Huiskamer
Loulou39
07-07-2025 om 20:12
watertoren schreef op 07-07-2025 om 19:00:
[..]
Hier snap ik niks van en helemaal niet gek dat jouw kattenbak stinkt als je hem zo weinig verschoond. Ik heb 12 jaar een kat gehad en ik deed ook elke dag plasjes en poep eruit maar verschonen en nieuw grit deed ik 2 keer per week.
Ik sla door naar de andere kant en ik verschoon elke dag. De kattenbakken staan in de huiskamer, en ik wil graag dat het fris is en fris ruikt.
BlairW
07-07-2025 om 22:25
Loulou39 schreef op 07-07-2025 om 20:10:
Ik was al moe toen ik opstond en dat is de hele dag gebleven.
En dat ik een teek had vanmorgen. Ik was bij een festival in een park zaterdag, en ik denk dat ik hem (haar?) daar meegenomen heb.
Ik kreeg hem er ook niet in één keer uit, dus ik hoop maar dat het goed gaat.
Ik gebruik altijd een tekenkaart. Die werken heel goed, schuif je de teek zo van je huid af. Goed in de gaten houden verder!
BlairW
07-07-2025 om 22:26
noas_1993 schreef op 05-07-2025 om 08:57:
[..]
Het was iets erger dan verwacht..
Er was een stukje kies of vulling (?) afgebroken en hij had het over ''een groot gat'' wat er zat, dus er is in dit geval begonnen met een wortelkanaalbehandeling. De rest moet mijn tandarts afmaken en beslissen of het nog te redden is ofzo, anders moet ik een kroon.
Er was gelukkig iemand met me mee hoor, maar het feit dat ik het niet 100% goed na kan vertellen is omdat hij in gebrekkig Nederlands sprak. Dat hij dan ook nog een mondkapje draagt helpt natuurlijk ook niet
Ah getsie, dat klinkt niet fijn
hopelijk kan de tandarts het fixen voor je.
Koko67
07-07-2025 om 23:05
ik erger me enorm aan mezelf. Mijn dochter en schoonzoon gaan morgenavond rijden naar Spanje. En ik maak mij zo’n zorgen. Wat een takke eind. En dan ook nog met mijn kleindochter van krap een jaar oud.
Het erge is dat wij vroeger met gemak naar Toscane reden met 2 kleine kinderen achterin. En dan jakkerden we de hele nacht door. Dus ik snap ze, maar ik vind het zo eng.
Blauwevis
08-07-2025 om 06:11
Koko67 schreef op 07-07-2025 om 23:05:
ik erger me enorm aan mezelf. Mijn dochter en schoonzoon gaan morgenavond rijden naar Spanje. En ik maak mij zo’n zorgen. Wat een takke eind. En dan ook nog met mijn kleindochter van krap een jaar oud.
Het erge is dat wij vroeger met gemak naar Toscane reden met 2 kleine kinderen achterin. En dan jakkerden we de hele nacht door. Dus ik snap ze, maar ik vind het zo eng.
Ik snap je helemaal. Ik dacht dat ik minder overbezorgd zou zijn naarmate de kinderen ouder werden, maar dat is dus niet zo. Moet soms wel eens denken of ik dat ook ga hebben met toekomstige kleinkinderen...'Gelukkig' zit ik al aan de bloeddrukmedicatie ;p
BlairW
08-07-2025 om 07:41
Koko67 schreef op 07-07-2025 om 23:05:
Ow, ik snap je helemaal. Ons kind is nog lang niet zo oud, maar ik vind het al spannend als ze op de fiets naar een stad verderop gaat. Dus zo’n reis van zoveel km’s zou ik ook spannend vinden. Zeker als ze een hele nacht gaan rijden. Ben daar zelf geen fan van, je vertrekt eigenlijk al moe want overdag slapen lukt vaak toch niet. En dan kom je ook nog eens moe aan. Wij splitsen de reis altijd op in korte stukken. Denk dat mijn ouders dat ook een geruststelling vinden
Dolfje
08-07-2025 om 08:04
Eigenlijk een ergernis van gisteren maar die werkt nog door, ik werd gisteravond na 21:30 geappt over iets op het werk. Of ik vandaag tijd heb etc, dat had best kunnen wachten tot ik er over een uurtje ben. En nu erger ik me dat ik dat niet meteen gezegd heb en dadelijk wel wil aangeven.
Netherfield
08-07-2025 om 12:57
Aan dat er vandaag is geconstateerd dat ik lymfoedeem heb en de rest van mijn leven zo’n prachtige kniekous aan mag.
oudmaarnognietkoud
08-07-2025 om 15:03
kerst schreef op 07-07-2025 om 15:07:
Kattenbak stinkt alweer.
Vorige week helemaal schoongemaakt en nieuw grit erin . Elke dag de plasjes en poepjes eruit geschept. En dan nog stinken
Het warme weer van de afgelopen tijd zal er ook wel wat mee te doen hebben.
Ik heb 1 kat en ik verschoon de bak als ik hem begin te ruiken, dat is ongeveer na 1 of 1,5 week.
Krantje onderin en een goede laag houtkorrels. Poepjes schep ik er elke dag uit.
Nikki1973
08-07-2025 om 15:56
Netherfield schreef op 08-07-2025 om 12:57:
Aan dat er vandaag is geconstateerd dat ik lymfoedeem heb en de rest van mijn leven zo’n prachtige kniekous aan mag.
Ah wat naar. Sterkte.
Naminokurashi
08-07-2025 om 16:03
Sinds afgelopen zaterdag of zondag weet ik niet meer, een helse pijn in mijn rechterheup met lopen.
Grindelwald
08-07-2025 om 16:05
Dat is een tegenvaller! Vervelend
kerst
08-07-2025 om 16:43
Vervelend
kerst
08-07-2025 om 16:50
Die bloeddruk medicatie is nog steeds een ellende.
Van de hydrochloorthiazide 12, 5 mg krijg ik enorme rugpijn. Zo erge rugpijn dat ik me amper kan bewegen.
En alle bloeddrukmedicatie moet ik eerst overleggen.
En nee, ik kan daarvoor niet even naar de huisarts. Die trouwens binnenkort alleen voor spoedgevallen is, want het is weer schoolvakantie over twee weken.
Als ik bloeddruk medicatie niet meer verdraag , mag ik het volgende doen;
Eerst bellen met de doktersassistente, die ik met een beetje geluk en goede timing met een kwartier aan de lijn krijg..
Die geeft het door aan de praktijkondersteuner somatiek.
Die overlegt weer met mijn huisarts.
En dan belt de praktijkondersteuner mij weer eens een keer.
Fantastisch systeem