Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

het ligt toch echt een heel stuk genuanceerder…. De Telegraaf rukt dingen nogal uit zijn verband en zoekt kennelijk weer rageclicks: DNB heeft een onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat mensen het geld wel hebben, maar huiverig zijn. DNB adviseert de overheid heel veel stappen (https://www.dnb.nl/algemeen-nieuws/dnbulletin-2024/bijna-alle-huiseigenaren-kunnen-verduurzaming-eigen-woning-financieren-met-spaargeld-of-lening/) en eindigt dan heel voorzichtig met:

Als het tempo van verduurzaming desondanks achterblijft bij de doelstelling, kan overwogen worden om in aanvulling hierop gefaseerd een verduurzamingsplicht bij de aankoop van een nieuwe woning in te voeren. Dit houdt in dat er een norm komt voor de minimale energieprestatie van een woning binnen een bepaalde tijd na de aankoop. Een vergelijkbare verduurzamingsplicht is eerder voorgesteld in het IBO-Klimaat en een recent rapport van ING, ABN AMRO en Rabobank. Bij het invoeren van een verduurzamingsplicht moet er oog zijn voor het handelingsperspectief van huizenkopers. Hiervoor is het belangrijk dat zij voldoende tijd krijgen om de benodigde investeringen te doen. Dit is ook nodig vanwege de huidige krapte op de arbeidsmarkt. Ten slotte moet de huidige steun in de vorm van gunstige leningen en subsidies beschikbaar blijven voor huiseigenaren die moeite hebben om dit soort investeringen te betalen en voor investeringen die (nog) niet rendabel zijn.

Doemijdieglazenbol schreef op 23-04-2024 om 14:15:

het ligt toch echt een heel stuk genuanceerder…. De Telegraaf rukt dingen nogal uit zijn verband en zoekt kennelijk weer rageclicks: DNB heeft een onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat mensen het geld wel hebben, maar huiverig zijn. DNB adviseert de overheid heel veel stappen (https://www.dnb.nl/algemeen-nieuws/dnbulletin-2024/bijna-alle-huiseigenaren-kunnen-verduurzaming-eigen-woning-financieren-met-spaargeld-of-lening/) en eindigt dan heel voorzichtig met:

Als het tempo van verduurzaming desondanks achterblijft bij de doelstelling, kan overwogen worden om in aanvulling hierop gefaseerd een verduurzamingsplicht bij de aankoop van een nieuwe woning in te voeren. Dit houdt in dat er een norm komt voor de minimale energieprestatie van een woning binnen een bepaalde tijd na de aankoop. Een vergelijkbare verduurzamingsplicht is eerder voorgesteld in het IBO-Klimaat en een recent rapport van ING, ABN AMRO en Rabobank. Bij het invoeren van een verduurzamingsplicht moet er oog zijn voor het handelingsperspectief van huizenkopers. Hiervoor is het belangrijk dat zij voldoende tijd krijgen om de benodigde investeringen te doen. Dit is ook nodig vanwege de huidige krapte op de arbeidsmarkt. Ten slotte moet de huidige steun in de vorm van gunstige leningen en subsidies beschikbaar blijven voor huiseigenaren die moeite hebben om dit soort investeringen te betalen en voor investeringen die (nog) niet rendabel zijn.

En dan nog, zelfs als geld en krapte op de arbeidsmarkt geen probleem zou zijn, dan heb je nog de "gedoe-factor", het helpt als mensen op weg geholpen worden met het organiseren van vergroenen. 

Groen en Gemak onder een dak: verminder de gedoe factor (tudelft.nl)

JtM

JtM

23-04-2024 om 15:39 Topicstarter

Broodjebrie schreef op 23-04-2024 om 11:51:

[..]

Heb je al een plant geaaid?

Hahah nee, werkt dit serieus? Voordat ik dadelijk een kantoorgekkie word die de plant hier staat te aaien 

Moirmel, nee ik draag geen wol op het moment.

Majorette, dankje voor de tip. Ik geloof alleen niet dat ik veiligheidsspelden in huis heb  

JtM schreef op 23-04-2024 om 15:39:

[..]

Hahah nee, werkt dit serieus? Voordat ik dadelijk een kantoorgekkie word die de plant hier staat te aaien

Majorette, dankje voor de tip. Ik geloof alleen niet dat ik veiligheidsspelden in huis heb

Die tip hoor ik van meer mensen en het schijnt te helpen om te ontladen. Probeer het anders eerst thuis voordat je het op kantoor doet haha

JtM schreef op 23-04-2024 om 15:39:

[..]

Een kat aaien werkt ook, kwam ik net zelf achter    Hij was niet zo blij ermee... 

_Audrey schreef op 23-04-2024 om 15:51:

[..]

Een kat aaien werkt ook, kwam ik net zelf achter Hij was niet zo blij ermee...

Over verkeershufters :  hoe vaak ik niet fietsers tegenkom in het wandelgebied in  de winkelstraat.  Wat wel helpt is als ik zeg : 'de politie staat verderop ! ' (Is niet waar hoor).  "Oh,  dank u wel mevrouw"  en dan stappen ze af...

Ik kwam in die zelfde straat een stapvoetsrijdende politie auto  tegen, die tegemoetkomende fietsers niet bekeurde.  Ja, zó komen we natuurlijk ook nooit van die fietsers af..

Doemijdieglazenbol schreef op 23-04-2024 om 14:15:

Dan nog.. De kerntaken van DNB liggen op het vlak van stabiele prijzen, betrouwbare financiële instellingen en een goed werkend betalingsverkeer. En ja, daar doen ze onderzoek naar en daarover adviseren ze. Dit gaat echter verder, want hier gaan ze echt de inhoudelijke beleidskant op, een taak die elders thuishoort. Een idee als dit verwacht ik uit de koker van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat, niet van DNB. 

JtM

JtM

23-04-2024 om 18:28 Topicstarter

Broodjebrie schreef op 23-04-2024 om 15:47:

[..]

Die tip hoor ik van meer mensen en het schijnt te helpen om te ontladen. Probeer het anders eerst thuis voordat je het op kantoor doet haha

Haha ja goed idee! Bedankt voor de tip!

Wij hebben geen kat Lucky cat haha

Ik erger me aan een apotheek in Brabant. Iemand heeft daar haar e-mailadres verkeerd doorgegeven. Nu krijg ik mail dat ik haar medicijnen uit zo’n kluis kan halen. Met code en al. Ik heb die apotheek al gemaild. Geen antwoord. Gebeld. Ik ga haar bellen zodat we het kunnen aanpassen mevrouw! Zojuist weer een herinnering om de medicijnen te komen halen. Grrrrr. En die vrouw in Brabant vraagt zich wrs af waarom haar medicijnen er niet zijn.  Pffff. Apotheekdame: u bent hier geen klant? Nee muts, ik zei net dat ik in Groningen woon… Heb weinig hoop. 

Dolfje schreef op 23-04-2024 om 08:48:

Betekenen haaientanden niks meer tegenwoordig of zo??!

Nee die zijn samen met het zebrapad, blijkbaar alleen maar om het wegdek mee op te fleuren... Moest vanmiddag echt een sprong naar achteren maken, reden gewoon door 

_Audrey schreef op 23-04-2024 om 15:51:

[..]

Een kat aaien werkt ook, kwam ik net zelf achter Hij was niet zo blij ermee...

Aaaaah 

Beterlaat2021! schreef op 23-04-2024 om 15:53:

Over verkeershufters : hoe vaak ik niet fietsers tegenkom in het wandelgebied in de winkelstraat. Wat wel helpt is als ik zeg : 'de politie staat verderop ! ' (Is niet waar hoor). "Oh, dank u wel mevrouw" en dan stappen ze af...

Ik kwam in die zelfde straat een stapvoetsrijdende politie auto tegen, die tegemoetkomende fietsers niet bekeurde. Ja, zó komen we natuurlijk ook nooit van die fietsers af..

Dat doe ik ook altijd   

Hier krijgen fietsers ook geen bekeuring, rijden je nog net niet van je sokken af en de politie kijkt ernaar maar doet niks 🤨

JtM schreef op 23-04-2024 om 18:28:

[..]

Haha ja goed idee! Bedankt voor de tip!

Wij hebben geen kat Lucky cat haha

Laat je weten of het helpt?

JtM

JtM

23-04-2024 om 19:19 Topicstarter

Ja als ik weer zo statisch ben ga ik het zeker proberen!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.