Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ginevra schreef op 20-11-2025 om 11:03:

Oh wat naar Bakblik. Lijkt me ook heel eng. Ik hou mezelf voor dat dat soort dingen alleen gebeurt in enge buurten bij dubieuze panden waarvan je weet dat er volk woont dat niet deugt. En wij wonen in een suf keurig straatje dus bij ons gebeurt dat niet.
Ik weet dat het onzin is maar zo hou je angst buiten de deur. En als het dan dichtbij komt zoals bij jou kun je die gedachte niet meer volhouden.

Bij het huis hier verderop waar in de weekenden soms dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen gebeurt er al jaren niks, terwijl ik er niet van op zou kijken als er daar wel wat gebeurt en nu bij een keurig huis dus wel. 

Man moest op een of andere site via zijn werk invullen of hij een kerstpakket wenst of dat het naar een goed doel mag. We waren op vakantie en dus zat hij die mail pas toen we thuis kwamen en was dus te laat. Geval pech zegt zijn werkgever.   Daar werk je dan al bijna 20 jaar. 

Dolfje schreef op 20-11-2025 om 11:46:

Man moest op een of andere site via zijn werk invullen of hij een kerstpakket wenst of dat het naar een goed doel mag. We waren op vakantie en dus zat hij die mail pas toen we thuis kwamen en was dus te laat. Geval pech zegt zijn werkgever. Daar werk je dan al bijna 20 jaar.

Wat stom zeg Dolfje. Grote werkgever waarschijnlijk  ? Een kleinere zou er even een appje aan gewaagd hebben.

Man moest op een of andere site via zijn werk invullen of hij een kerstpakket wenst of dat het naar een goed doel mag. We waren op vakantie en dus zat hij die mail pas toen we thuis kwamen en was dus te laat. Geval pech zegt zijn werkgever. Daar werk je dan al bijna 20 jaar.

Wat flauw. Dus de default optie is dat je het kwijt bent als je niet reageert. Niet leuk. De default optie moet zijn dat je een pakket krijgt, en dat je zelf actie moet ondernemen als je het af wil staan. 

Ginevra schreef op 20-11-2025 om 11:51:

[..]

Wat flauw. Dus de default optie is dat je het kwijt bent als je niet reageert. Niet leuk. De default optie moet zijn dat je een pakket krijgt, en dat je zelf actie moet ondernemen als je het af wil staan.

Nou precies dat 

lientje69 schreef op 20-11-2025 om 11:51:

[..]

Wat stom zeg Dolfje. Grote werkgever waarschijnlijk ? Een kleinere zou er even een appje aan gewaagd hebben.

Groot bedrijf maar kleine tak waar hij werkt. Vind het echt heel stom.

Wat een tegenvaller. Stom dat ze er niks meer aan willen doen.

Niet dat je van ieder kerstpakket enorm blij wordt maar er zit altijd wel iets aardigs in wat je toch waardeert als het komt. 

Broodjebrie schreef op 20-11-2025 om 08:53:

[..]

Een beetje tegen je autodeuren duwen. Of heb je dat al geprobeerd?

Ja, werkte niet. Heb echt moeten wachten tot het zonnetje op de auto ging schijnen en de boel ontdooid was

Mama-Inge schreef op 20-11-2025 om 12:20:

[..]

Ja, werkte niet. Heb echt moeten wachten tot het zonnetje op de auto ging schijnen en de boel ontdooid was

Vanmiddag/vanavond meteen met (oude) handdoek rubbers goed droog wrijven. Als 't echt gaat vriezen strooi ik op de rubbers ook nog talkpoeder, in principe kunnen ze dan niet meer vastvriezen

Mama-Inge schreef op 20-11-2025 om 12:20:

[..]

Ah oké. Dat was balen.

Ik kon zo wegrijden gelukkig. Komende nacht gaat het wel harder vriezen dus ik fooi vanavond mijn anti vriesdeken erop. 

dan is de termijn veel te kort. 

ik vind een deadline best ok, maar dan in september die mail sturen met een deadline van 1 november ofzo. langdurig zieken/zwangerschapsverlof mensen app je dan even. 

jullie waren op vakantie dus dan was de termijn 2 weken ofzo?

Ik heb een sanitycheck nodig. Mijn vriend belt me net, die is op zijn werk en hij heeft aan kabel van iets kapot gemaakt. Licht gestrest, of ik een nieuwe kabel wil halen en hem een foto wil appen van de bon, dan krijg ik het bedrag direct terug. Maar... Ik ga dat ding niet langsbrengen op zijn werk en dat hoeft van hem ook niet, hij neemt hem morgen wel mee. Dus ik zeg 'je bent vanavond terug van je werk voordat de winkel sluit en morgen hoef je pas te werken als de winkel al open is. Waarom vraag je dit nou aan mij?' Ik ben ook gewoon aan het werk namelijk. Alleen ik werk thuis.

En dat vond hij duidelijk geen toffe vraag van mij. Is dat zo onaardig van me? 

Broodjebrie schreef op 20-11-2025 om 13:03:

[..]

Ah oké. Dat was balen.

Ik kon zo wegrijden gelukkig. Komende nacht gaat het wel harder vriezen dus ik fooi vanavond mijn anti vriesdeken erop.

Die gooi ik straks ook over de auto. En inderdaad de rubbers even goed droog maken.

Schoondochter schreef op 20-11-2025 om 13:47:

Ik heb een sanitycheck nodig. Mijn vriend belt me net, die is op zijn werk en hij heeft aan kabel van iets kapot gemaakt. Licht gestrest, of ik een nieuwe kabel wil halen en hem een foto wil appen van de bon, dan krijg ik het bedrag direct terug. Maar... Ik ga dat ding niet langsbrengen op zijn werk en dat hoeft van hem ook niet, hij neemt hem morgen wel mee. Dus ik zeg 'je bent vanavond terug van je werk voordat de winkel sluit en morgen hoef je pas te werken als de winkel al open is. Waarom vraag je dit nou aan mij?' Ik ben ook gewoon aan het werk namelijk. Alleen ik werk thuis.

En dat vond hij duidelijk geen toffe vraag van mij. Is dat zo onaardig van me?

Nee hoor, in dit geval kan hij het prima zelf halen. Zelfs als je een vrije dag had, zou hij het nog gewoon zelf kunnen doen. Al zou ik het dan misschien wel doen, afhankelijk van hoe ver ik moet, hoe het weer is etc.

Dolfje schreef op 20-11-2025 om 10:15:

Soms heb je zo’n enkele haar die ineens onderuit je kin of wang oid steekt. Ik had er ineens 2 tegelijkertijd! En ze zijn tegenwoordig grijs….

Ai….😟ik heb wel een hele hardnekkige lange grijze wenkbrauwhaar die steeds terugkomt. Wang/ kin gelukkig niet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.