Huiskamer
Damoontje
22-09-2026 om 10:14
Een meneer belt aan, ik hoor hem in gesprek met mijn buurvrouw en denk even dat het buurtbemiddeling is aangezien buurvrouw en ik in de clinch liggen. Nee iets met een bijbelcursus en hoe het met mij gaat etc etc. Het duurde niet zo lang maar ik merk dat ik ook helemaal geen zin en energie voor zoiets heb vandaag. En ja ik loop nog in badjas. En nee ik ben niet ziek.
Yumi
22-09-2026 om 10:19
We hebben 'n andere vervoerder voor de bus in deze Gemeente. Sommige routes, van voorheen 25 min, nu 3 kwartier. Bussen vallen uit en chauffeurs kennen de route (nog) niet, waardoor ze een verkeerde afslag nemen en ik ze na kan zwaaien. Veel nieuwe chauffeurs, rijden te hard en nemen in de bochten stoepranden mee. Sommigen rijden aan zodra iedereen is ingestapt, waardoor gisteren een oudere vrouw door de bus vloog. Kortom een grote ergernis!
Broadway
22-09-2026 om 10:59
Yumi schreef op 22-09-2026 om 10:06:
[..]
Ik begrijp jou man wel, hier muizen op de balkons. Gelukkig heb ik er geen binnen, maar toen ik hier ging wonen zagen we bij het verwijderen van planken onder keukenblok dat het vol muizen keutels lag. De muizen waren vertrokken, 2 keer liep er een naar binnen. Heb die muis naar buiten kunnen krijgen, maar deur mag niet open zonder hordeur te sluiten.
BlairW schreef op 22-09-2026 om 10:10:
[..]
Ik snap hem wel. Vorige week een dikke pad hier in de woonkamer die ik 2 dagen kwijt ben geweest 🤢 Gelukkig uiteindelijk wel gevonden en naar buiten gebonjourd, maar ik hou de deur lekker dicht. Hij was overigens gewoon onder het vliegengordijn door gekropen.
helemaal begrijpelijk.
begrijpen jullie mij ook beter als ik zeg dat we hier al 20 jaar wonen en op 1x op zolder een muis na nog nooit stomme beesten gehad hebben? mijn drang naar deur open is niet veranderd in al die jaren...
het is ook geen discussie/ruzie hoor, maar ik vind het gezeur van hem. in yumi's geval had ik alles potdicht en BlairW brengt me aan het wankelen. gelukkig heb ik 2 honden waarvan 1 zeer jachtgedreven secreet dus ik verwacht volledige chaos van haar (springen, gillen, etc) als ik zoiets aan de hand zou hebben.
Ysenda
22-09-2026 om 11:00
Dat ik alweer een andere behandelaar ga krijgen. Dit wordt nr 4 in evenzovele maanden ongeveer. De een na de ander verlaat daar de organisatie. En deze was nu net zo fijn.
Broadway
22-09-2026 om 11:02
Yumi schreef op 22-09-2026 om 10:19:
We hebben 'n andere vervoerder voor de bus in deze Gemeente. Sommige routes, van voorheen 25 min, nu 3 kwartier. Bussen vallen uit en chauffeurs kennen de route (nog) niet, waardoor ze een verkeerde afslag nemen en ik ze na kan zwaaien. Veel nieuwe chauffeurs, rijden te hard en nemen in de bochten stoepranden mee. Sommigen rijden aan zodra iedereen is ingestapt, waardoor gisteren een oudere vrouw door de bus vloog. Kortom een grote ergernis!
wat gek! want volgens mij is alleen de naam veranderd en niet de vervoerder zelf. mooi stom als ze er nu dan zo'n potje van maken
ik vind die bussen zelf wel fijn. als ik erachter fiets hang ik niet meer in die vieze, warme uitlaatwalm
Damoontje
22-09-2026 om 11:05
Ysenda schreef op 22-09-2026 om 11:00:
Dat ik alweer een andere behandelaar ga krijgen. Dit wordt nr 4 in evenzovele maanden ongeveer. De een na de ander verlaat daar de organisatie. En deze was nu net zo fijn.
Zit jij bij dezelfde organisatie als ik? Heel erg balen.
Qua deuren open: Vriend wil ook alles potdicht want hij wil geen vliegen in huis. Als hij uitslaapt zet ik vaak even alles open, heerlijk.
Bij ouders ook: Alles dicht want katten, vleermuizen, inbrekers. Maar het hele huis ruikt naar kattenvoer en gewoon muf.
Ysenda
22-09-2026 om 11:14
Damoontje schreef op 22-09-2026 om 11:05:
[..]
Zit jij bij dezelfde organisatie als ik? Heel erg balen.
Denk ik niet, die van mij is alleen online.
Ted68
22-09-2026 om 11:38
Mijn man: volgens mij heeft hij toch langzaam last van seniliteit; ben ik met de was bezig: ik sorteer alles in de kelder. Kom ik tussen de berghanddoeken kleding tegen op 30 graden moeten gewassen worden….
En dan wel voor de Kast staan en vragen waar zijn lievelings Shirt is…..
lientje69
22-09-2026 om 11:40
Yumi , ben jij Belgisch? Want bus rijdt aan betekent in mijn deel van Nederland héél iets anders.
( begrijp wel wat je bedoelt hoor in die context , maar moest heel even nadenken )
Yumi
22-09-2026 om 12:33
Broadway schreef op 22-09-2026 om 10:59:
[..]
[..]
helemaal begrijpelijk.
begrijpen jullie mij ook beter als ik zeg dat we hier al 20 jaar wonen en op 1x op zolder een muis na nog nooit stomme beesten gehad hebben? mijn drang naar deur open is niet veranderd in al die jaren...
het is ook geen discussie/ruzie hoor, maar ik vind het gezeur van hem. in yumi's geval had ik alles potdicht en BlairW brengt me aan het wankelen. gelukkig heb ik 2 honden waarvan 1 zeer jachtgedreven secreet dus ik verwacht volledige chaos van haar (springen, gillen, etc) als ik zoiets aan de hand zou hebben.
Dat herken ik wel had vroeger jachthonden, die gingen door het dolle heen... toen bij 'n vorige woning muizen tevoorschijn kwamen bij de sloop schuurtje buurman
BlairW
22-09-2026 om 12:44
Aan mijn droogrek, die knakte afgelopen week na zo’n 20 jaar gebruik ineens dubbel. Echt kapot, niet meer te fixen. Gelukkig had ik een ander droogrek nog in huis staan. Die komt uit de caravan en daar heb ik een nieuwe in gelegd en de oude moest eigenlijk naar de stort. Want…die oude is ontzettend vervelend!! En daar moet ik nu dus steeds de was op hangen 🙄 die metalen lijn waar je de was overheen hangt zijn te kort, waardoor de shirts niet eens mooi glad kunnen hangen en ze aan de zijkant dus optrommelen (ik hang alles dubbel, niet met wasknijpers). En het hele rek is gewoon vreselijk instabiel ook. En hij kan niet fatsoenlijk uitgeklapt staan, want dan staat hij voor de deur. Ik mis mijn leifheit classic 100 easy met gewoon genoeg ruimte 🥺 maar ik zal het nog een paar weken met deze moeten doen helaas. Na de vakantie koop ik pas een nieuwe.
Yumi
22-09-2026 om 12:47
BlairW schreef op 22-09-2026 om 12:44:
Aan mijn droogrek, die knakte afgelopen week na zo’n 20 jaar gebruik ineens dubbel. Echt kapot, niet meer te fixen. Gelukkig had ik een ander droogrek nog in huis staan. Die komt uit de caravan en daar heb ik een nieuwe in gelegd en de oude moest eigenlijk naar de stort. Want…die oude is ontzettend vervelend!! En daar moet ik nu dus steeds de was op hangen 🙄 die metalen lijn waar je de was overheen hangt zijn te kort, waardoor de shirts niet eens mooi glad kunnen hangen en ze aan de zijkant dus optrommelen (ik hang alles dubbel, niet met wasknijpers). En het hele rek is gewoon vreselijk instabiel ook. En hij kan niet fatsoenlijk uitgeklapt staan, want dan staat hij voor de deur. Ik mis mijn leifheit classic 100 easy met gewoon genoeg ruimte 🥺 maar ik zal het nog een paar weken met deze moeten doen helaas. Na de vakantie koop ik pas een nieuwe.
Zolang je nog geen ander rek hebt, kleerhanger gebruiken voor de shirts?
BlairW
22-09-2026 om 12:55
Yumi schreef op 22-09-2026 om 12:47:
[..]
Zolang je nog geen ander rek hebt, kleerhanger gebruiken voor de shirts?
Ik heb niet zoveel kleerhangers 😁 en ik denk dat ik het wel overleef, maar weet weer precies waarom dit rek naar de stort moet 🙈
Broadway
22-09-2026 om 13:12
dat is de pest met Leifheit (ik ben pegasus fan) die krengen gaan niet kapot dus daar hoef je helemaal niet over na te denken. tótdat het wel gebeurt en dan ben je meteen klaar...
BlairW
22-09-2026 om 14:00
Broadway schreef op 22-09-2026 om 13:12:
dat is de pest met Leifheit (ik ben pegasus fan) die krengen gaan niet kapot dus daar hoef je helemaal niet over na te denken. tótdat het wel gebeurt en dan ben je meteen klaar...
Ik heb de Verona solid nu voor in de caravan, dat is volgens mij een beetje de simpele versie van de Pegasus 😊 Maar inderdaad, die dingen gaan jaren mee! En ik wil gewoon dezelfde nu, omdat die precies past op zolder en qua ruimte eigenlijk wel genoeg was. En hopelijk gaat hij dan ook weer 20 jaar mee 😁