna mag je alsnog voor of tegen zijn, maar wel mét relevante kennis over het onderwerp.
https://www.eur.nl/nieuws/abortus-uit-het-wetboek-van-strafrecht-zorg-misdaad
Ginevra
09-03-2026 om 09:31
Broadway schreef op 09-03-2026 om 08:32:
ik erger me aan populisme zonder context
in dit geval de verontwaardiging van domme mutsen die hun neus in hun navel hebben (lekker ginevra!) over de schande dat abortus in het wetboek van strafrecht staat en gewoon gaan gillen dat dit direct eruit moet.
Sowieso gillen over dingen die ze vanochtend ontdekt hebben en zonder enige kennis van zaken of context dan gaan roepen dat het belachelijk is, achterlijk, ontzettend krom en wat niet al. Ook over heel andere maatschappelijke zaken. Soms is er best een reden of een historie dat iets zo gelopen is, of was regeling X het best mogelijke compromis, of zit het allemaal veel ingewikkelder dan ze denken.
Maar goed, als je 16 bent weet je beter dan al die ouwe boomers hoe de wereld in elkaar zit en heb je een heel stellige mening over hoe het allemaal moet. En bij 20 is dat vaak nog niet over.
Loulou39
09-03-2026 om 12:46
HAHA!wait..what schreef op 09-03-2026 om 12:45:
Toe aan weekend
- dat duurt alleen nog veel te lang 😅
Hier ook!!
Ben ook alweer niet vooruit te branden….
Ik ga zo de badkamer maar poetsen, stofzuigen en de was ophangen😫
kerst
09-03-2026 om 12:49
Ik heb gisteren heel weinig gedaan, dus nu goed uitgerust. Maar erger me momenteel aan Coolblue, want heb beetje rijangst, vooral in de stad.
Nu moet ik doordat ik niet online heb besteld, zelf de stofzuiger bij de winkel komen ophalen.. gelukkig daar grote parkeerplaats.
Yumi
09-03-2026 om 15:17
Ik wil de hele dag al de deur uit, maar verwacht een pakketje. Amazon levert met Dragonfly, nooit van gehoord maar ze geven geen tijd en aan die track en trace heb je niks. Had ik kunnen weten, de vorige keer ook de hele dag gewacht, maar de prijs was de helft van de winkel. Hoe dan ook, hier heb ik geen zin meer in! 
Broodjebrie
09-03-2026 om 15:28
Yumi schreef op 09-03-2026 om 15:17:
Ik wil de hele dag al de deur uit, maar verwacht een pakketje. Amazon levert met Dragonfly, nooit van gehoord maar ze geven geen tijd en aan die track en trace heb je niks. Had ik kunnen weten, de vorige keer ook de hele dag gewacht, maar de prijs was de helft van de winkel. Hoe dan ook, hier heb ik geen zin meer in!
Hopeloos is dat dan he. Het is gewoon de moderne variant van huisarrest.
Citroengraag
09-03-2026 om 17:04
Niet bedacht dat ik bij dit prachtige lenteweer de katten had moeten ontvlooien. Dus nu moet ik ook de woonkamer en de bank ontvlooien. De katten zijn 12 en 13, dus het is echt alleen aan mezelf te wijten.

- dat duurt alleen nog veel te lang 😅