Huiskamer
Bakblik
20-11-2025 om 14:13
Schoondochter schreef op 20-11-2025 om 13:47:
Ik heb een sanitycheck nodig. Mijn vriend belt me net, die is op zijn werk en hij heeft aan kabel van iets kapot gemaakt. Licht gestrest, of ik een nieuwe kabel wil halen en hem een foto wil appen van de bon, dan krijg ik het bedrag direct terug. Maar... Ik ga dat ding niet langsbrengen op zijn werk en dat hoeft van hem ook niet, hij neemt hem morgen wel mee. Dus ik zeg 'je bent vanavond terug van je werk voordat de winkel sluit en morgen hoef je pas te werken als de winkel al open is. Waarom vraag je dit nou aan mij?' Ik ben ook gewoon aan het werk namelijk. Alleen ik werk thuis.
En dat vond hij duidelijk geen toffe vraag van mij. Is dat zo onaardig van me?
Nee dat is niet onaardig. Jouw werktijd is jouw werktijd. Als hij online had besteld had je even de voordeur open kunnen doen om de levering te ontvangen maar meer ook niet. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen (shit)zooi.
Schoondochter
20-11-2025 om 14:15
Schemerlampje schreef op 20-11-2025 om 14:00:
[..]
Nee hoor, in dit geval kan hij het prima zelf halen. Zelfs als je een vrije dag had, zou hij het nog gewoon zelf kunnen doen. Al zou ik het dan misschien wel doen, afhankelijk van hoe ver ik moet, hoe het weer is etc.
Thanks. Ik ga het wel doen, maar was vooral benieuwd waarom hij direct aan mij dacht om dit probleem voor hem op te lossen.
En realiseer me net dat ook een stukje van mijn irritatie erin zit dat hij op een locatie werkt direct naast een bouwmarkt die dit verkoopt. Hij hoeft er niet eens voor naar buiten, want het is hetzelfde pand.
Maarja, ik zit alleen mezelf in de weg met deze irritatie dus zal het naast me neerleggen
Schoondochter
20-11-2025 om 14:15
Bakblik schreef op 20-11-2025 om 14:13:
[..]
Nee dat is niet onaardig. Jouw werktijd is jouw werktijd. Als hij online had besteld had je even de voordeur open kunnen doen om de levering te ontvangen maar meer ook niet. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen (shit)zooi.
Thanks! Dat dikgedrukte, dat besef mis ik dus een beetje. Dit helpt, dank!
Bakblik
20-11-2025 om 14:25
Schoondochter schreef op 20-11-2025 om 14:15:
[..]
Thanks. Ik ga het wel doen, maar was vooral benieuwd waarom hij direct aan mij dacht om dit probleem voor hem op te lossen.
En realiseer me net dat ook een stukje van mijn irritatie erin zit dat hij op een locatie werkt direct naast een bouwmarkt die dit verkoopt. Hij hoeft er niet eens voor naar buiten, want het is hetzelfde pand.
Maarja, ik zit alleen mezelf in de weg met deze irritatie dus zal het naast me neerleggen
![]()
Als je toch langs een locatie komt waar ze dit verkopen dan kan je het meenemen als je boodschappen gaat doen maar als je speciaal voor hem op pad moet dan zou ik het laten als ik in jouw schoenen stond.
Ik neem best wel eens iets mee voor hem als hij dat netjes vraagt maar ik ga er niet speciaal voor op pad tenzij het medicijnen zijn die hij echt nodig heeft.
Schoondochter
20-11-2025 om 14:29
Bakblik schreef op 20-11-2025 om 14:25:
[..]
Als je toch langs een locatie komt waar ze dit verkopen dan kan je het meenemen als je boodschappen gaat doen maar als je speciaal voor hem op pad moet dan zou ik het laten als ik in jouw schoenen stond.
Ik neem best wel eens iets mee voor hem als hij dat netjes vraagt maar ik ga er niet speciaal voor op pad tenzij het medicijnen zijn die hij echt nodig heeft.
Ja ik ga sowieso op pad en dat weet hij. Daarom vraagt hij het ook. Ik loop veel en kom dus vaak langs winkels. Het is daardoor ook een beetje het patroon geworden dat ik alles haal wat lopend makkelijk mee te nemen is. Ik moet even gaan waken dat ik niet altijd klakkeloos zeg dat ik alles haal denk ik, want dit patroon vind ik niet tof.
Spreekuurtje
20-11-2025 om 14:53
Ik luister momenteel naar een podcast met Linda Duits als gast, haar manier van spreken is echt vreselijk!
Te veel uhhs en haperingen
Broodjebrie
20-11-2025 om 15:15
Schoondochter schreef op 20-11-2025 om 14:29:
[..]
Ja ik ga sowieso op pad en dat weet hij. Daarom vraagt hij het ook. Ik loop veel en kom dus vaak langs winkels. Het is daardoor ook een beetje het patroon geworden dat ik alles haal wat lopend makkelijk mee te nemen is. Ik moet even gaan waken dat ik niet altijd klakkeloos zeg dat ik alles haal denk ik, want dit patroon vind ik niet tof.
Maar dan snap ik je vriend wel een beetje, juist omdat hij weet dat je toch wel op pad gaat. Maar misschien wel even duidelijke afspraken over maken inderdaad, om dit de volgende keer te voorkomen.
Broadway
20-11-2025 om 15:33
Schoondochter schreef op 20-11-2025 om 14:29:
[..]
ah, maar dan snap ik het wel dat hij jou vraagt. en volgens mij vraagt hij ook echt toch? dus je kunt "nee, ik kom daar vandaag niet langs" zeggen toch?
Schoondochter
20-11-2025 om 16:20
Broadway schreef op 20-11-2025 om 15:33:
[..]
ah, maar dan snap ik het wel dat hij jou vraagt. en volgens mij vraagt hij ook echt toch? dus je kunt "nee, ik kom daar vandaag niet langs" zeggen toch?
Nou, ik zei dat ik er niet langs zou komen en toen was hij geïrriteerd, dus dat kan wel maar wordt niet gewaardeerd.
bedankt voor het meedenken!
Ginevra
20-11-2025 om 16:25
Ik erger me aan mezelf, dat ik zo gevoelig ben voor de aannames en oordelen van anderen als het over gewicht en afvallen gaat. Ik ben al sinds mijn 20e aan het jojo-en. Mensen, zowel online als in mijn omgeving, doen dan allerlei aannames over hoe je leeft en hoe je eet, en hebben daar een oordeel over. Of geven preken en adviezen die nergens op slaan, omdat het veronderstelt dat ik die dingen niet weet of niet doe.
En ik zou me daar dus geen ene bal van aan moeten trekken en dat allemaal gewoon negeren, maar dat lukt me slecht. En daar erger ik me aan. Topics en discussies over gewicht vermijd ik nu maar meestal, en al helemaal de reacties onder nieuwsberichten.
Dat de maatschappij vol vooroordelen zit is natuurlijk genoegzaam bekend, het is alleen een hele kunst om dat maar van je af te laten glijden en niet eindeloos te laten doormalen in je hoofd.
amarna
20-11-2025 om 17:47
Nikki1973 schreef op 20-11-2025 om 14:04:
[..]
Ai….😟ik heb wel een hele hardnekkige lange grijze wenkbrauwhaar die steeds terugkomt. Wang/ kin gelukkig niet.
Bij mij zijn haren uit mijn steeds dunner wordende wenkbrauwen verhuisd maar mijn kin
Bakblik
20-11-2025 om 18:15
Bakblik schreef op 20-11-2025 om 09:56:
Afgelopen nacht de derde explosie binnen een week hier in het dorp. Hemelsbreed zitten wij er precies tussenin dus al een paar nachten slecht geslapen. Die laatste was echt heel dichtbij waardoor het de halve nacht onrustig bleef. De brandweer die kwam helpen met het dichtmaken van de woning deed dat niet geluidloos. Dat begrijp ik overigens wel. Dat je als halve malle een explosief aan de voordeur hangt bij iemand dat snap ik dan weer niet.
🥱🥱🥱
Wordt een lange dag vandaag.
Laat mijn dochter mij net nog wat nieuwsberichten zien over dit voorval staat er bij dat ze een minderjarige verdachte hebben aangehouden.
Hoezo zijn minderjarigen op dat uur van de nacht op straat?
Naminokurashi
20-11-2025 om 18:18
heb spierpijn in mijn bovenrug van al dat gehoest, kreeg ik vanmiddag een hoest aanval, en die heeft het er niet beter op gemaakt
Nikki1973
20-11-2025 om 18:19
amarna schreef op 20-11-2025 om 17:47:
[..]
Bij mij zijn haren uit mijn steeds dunner wordende wenkbrauwen verhuisd maar mijn kin
![]()
Stom 😔