Huiskamer
Wieder
11-08-2025 om 19:09
Yumi schreef op 11-08-2025 om 18:27:
Hahah Wieder, wat een verhaal. Ik hoop dat het achteraf meevalt, maar mochten we je een tijd niet meer lezen. Dan weten we, dat je ergens november weer terug bent, succes!
Ik heb dysgeografie. Het is nog niet uitgevonden, maar ik heb het. Ergens in november zijn ze klaar met de werkzaamheden. Er zijn 6 fases waarin je steeds anders moet rijden. Wish me luck!
Hahaha, ik zie mezelf nu maanden dolend door Nederland rijden 😅. Ik neem naar proviand mee denk ik...
Auwereel
11-08-2025 om 19:29
Aan alle verdwalers, lees dit boek:
https://www.tzum.info/2023/08/recensie-nicolien-mizee-dwaalgast/
Mizee verdwaalt nogal vaakm
"De opluchting is groot bij Mizee als uiteindelijk blijkt dat ze zich niet aanstelt, maar dat het een onlangs ontdekte afwijking betreft: DTD (Developmental Topographical Disorientation).'
Wieder
11-08-2025 om 20:22
Auwereel schreef op 11-08-2025 om 19:29:
Aan alle verdwalers, lees dit boek:
https://www.tzum.info/2023/08/recensie-nicolien-mizee-dwaalgast/
Mizee verdwaalt nogal vaakm
"De opluchting is groot bij Mizee als uiteindelijk blijkt dat ze zich niet aanstelt, maar dat het een onlangs ontdekte afwijking betreft: DTD (Developmental Topographical Disorientation).'
Het bestaat gewoon! Het is niet zo erg dat ik maar twee wegen ken in het dorp (waar ik bijna 50 jaar heb gewoond 😄). Maar ik heb weken moeite gehad om in ons nieuwe huis vanuit onze slaapkamer in de badkamer te komen. Liep steeds de verkeerde kant op de kastenkamer in! En toen we boven aan het schilderen waren stond ik ook steeds in de verkeerde kamer met mijn verf. Maar ter mijn verdediging: het is ook een heel raar gangetje boven, je kunt drie keer de bocht om.
In ons nieuwe dorp, waar we nu ruim een jaar wonen, ken ik overigens wel heg noch steg. Maar we wonen buitenaf, dus in het dorp heb ik ook niet veel te zoeken. Ik weet de supermarkt in de winkelstraat, dan kom je toch een eind!
oudmaarnognietkoud
11-08-2025 om 20:32
Wieder schreef op 11-08-2025 om 16:37:
Allerhande wegen rondom mijn werk worden in de komende periode beurtelings afgesloten. Je zou denken: dan rij je anders, maar ik ben echt compleet wezenloos als het gaat om de weg vinden. Ik weet waar ik ben en ik weet waar ik moet zijn, maar hoe ik daar moet komen? Geen idee... Ik heb mijn vaste routes ergens heen, maar die gaan ze nu dus overhoop gooien. En natuurlijk heb ik navigatie in de auto, maar die stuurt me over door god vergeten landweggetjes in België. Die zijn ongeveer zo breed als mijn eettafel en dan met kraters. En dat in het donker, en in het donker zie ik best oké, maar rij ik liever een bekende weg. Ik rij überhaupt liever een bekende weg. Mijn man kan zich níet voorstellen dat ik werkelijk geen idee van richting heb en die probeert me vanalles uit te leggen met kaarten en routes en pijlen, maar dat is te abstract voor me. Ik moet weten dat ik bij die rode brievenbus links moet en bij dat huis dat te koop staat naar rechts. En dan maar hopen en bidden dat ze dat huis nooit verkopen, anders rij ik gewoon rechtdoor. Het duurt zo onvoorstelbaar lang voordat routes ingesleten zijn bij mij. Ik heb dysgeografie. Het is nog niet uitgevonden, maar ik heb het. Ergens in november zijn ze klaar met de werkzaamheden. Er zijn 6 fases waarin je steeds anders moet rijden. Wish me luck!
Dysgeografie, mooi woord. In een winkelstraat loop ik de Hema in. Als ik naar buiten kom en verder loop kom ik langs weer een Etos en dan blijkt dat ik gewoon weer teruggelopen ben in de richting waar ik vandaan kwam. En dat gebeurt niet 1x hé, elke keer.
Yumi
11-08-2025 om 23:03
Is het buiten afgekoeld en kan eindelijk alles open, gaat er iemand op het balkon frituren
Snap echt wel dat je deze lucht niet in je huis wilt hebben, maar ik ook niet! Dat is de reden waarom ik niet zo'n stinkpan heb, maar zit nu toch de hele avond in de stank 
Netherfield
12-08-2025 om 08:46
Ik lees op het nieuws dat in de USA vrouwen nu gemiddeld 1,6 kind krijgen. Dat is reuze slecht voor de economie, dus zegt Trump: Ik wil een babyboom! Ik erger me (weer eens) aan de domheid van die man. Misschien moet hij eens gaan kijken waarom mensen weinig kinderen willen en dat oplossen (armoede, slechte gezondheidszorg, slecht betaald werk, ik kan wel wat dingen verzinnen!).
Auwereel
12-08-2025 om 09:09
Netherfield schreef op 12-08-2025 om 08:46:
Ik lees op het nieuws dat in de USA vrouwen nu gemiddeld 1,6 kind krijgen. Dat is reuze slecht voor de economie, dus zegt Trump: Ik wil een babyboom! Ik erger me (weer eens) aan de domheid van die man. Misschien moet hij eens gaan kijken waarom mensen weinig kinderen willen en dat oplossen (armoede, slechte gezondheidszorg, slecht betaald werk, ik kan wel wat dingen verzinnen!).
![]()
Hij hoort in dit rijtje:
https://www.businessinsider.nl/vrouwen-kinderen-rusland-china-noord-korea-elon-musk/
En dat past ook precies manosfeer, vrouwen in je hok en baren!
Netherfield
12-08-2025 om 09:22
Voor het milieu zou een afname in de wereldbevolking wel goed zijn... Het valt me wel op dat vooral mannen willen dat er meer kinderen komen. Zal wel zijn omdat zij ze niet hoeven te baren etc.
Yumi
12-08-2025 om 18:34
Laat mijn ladyshave vallen, was eerst blij dat hij het nog deed. Helaas, sluit het scheerblad niet meer goed aan. Was net klaar, dus ik heb nog eventjes om een nieuwe te bestellen.
Koettie
12-08-2025 om 22:41
Getver voel me zo oncomfortabel met m'n opgeblazen buik. Los van dat ik ongesteld moet t worden geen idee wat het getriggerd heeft maar kan niet eens lekker liggen. Hoop dat iemand vraagt morgen of ik zwanger ben dan kan ik zeggen nee ben gewoon dik. Lijkt me dan nog enige grappige hieraan.
EnglishmaninNewYork
12-08-2025 om 22:44
Netherfield schreef op 12-08-2025 om 08:46:
![]()
Ik vrees helaas dat dit simpelweg een voorzet is op wat komen gaat. De nationale garde is een vervolg op ICE die spierballen - en een compleet gebrek aan menselijkheid- laten zien. Er komt een hele hoop ellende aan voor meisjes en voornamelijk jonge vrouwen als de huidige bewoners van het witte huis niet hardhandig verwijderd worden.
Verder erger ik me enorm aan onze gebrekkige leiders en illusie van 'mensenrechten'. https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5522742/cameraman-stan-storimans-jeroen-akkermans-iskander-raket-gori
SuzyQFive
12-08-2025 om 22:51
Wieder schreef op 11-08-2025 om 16:37:
Allerhande wegen rondom mijn werk worden in de komende periode beurtelings afgesloten. Je zou denken: dan rij je anders, maar ik ben echt compleet wezenloos als het gaat om de weg vinden. Ik weet waar ik ben en ik weet waar ik moet zijn, maar hoe ik daar moet komen? Geen idee... Ik heb mijn vaste routes ergens heen, maar die gaan ze nu dus overhoop gooien. En natuurlijk heb ik navigatie in de auto, maar die stuurt me over door god vergeten landweggetjes in België. Die zijn ongeveer zo breed als mijn eettafel en dan met kraters. En dat in het donker, en in het donker zie ik best oké, maar rij ik liever een bekende weg. Ik rij überhaupt liever een bekende weg. Mijn man kan zich níet voorstellen dat ik werkelijk geen idee van richting heb en die probeert me vanalles uit te leggen met kaarten en routes en pijlen, maar dat is te abstract voor me. Ik moet weten dat ik bij die rode brievenbus links moet en bij dat huis dat te koop staat naar rechts. En dan maar hopen en bidden dat ze dat huis nooit verkopen, anders rij ik gewoon rechtdoor. Het duurt zo onvoorstelbaar lang voordat routes ingesleten zijn bij mij. Ik heb dysgeografie. Het is nog niet uitgevonden, maar ik heb het. Ergens in november zijn ze klaar met de werkzaamheden. Er zijn 6 fases waarin je steeds anders moet rijden. Wish me luck!
Het heet topografische desoriëntatie 😬
sorry, ben docent aardrijkskunde en het bestaat wel degelijk. Vindt dysgeografie leuker trouwens 🤣
Netherfield
13-08-2025 om 07:43
Aan dochter. Haar kamer had geen zichtbare vloer meer dus ik dacht, laat ik eens lief zijn. Vloer was weer zichtbaar, bureau heb ik zo gelaten. Mevrouw kwam thuis, had gelogeerd. Nu is ze weer logeren, ik doe haar deur open en vloer ligt weer vol met kleren, halfvolle tas. Ik ben er klaar mee.
Yumi
13-08-2025 om 08:58
Kon niet in slaap komen, uren wakker gelegen daarna steeds kort slapen en weer wakker. Maar kan ook niet anders in de slaapkamer was het 25,5gr. dat belooft wat voor de komende 2 weken 😓
lientje69
13-08-2025 om 09:07
Hier ook weer een mega slechte nacht. Heel veel eruit om te plassen. Ben nu al moe en de dag moet nog beginnen.