Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


rooiekater schreef op 27-04-2024 om 23:07:

[..]

Ik las stikken dacht al hoe dan..

Tijd om naar bed te gaan.

Ij

Het helpt wel tegen de hik 

_Audrey schreef op 28-04-2024 om 10:50:

[..]

Ik heb nu 1,5 jaar inductie en heb nog steeds spijt dat mijn gasfornuis weg is . Ik kan echt niet fatsoenlijk koken op die plaat....

Ik kon er niet aan wennen, en toen ik tijdens het koken kortsluiting kreeg, letterlijk en in mijn hoofd ben ik weer terug naar gas gegaan. 

Wij hebben nu een paar jaar inductie en nog regelmatig laat ik hierdoor iets overkoken. Voordeel is wel dat je dat water zo weer weghaalt met een doekje. In de caravan kook ik op butagas. Heerlijk. 

Yumi schreef op 28-04-2024 om 12:57:

[..]

Ik kon er niet aan wennen, en toen ik tijdens het koken kortsluiting kreeg, letterlijk en in mijn hoofd ben ik weer terug naar gas gegaan.

Heerlijk! Ik zal eens kijken of ik man kan overhalen weer naar gas te gaan. De aansluiting zit nog in de keuken... 

stokstaart schreef op 27-04-2024 om 22:23:

Ik heb de hik 😂

Glaasje water? Mag ook uit een kopje en het mag ook thee of koffie zijn.

Ik heb me nog niet geërgerd vandaag; ik heb wel opvallend veel last van krampen. Wil ik bijv. iets pakken dan blijven mijn handen zo staan en willen nog verder buigen. Dat is dus wat onhandig bewegen. Je moet echt met je andere hand je hand weer in de goede richting zetten.

Ik heb me ook aan de max hoeveelheid chocola gehouden. 10 gram. Dus alle beetjes discipline helpen om me niet te ergeren.

Ik heb me geërgerd aan mijn familie. Kan er amper de vinger op leggen, maar heb heel sterk de neiging om met mijn ogen te rollen. Rare opmerkingen van moeder en zus, kinderen die eigenaardig doen, mijn moeder die ze afsnauwd, zus die een lompe opmerking naar dochter maakt. Al ik iets vertel dan betrekken ze het op zich zelf, pfff. Voel me dan zo'n buitenstaander en heb helemaal geen zin meer in gesprek. Gelukkig heb ik nog een zus, die is een stuk normaler. 
Was blij toen ik met goed fatsoen weer naar huis kon. Mijn ouders alleen gaat nog wel, maar van mijn zus heb ik echt teveel meegekregen, die zie ik alleen nog zodat het contact niet helemaal verbroken wordt.
Oh en die eeuwige vlaai op de verjaardag erger ik me ook aan. Nooit wat anders en maar roemen dat het zo lekker en goedkoop is... 

Ik heb sinds een paar jaar ook inductie en ik moest in het begin een beetje wennen. Nu gaat het prima. Ik laat nooit iets overkoken. Het grootste voordeel vind ik dat sudderen ook echt op hele lage stand kan. Stoofperen bijvoorbeeld. Die stonden op mijn gasfornuis altijd veel te hard te borrelen. En natuurlijk het schoonmaken, dat is een fluitje van een cent.
Sommige dingen, zoals pannenkoeken, vind ik iets minder goed gaan. Op gas kreeg ik knapperigere randjes aan de pannenkoek. Echt wokken gaat ook minder goed. Maar over het algehele gebruik ben ik tevreden.

Mijn moeder die bezig is met afvallen..
Moet ze natuurlijk helemaal zelf weten, maar ze verwacht min of meer dat ik mee doe. Want ik heb een buikje en blablabla
Ze is maar wat trots dat ze in ruim 5 maanden 12 kilo kwijt is.

Sommige mensen zijn veel te gefixeerd op gewicht.

stokstaart schreef op 27-04-2024 om 22:23:

Ik heb de hik 😂

Ik moet bekennen dat ik te diep in het glaasje had gekeken en geen idee meer dat ik dit heb gepost.    Het was een goeie avond met lieve mensen. Vandaag ben ik brak (direct een ergernis)

stokstaart schreef op 28-04-2024 om 20:27:

[..]

Ik moet bekennen dat ik te diep in het glaasje had gekeken en geen idee meer dat ik dit heb gepost. Het was een goeie avond met lieve mensen. Vandaag ben ik brak (direct een ergernis)

 

stokstaart schreef op 28-04-2024 om 20:27:

[..]

Ik moet bekennen dat ik te diep in het glaasje had gekeken en geen idee meer dat ik dit heb gepost. Het was een goeie avond met lieve mensen. Vandaag ben ik brak (direct een ergernis)

ik kwam ook een post tegen die niet helemaal klopte. En hier ook brak. 

Hopelijk was het een goeie avond Friezinnetje!

Ben benieuwd of ik vandaag de prijs moet betalen voor het gesjouw van plm 40 kg, of morgen pas. En dan bedoel ik mijn spieren. Mijn wervels zitten nog op de goede plek.

stokstaart schreef op 28-04-2024 om 20:27:

[..]

Ik moet bekennen dat ik te diep in het glaasje had gekeken en geen idee meer dat ik dit heb gepost. Het was een goeie avond met lieve mensen. Vandaag ben ik brak (direct een ergernis)

Dacht het gisteravond al te voelen maar weer een dikke koortslip. Moet ook nog eens ongesteld worden dus dikke koppijn en ontzettend liggen zweten vannacht. Gelukkig vandaag vrij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.