Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Yumi schreef op 08-11-2025 om 09:12:

[..]

Postnl vraagt standaard de ontvanger om het tekort aan porto, omdat ze ondanks het tekort toch bezorgen. Ik mik dat kaartje gewoon weg, en dan hoor je er niks meer van. In jou geval had ik een foto gemaakt van het bericht en naar Bol gemaild, laat die het maar betalen.

Er stond bij dat de verzender niet achterhaald kon worden ( zal wel zo'n dropshipper geweest zijn ) dus ik heb maar gewoon betaald. Maar ja, volgende keer ga ik zoiets doen inderdaad want ik werd er niet blij van. 

lientje69 schreef op 08-11-2025 om 09:10:

[..]

Wel een optie uiteraard maar hij heeft ook een ernstige ziekte en slaapt vaak slecht. Ik denk dat het dan praktischer is in de middag om boodschappen te gaan. Is mijn hoofdpijn wellicht ook weer wat gezakt.

Maar waarom ga je boodschappen doen op zaterdag? Je kan tegenwoordig in de meeste supermarkten elke dag tot 22uur terecht? Ik weet niet of dit bij jullie ook geldt, maar hier is het op zondagochtend super rustig. Of toch maar wennen aan thuisbezorgen, ik ga al tig jaar alleen nog af en toe vd verse producten.

Yumi schreef op 08-11-2025 om 09:19:

[..]

Maar waarom ga je boodschappen doen op zaterdag? Je kan tegenwoordig in de meeste supermarkten elke dag tot 22uur terecht? Ik weet niet of dit bij jullie ook geldt, maar hier is het op zondagochtend super rustig. Of toch maar wennen aan thuisbezorgen, ik ga al tig jaar alleen nog af en toe vd verse producten.

Ja, heerlijk, thuis laten bezorgen! En het scheelt me nog geld ook want ik ben me veel bewuster van de aanbiedingen én ik doe geen impulsaankopen. Dan ga ik nog een keer ik de week voor wat verse spulletjes op een rustig moment,  maar no way dat ik op zaterdag in de supermarkt kom!

Wieder schreef op 08-11-2025 om 09:33:

[..]

Ja, heerlijk, thuis laten bezorgen! En het scheelt me nog geld ook want ik ben me veel bewuster van de aanbiedingen én ik doe geen impulsaankopen. Dan ga ik nog een keer ik de week voor wat verse spulletjes op een rustig moment, maar no way dat ik op zaterdag in de supermarkt kom!

Ik ga juist altijd zaterdagochtend vroeg , lekker verse dingen voor het weekend en om 8 uur is er dan juist nog geen kip in de winkel. Iedereen slaapt uit. Eind van de dag zijn alle vakken hier leeg, door de week is man te werk en in de avond heb ik daar momenteel écht geen energie meer voor.

Bezorgen heb ik 2 x gedaan.  Bevalt écht niet. Problemen met de boodschappen.  Pinapparaat leeg. Om half 11 in de avond pas komen. Nee bedankt. Echt niet mijn ding. Ik wil graag zelf uitzoeken wat ik koop ook en  zelf de houdbaarheid bepalen. Of eventueel zelf een alternatief bedenken. 

lientje69 schreef op 08-11-2025 om 09:48:

[..]

Ik ga juist altijd zaterdagochtend vroeg , lekker verse dingen voor het weekend en om 8 uur is er dan juist nog geen kip in de winkel. Iedereen slaapt uit. Eind van de dag zijn alle vakken hier leeg, door de week is man te werk en in de avond heb ik daar momenteel écht geen energie meer voor.

Bezorgen heb ik 2 x gedaan. Bevalt écht niet. Problemen met de boodschappen. Pinapparaat leeg. Om half 11 in de avond pas komen. Nee bedankt. Echt niet mijn ding. Ik wil graag zelf uitzoeken wat ik koop ook en zelf de houdbaarheid bepalen. Of eventueel zelf een alternatief bedenken.

Waarom kan je man niet alleen boodschappen gaan doen? Ik krijg de indruk dat je het lastig vindt om dingen los te laten en dat alles precies op jouw manier moet. Wellicht dat het niet precies zo gaat als jij wil als je man boodschappen doet of je ze laat bezorgen, maar is dat het einde van de wereld? 

Aan de opmerking: 'gewoon' de pabo.... in een krantenartikel. Zo denigrerend weer. 

bij picnic schrijven ze het bedrag gewoon af. Niks gedoe met pinautomaat. En ik kan een tijdslot kiezen voor bezorging, dat klopt altijd. Is een tijdslot van een uur en dan krijg je de dag ervoor een slot van 20 minuten. Houdbaarheid staat er bij ook. 
Ik erger me aan de mist nu. Ben bij mijn ouders aan het verhuizen en hun uitzicht is zo prachtig! Maar daar zien we nu niks van helaas hopelijk morgen nog, dan kan ik de laatste foto’s maken voor ze hier weg gaan.

Ik kan maar niet inloggen bij het AD.
Niet mijn krant, maar vind die clubs van Rutger Verhoeff leuk

Tram verkeer ligt weer plat  

lientje69 schreef op 08-11-2025 om 09:48:

[..]

Bezorgen heb ik 2 x gedaan. Bevalt écht niet. Problemen met de boodschappen. Pinapparaat leeg. Om half 11 in de avond pas komen. Nee bedankt. Echt niet mijn ding. Ik wil graag zelf uitzoeken wat ik koop ook en zelf de houdbaarheid bepalen. Of eventueel zelf een alternatief bedenken.

Oh ja,  hier ligt in 8 uur nog helemaal niks in de schappen bij de broodafdeling. Ben een paar keer voor mijn werk even geweest,  kon ik van dat vieze voorverpakte brood meenemen, want ik weet niet hoe laat ze beginnen bij onze albert heijn,  maar niet op tijd om iets vers te verkopen te hebben als de winkel opengaat.

Met bezorgen geef ik altijd een bezorgmoment aan een ze komen altijd keurig in het aangegeven tijdsvak. Ik betaal vooraf, dus met een pinapparaat heb ik niks te maken en de keer dat de rucola verlept was kreeg ik keurig mijn geld terug.  Had ik wel geen rucola,  maar dat haalde ik dan op een ander moment van de week wel een keer.  Maar ik snap best als je het geen fijne manier van boodschappen doen vindt hoor,  dan gewoon lekker niet doen 😊. 

Maar jullie doen altijd samen boodschappen dan? Wel gezellig eigenlijk,  bij ons doet of man,  of ik het.  Ik vrees dat als mijn man er bij is,  dat ik veel meer geld kwijt ben,  want dat is net een klein kind, als hij boodschappen gaat doen komt hij thuis met een berg koek en snoep naast wat we eigenlijk nodig hadden. Dat doet hij maar mooi als hij naar de winkel gaat 😂

Bellebelle schreef op 08-11-2025 om 10:28:

[..]

Waarom kan je man niet alleen boodschappen gaan doen? Ik krijg de indruk dat je het lastig vindt om dingen los te laten en dat alles precies op jouw manier moet. Wellicht dat het niet precies zo gaat als jij wil als je man boodschappen doet of je ze laat bezorgen, maar is dat het einde van de wereld?

Dit Lientje. Jouw perfectionisme gaat ten koste van je gezondheid. Probeer 'go with the flow' eens een beetje meer. . Van een boodschap die een paar dagen korter houdbaar is ga je niet dood. 

Bellebelle schreef op 08-11-2025 om 10:28:

[..]

Tsja.. Als ik man laat gaan dan mis ik de helft, of heb t verkeerde. Moet ik lijstje maken op volgorde van paden anders vindt hij het niet en het juiste merk. Dat kost me veel meer energie dan zelf even meegaan. Want omdat ik dingen mis of het verkeerde heb, moet ik dan later alsnog terug. Nu ben ik samen  binnen drie kwartier thuis en hoef ik de rest van de week niet meer.

BlairW schreef op 08-11-2025 om 10:31:

bij picnic schrijven ze het bedrag gewoon af. Niks gedoe met pinautomaat. En ik kan een tijdslot kiezen voor bezorging, dat klopt altijd. Is een tijdslot van een uur en dan krijg je de dag ervoor een slot van 20 minuten. Houdbaarheid staat er bij ook.
Ik erger me aan de mist nu. Ben bij mijn ouders aan het verhuizen en hun uitzicht is zo prachtig! Maar daar zien we nu niks van helaas hopelijk morgen nog, dan kan ik de laatste foto’s maken voor ze hier weg gaan.

Picnic bezorgt hier in de polder helaas niet. Heb ik al vaker naar gekeken omdat je daar idd goede dingen van hoort.

Succes met de verhuizing! Hier is de mist nu weggetrokken en een lekker zonnetje. 

Herfstappeltaart schreef op 08-11-2025 om 12:07:

[..]

Dit Lientje. Jouw perfectionisme gaat ten koste van je gezondheid. Probeer 'go with the flow' eens een beetje meer. . Van een boodschap die een paar dagen korter houdbaar is ga je niet dood.

Dit inderdaad. 

Stel je had gepland op donderdag kip kerrie te eten maar de kip blijkt maar houdbaar tot dinsdag dan gooi je de planning overhoop. Dan is het jammer dat de dochter die donderdag mee zou eten niet de kip kerrie krijgt die ze zo lekker vindt. Jouw herstel moet nu even op 1 staan en als huisgenoten dwingen dat ze toch op donderdag die kip kerrie willen eten dan regelen ze het zelf maar. 

Die twee keer dat ik heb besteld werd ik ook niet blij van picknick al het vlees was houdbaar tot onvermogen wat betekende dat ik het moest bereiden en/of invriezen. Daar heb je als herstellende geen of voor.  Als ik nu kinderen of man boodschappen niet laten doen stuur ik goed op houdbaarheidsdatums. Inmiddels lukt dat redelijk. 

Wieder schreef op 08-11-2025 om 11:55:

[..]

Oh ja, hier ligt in 8 uur nog helemaal niks in de schappen bij de broodafdeling. Ben een paar keer voor mijn werk even geweest, kon ik van dat vieze voorverpakte brood meenemen, want ik weet niet hoe laat ze beginnen bij onze albert heijn, maar niet op tijd om iets vers te verkopen te hebben als de winkel opengaat.

Met bezorgen geef ik altijd een bezorgmoment aan een ze komen altijd keurig in het aangegeven tijdsvak. Ik betaal vooraf, dus met een pinapparaat heb ik niks te maken en de keer dat de rucola verlept was kreeg ik keurig mijn geld terug. Had ik wel geen rucola, maar dat haalde ik dan op een ander moment van de week wel een keer. Maar ik snap best als je het geen fijne manier van boodschappen doen vindt hoor, dan gewoon lekker niet doen 😊.

Maar jullie doen altijd samen boodschappen dan? Wel gezellig eigenlijk, bij ons doet of man, of ik het. Ik vrees dat als mijn man er bij is, dat ik veel meer geld kwijt ben, want dat is net een klein kind, als hij boodschappen gaat doen komt hij thuis met een berg koek en snoep naast wat we eigenlijk nodig hadden. Dat doet hij maar mooi als hij naar de winkel gaat 😂

Nee , ik doe altijd alleen de boodschappen.  Maar nu na 2 hersenbloedingen ben ik nog aan het herstellen.  En lukt het nog niet goed om én auto te rijden ( woon stukje van de winkels af ) én boodschappen  te doen en te sjouwen en dan ook nog weer terug te rijden en alles in huis te tillen en op te ruimen. Is nog even een brug te ver alhoewel ik nu  elke week  wat vooruitgang merk gelukkig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.