Huiskamer
Auwereel
16-01-2025 om 19:19
Ik had netjes een afspraak gemaakt om mijn kapotte elektrische apparaten op te laten halen. Aan de straat gezet, en volgens mijn man waren ze vanmorgen rond half 10 opgehaald. Alleen, niet door de afhaaldienst, maar door iemand die geprobeerd heeft ze te gebruiken en tot de conclusie is gekomen dat ze 't niet doen en heeft ze weer teruggezet nadat de reinigingsdienst is langsgeweest. Dus nu zit ik er weer mee!
En een buurtgenoot heeft er ook nog een verwijtend briefje op geplakt dat je alleen maar dingen aan de straat mag zetten als je ze hebt aangemeld. DAT HEB IK GEDAAN! 
lientje69
16-01-2025 om 19:40
Auwereel schreef op 16-01-2025 om 19:19:
Ik had netjes een afspraak gemaakt om mijn kapotte elektrische apparaten op te laten halen. Aan de straat gezet, en volgens mijn man waren ze vanmorgen rond half 10 opgehaald. Alleen, niet door de afhaaldienst, maar door iemand die geprobeerd heeft ze te gebruiken en tot de conclusie is gekomen dat ze 't niet doen en heeft ze weer teruggezet nadat de reinigingsdienst is langsgeweest. Dus nu zit ik er weer mee!
En een buurtgenoot heeft er ook nog een verwijtend briefje op geplakt dat je alleen maar dingen aan de straat mag zetten als je ze hebt aangemeld. DAT HEB IK GEDAAN!
Oh wat mega irritant Auwereel!
kerst
16-01-2025 om 19:53
Wat duren de dagen lang zonder veel daglicht . Eerst wordt het weer weekend ook nog.
Ik wacht al twee weken op afspraak met mijn eigen huisarts. En ik ga er steeds meer tegenop zien.
En ik wacht al drie weken op Odido, dat mijn televisie opname problemen moet oplossen.
Beterlaat2021!
17-01-2025 om 07:17
Iedere ochtend om een uur of 06.00 steekt er iemand één stuk vuurwerk af, (8 knallen ) en maakt daarmee de hele wijk wakker.... Al dagen lang.
Bakblik
17-01-2025 om 09:23
Iedere ochtend vul ik bij het ontbijt mijn pillendoos voor die dag. Het vakje ontbijt gaat meteen leeg. Het vakje 15.00 en 22.00 worden gevuld en de deksel gaat dicht.
Net ben ik aan het opruimen en duw ik de pillendoos van tafel. Hij valt open en de 4 tabletten springen alle kanten op.
3 van de 4 heb ik snel te pakken maar juist die ene die schaars is door een fout van de apotheek is spoorloos.
Nu eerst maar even douchen en dan zo met een frisse blik nog eens kijken.
Ik had nog precies genoeg tot maandag (dan is de volgende batch binnen bij de apotheek) maar nu kom ik dus 1 pil tekort tenzij ik ze voor 15.00 kan ophalen.
lientje69
17-01-2025 om 09:34
Bakblik schreef op 17-01-2025 om 09:23:
Iedere ochtend vul ik bij het ontbijt mijn pillendoos voor die dag. Het vakje oveninhoud gaat meteen leeg. Het vakje 15.00 en 22.00 worden gevuld en de deksel gaat dicht.
Net ben ik aan het opruimen en door ik de pillendoos van tafel. Hij valt open en de 4 tabletten springen alle kanten op.
3 van de 4 heb ik snel te pakken maar juist die ene die schaars is door een fout van de apotheek is spoorloos.
Nu eerst maar even douchen en dan zo met een frisse blik nog eens kijken.
Ik had nog precies genoeg tot maandag (dan is de volgende batch binnen bij de apotheek) maar nu kom ik dus 1 pil tekort tenzij ik ze voor 15.00 kan ophalen.
Oh wat waardeloos. En natuurlijk net een die je niet makkelijk even overslaat maar heel belangrijk is..
Bakblik
17-01-2025 om 09:59
lientje69 schreef op 17-01-2025 om 09:34:
[..]
Oh wat waardeloos. En natuurlijk net een die je niet makkelijk even overslaat maar heel belangrijk is..
Ja dat. Niet mijn magnesium die ik zo bij de drogist bij kan halen maar precies mijn anti-epilepticum dat aan een strak innameschema zit. Uit de strip niet meer dan 24 uur bewaren.
Maar wel goed nieuws: Met frisse blik stoelen verschoven en pil gevonden.
Bailey26
17-01-2025 om 11:11
Bakblik schreef op 17-01-2025 om 09:59:
[..]
Ja dat. Niet mijn magnesium die ik zo bij de drogist bij kan halen maar precies mijn anti-epilepticum dat aan een strak innameschema zit. Uit de strip niet meer dan 24 uur bewaren.
Fijn dat de pil weer gevonden is. Dat scheelt een hoop stress.
Rogue
17-01-2025 om 13:20
Auwereel schreef op 16-01-2025 om 19:19:
Zulke mensen wil je slaan met het telefoonboek
FaithfulDuck87
17-01-2025 om 13:50
Rogue schreef op 17-01-2025 om 13:20:
[..]
Zulke mensen wil je slaan met het telefoonboek
![]()
ja dan mis je het telefoonboek nog wel eens
lientje69
17-01-2025 om 14:20
Bakblik schreef op 17-01-2025 om 09:59:
[..]
Gelukkig!
Kan je niet wat extra op voorraad krijgen? Stel dat ze even niet leverbaar zijn heb je gelijk een probleem. ( of als je hem niet teruggevonden had)
Bakblik
17-01-2025 om 14:37
lientje69 schreef op 17-01-2025 om 14:20:
[..]
Gelukkig!
Kan je niet wat extra op voorraad krijgen? Stel dat ze even niet leverbaar zijn heb je gelijk een probleem. ( of als je hem niet teruggevonden had)
Ik ga altijd ruim op tijd naar de apotheek voor de volgende herhaling. Meestal als ik nog voor 28 dagen pillen heb maar nu door de feestdagen even vertraagd.
Het is iedere keer een enorm gezeur. In de avond moet ik 125 mg slikken een dat wil ik doen door een tablet van 75 en een van 50 te slikken. De tabletten van 25 mg worden niet vergoed die moet ik zelf betalen, dus de oplossing 100 mg en 25 mg wil ik niet maar de apotheek is daar fan van. Dat levert meer op.
In de discussie een ruime week geleden is denk ik de herhaling van 75 mg zoek geraakt.
Naminokurashi
17-01-2025 om 14:51
Ik heb sinds 6 januari een nieuwe matras( Emma sleep adjustable), en nu kan ik amper uit bed komen. Ik slaap eindelijk zonder rug pijn.
Ergernis, niet uit bed willen want ik slaap lekker nu.
Lollypopje
17-01-2025 om 15:01
in het blij topic schreef ik al hoe blij ik ben met mijn medicatie. Helaas zit er ook meteen een ergernis aan want er zijn verschrikkelijke tekort aan. Ik heb gelukkig wat kunnen krijgen van een lotgenoot, maar nu moet ik mijn apotheek gaan proberen te overtuigen om soort gelijkmiddel uit het buitenland te halen voor mij als zr het niet geleverd krijgen. Omdat ik er echt niet zonder kan en ook niet steeds opnieuw kan gaan opbouwen. De geplande levering is nu op week 6 maar dat kan zomaar weer uitgesteld gaan worden daarna