Huiskamer
Wieder
04-07-2025 om 12:33
Netherfield schreef op 04-07-2025 om 06:47:
Man is verkouden.
Ik ben ook snipverkouden! Buiten is het 36 graden en mijn lijf denkt: weet je wat, snot is ook leuk! Maar ik zal maar niet klagen, voor je man is het immers erger
noas_1993
04-07-2025 om 15:49
Misschien overdrijf ik, maar ik kon net wel janken.
Zo'n uurtje geleden is er een kies los gekomen.
Mijn eigen tandarts is vrijdagmiddag gesloten, WHY!? En eer dat ik de spoeddienst te pakken had.. In de voicemail van de tandarts noemen ze namelijk een verkeerd nummer. Toen ik eenmaal het goede nummer had moest ik mij postcode invullen en afsluiten met een #, maar dat pakte hij niet.. na 1 of 2 pogingen geprobeerd zonder en jahoor!
Wat een gedoe voor zo'n simpel belletje!
Nu kan ik over 4 uur terecht bij de spoedtandarts, waarschijnlijk 45 minuten verderop
BlairW
04-07-2025 om 16:57
Oew, is hij echt helemaal er uit dan? Dat is schrikken! En wat een gedoe met zo’n spoedtandarts hè. Ook ooit nodig gehad, maar uiteindelijk bij de huisartsenpost terecht gekomen want de tandarts ging me niet helpen…
Schoondochter
04-07-2025 om 17:31
oh wat erg noas, vooral dat ze dan een verkeerd nummer geven.
Sterkte bij de tandarts!
noas_1993
04-07-2025 om 17:50
BlairW schreef op 04-07-2025 om 16:57:
Oew, is hij echt helemaal er uit dan? Dat is schrikken! En wat een gedoe met zo’n spoedtandarts hè. Ook ooit nodig gehad, maar uiteindelijk bij de huisartsenpost terecht gekomen want de tandarts ging me niet helpen…
Nee, hij zit er gelukkig nog. Ik wist ook niet hoe ik het op moest schrijven, ik at gewoon een zacht snoepje en het voelde alsof hij brak of zo iets.
Nooit eerder meegemaakt gelukkig, nu maar hopen dat het vanavond verholpen kan worden en voorzichtig eten.
Yumi
04-07-2025 om 17:58
noas_1993 schreef op 04-07-2025 om 17:50:
[..]
Nee, hij zit er gelukkig nog. Ik wist ook niet hoe ik het op moest schrijven, ik at gewoon een zacht snoepje en het voelde alsof hij brak of zo iets.
Nooit eerder meegemaakt gelukkig, nu maar hopen dat het vanavond verholpen kan worden en voorzichtig eten.
Dat is schrikken, sterkte Noas!
Loulou39
04-07-2025 om 18:00
noas_1993 schreef op 04-07-2025 om 15:49:
Misschien overdrijf ik, maar ik kon net wel janken.
Zo'n uurtje geleden is er een kies los gekomen.
Mijn eigen tandarts is vrijdagmiddag gesloten, WHY!? En eer dat ik de spoeddienst te pakken had.. In de voicemail van de tandarts noemen ze namelijk een verkeerd nummer. Toen ik eenmaal het goede nummer had moest ik mij postcode invullen en afsluiten met een #, maar dat pakte hij niet.. na 1 of 2 pogingen geprobeerd zonder en jahoor!
Wat een gedoe voor zo'n simpel belletje!
Nu kan ik over 4 uur terecht bij de spoedtandarts, waarschijnlijk 45 minuten verderop
Helemaal niet overdreven: getver wat vervelend (en irritant van het verkeerde nummer!)
Sterkte!!
BlairW
04-07-2025 om 19:22
noas_1993 schreef op 04-07-2025 om 17:50:
[..]
Ow jeetje, dat klinkt niet heel fijn zeg. Ik heb laatst een wortelkanaalbehandeling gehad en tandarts was ook bang dat hij gebroken was. Zo ja, dan moest hij er uit. Gelukkig was dat niet het geval, want het is de eerste grote kies vanaf voren dus echt goed in het zicht. Duim voor je dat hij niet is gebroken en dat ze je kunnen helpen 🤞🏻
noas_1993
05-07-2025 om 08:57
BlairW schreef op 04-07-2025 om 19:22:
[..]
Ow jeetje, dat klinkt niet heel fijn zeg. Ik heb laatst een wortelkanaalbehandeling gehad en tandarts was ook bang dat hij gebroken was. Zo ja, dan moest hij er uit. Gelukkig was dat niet het geval, want het is de eerste grote kies vanaf voren dus echt goed in het zicht. Duim voor je dat hij niet is gebroken en dat ze je kunnen helpen 🤞🏻
Het was iets erger dan verwacht..
Er was een stukje kies of vulling (?) afgebroken en hij had het over ''een groot gat'' wat er zat, dus er is in dit geval begonnen met een wortelkanaalbehandeling. De rest moet mijn tandarts afmaken en beslissen of het nog te redden is ofzo, anders moet ik een kroon.
Er was gelukkig iemand met me mee hoor, maar het feit dat ik het niet 100% goed na kan vertellen is omdat hij in gebrekkig Nederlands sprak. Dat hij dan ook nog een mondkapje draagt helpt natuurlijk ook niet
Yumi
05-07-2025 om 11:28
noas_1993 schreef op 05-07-2025 om 08:57:
[..]
Het was iets erger dan verwacht..
Er was een stukje kies of vulling (?) afgebroken en hij had het over ''een groot gat'' wat er zat, dus er is in dit geval begonnen met een wortelkanaalbehandeling. De rest moet mijn tandarts afmaken en beslissen of het nog te redden is ofzo, anders moet ik een kroon.
Er was gelukkig iemand met me mee hoor, maar het feit dat ik het niet 100% goed na kan vertellen is omdat hij in gebrekkig Nederlands sprak. Dat hij dan ook nog een mondkapje draagt helpt natuurlijk ook niet
Nu je dit schrijft herinner ik me dat er bij mij ook ooit een stuk was afgebroken, toen ik ergens op beet. Tandarts, wortelkanaalbehandeling en hij kon het herstellen door de vulling op te bouwen, ik was er toen erg blij mee. Paar jaar later toch een kroon, maar dat had ik ook wel verwacht. Ik hoop voor jou dat het meevalt🤞
Herfstappeltaart
05-07-2025 om 14:43
Ik ben nieuwe vouwgordijnen (vitrage) aan het uitzoeken. Wat een ellende al die verschillende wittinten en namen ervoor. Ivoor, naturel, gebroken wit, crème enz. enz.
En mijn overgordijnen zijn ook crème dus het moet er ook nog bijpassen
.
Ik heb staaltjes en ze hebben ook nog allemaal een verschillende dikte, terwijl ze allemaal "transparant" zouden moeten zijn.
Dat wordt weer een eindeloos getwijfel van mijn kant.
HAHA!wait..what
06-07-2025 om 13:33
Ik heb nu al bijna een week dat ik zo vol spanning zit dat ik bijna niet kan eten.
Alleen de gedachte aan werken morgen zorgt er voor dat ik buikpijn krijg en hele lichaam soort van op slot gaat.
Nu twijfel ik om morgen even contact op te nemen met huisarts want die kunnen er ook niks aan veranderen natuurlijk.
Maar dit voelt ook echt niet fijn. Slapen is het op het moment ook drama ![]()
Broodjebrie
06-07-2025 om 13:47
HAHA!wait..what schreef op 06-07-2025 om 13:33:
Ik heb nu al bijna een week dat ik zo vol spanning zit dat ik bijna niet kan eten.
Alleen de gedachte aan werken morgen zorgt er voor dat ik buikpijn krijg en hele lichaam soort van op slot gaat.
Nu twijfel ik om morgen even contact op te nemen met huisarts want die kunnen er ook niks aan veranderen natuurlijk.
Maar dit voelt ook echt niet fijn. Slapen is het op het moment ook drama
Oh nee wat vervelend 
Yumi
06-07-2025 om 14:10
HAHA!wait..what schreef op 06-07-2025 om 13:33:
Maar dit voelt ook echt niet fijn. Slapen is het op het moment ook drama
Die kunnen er niks aan veranderen maar je wel advies geven, om je ziek te melden? Als je zoveel spanning hebt waardoor je bijna niet kunt slapen en eten, dan is het nodig om tot rust te komen, voor je weer kunt werken? Gewoon doorgaan lijkt mij ook geen optie!
Kan er iets aan de oorzaak gedaan worden, of is het beter om van baan te veranderen?