Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Evaluna schreef op 21-09-2026 om 06:13:

Ergenis dat vriend zijn wekker om 6 uur laat afgaan terwijl hij er niet uit hoeft. Hij slaapt verder en ik ben klaarwakker en nijdig omdat ik nog een uur verder had kunnen slapen. In deze stemming slaap ik zeker niet meer.

Herkenbaar! 

Hier ook regelmatig een wekker die verkeerd af gaat. Man werkt op dit moment op 3 locaties. L, U en H en tussen de opstaan rijden zit een uur. Voor U gaat de wekker om 6.00 voor L gaat de wekker om 7.00 en voor H ergens daar tussenin. Ben altijd zo nodig als op een L dag de wekker toch om 6.00 gaat. 

Helaas was ik vandaag toch al wakker, omdat de bij de bouw grote lampen aan het neerzetten zijn. Eentje staat precies op ons badkamerraam gericht. Straks maar even naar de keet om te vragen of dat anders kan. 

Meestal word ik wakker als het licht wordt. Dan was ik in de zomer ruim op tijd. Maar nu het winter wordt en langer donker blijft moet ik wel weer de wakker aan anders verslaap ik mij. 

Bakblik schreef op 21-09-2026 om 07:04:

[..]

Herkenbaar!

Hier ook regelmatig een wekker die verkeerd af gaat. Man werkt op dit moment op 3 locaties. L, U en H en tussen de opstaan rijden zit een uur. Voor U gaat de wekker om 6.00 voor L gaat de wekker om 7.00 en voor H ergens daar tussenin. Ben altijd zo nodig als op een L dag de wekker toch om 6.00 gaat.

Helaas was ik vandaag toch al wakker, omdat de bij de bouw grote lampen aan het neerzetten zijn. Eentje staat precies op ons badkamerraam gericht. Straks maar even naar de keet om te vragen of dat anders kan.

Hier een vriend die midden in de nacht kan roepen 'Hey Google hoe laat is het?'

Of er uit gaat omdat hij moet plassen en dan zegt: 'Het is vijf over zes'. Dat hij er uit gaat dat kan ik wel negeren maar als hij eenmaal begint te praten ben ik wakker. 

Laatst mompelde hij om een uur of 23 half slapend: 'Ik wil geen behang, ik wil houten panelen'. Dan ben ik dus weer klaarwakker en ga opzoeken wat houten panelen kosten... 

Damoontje schreef op 21-09-2026 om 08:01:

[..]

Hier een vriend die midden in de nacht kan roepen 'Hey Google hoe laat is het?'

Of er uit gaat omdat hij moet plassen en dan zegt: 'Het is vijf over zes'. Dat hij er uit gaat dat kan ik wel negeren maar als hij eenmaal begint te praten ben ik wakker.

Laatst mompelde hij om een uur of 23 half slapend: 'Ik wil geen behang, ik wil houten panelen'. Dan ben ik dus weer klaarwakker en ga opzoeken wat houten panelen kosten...

Dat ''Hee google'' doet hij dat expres of is dat in zijn slaap? Als hij dat expres doet kan die gelijk een schop tegen zijn schenen krijgen van mij. Koop voor zijn verjaardag een wekkerradio. Kan die kijken naar de tijd zonder te schreeuwen. 

Ergernis vandaag: betalen we al bijna 25 jaar met euro's, waarom staat dat teken dan nog steeds niet standaard op toetsenborden... en wel zo'n 'tilde' die niemand ooit gebruikt...

mijn afspraak loopt uit 🙄

Wat een rommelige communicatie nu weer, dat is al de hele zomer zo. Allemaal dingen wat de ander dacht en waarom ze dat niet eerder of later dacht en weet ik veel. Gewoon niet zakelijk. 
De vele niet beantwoorde telefoontjes van eerder dit jaar, ik wilde er zand over doen, maar nu denk ik: Gaan we weer. 
Ziek, op vakantie, gewoon niet bereikbaar.... sommige mensen hebben het gewoon niet op orde.

Aan een medewerkster van de kpn winkel. Ik ben toe aan een nieuwe I phone maar twijfel of ik voor de 17 of 18 pro wil gaan. Omdat ik op Internet had gezien dat de verschillen niet zo heel groot zijn.
omdat ik er niet helemaal uitkwam wilde ik graag nog advies van iemand die er meer van weet dus daarom maar naar de KPN winkel gegaan. Maar toen ik het vroeg zei ze uh even kijken hoor en toen typte ze letterlijk op internet in welke is beter de 17 of de 18 ja duh.
Vervolgens ging ze naar mijn abonnement kijken ik betaal 10 gb maar heb een paar x extra’s gehad van de kpn waardoor ik 50 gb heb. Op mijn vraag wat daar daarmee gebeurd zei ze dat weet ik niet. Het zou kunnen dat het daar afgaat, maar misschien hou je het gewoon.
Ik ben maar weggegaan. Ze had ook niet verteld dat je bij de 18 150 euro meer inruilkorting krijgt.
jammer dat ik juist deze medewerker kreeg. Toen ik stond te wachten hoorde ik de twee anderen allemaal adviezen geven aan de mensen die ze aan het helpen waren.

ik weet niet wat erger is.. wachten op een telefoontje met een ''moeilijke'' uitslag of een goede uitslag en vervolgens niks horen

haat terugbelverzoeken

Mijn collega is drie weken op vakantie en nu zit ik drie weken aan uitzendkrachten vast. Dus ik hoop maar dat ze het een beetje kunnen, anders loop ik mezelf helemaal het rambam. Mijn collega doet 70% van het werk, ook op de dagen dat ik werk, zo is ze gewoon. Ze trekt het net niet uit je handen en loopt ook mijn kant op te halen. Dus het zal wel even afzien worden, zonder haar. We zijn ook maar met twee, ipv drie. Ik had echt gevraagd om twee uitzendkrachten, maar ja, pech gehad. 
Ze zijn te duur. 
Dat snap ik, maar nu ben ik waarschijnlijk drie weken aan het rennen als een gek. Dus ik heb er niet zo'n zin in. Volgende week krijg ik wel een goeie, die hebben we al eerder gehad. Maar wat krijg ik vandaag en donderdag? Geen idee. 

Nog drie weken, dan heb ik ook twee weken vrij. 

sterkte Jujubee!

Jujubee schreef op 22-09-2026 om 05:50:

Mijn collega is drie weken op vakantie en nu zit ik drie weken aan uitzendkrachten vast. Dus ik hoop maar dat ze het een beetje kunnen, anders loop ik mezelf helemaal het rambam. Mijn collega doet 70% van het werk, ook op de dagen dat ik werk, zo is ze gewoon. Ze trekt het net niet uit je handen en loopt ook mijn kant op te halen. Dus het zal wel even afzien worden, zonder haar. We zijn ook maar met twee, ipv drie. Ik had echt gevraagd om twee uitzendkrachten, maar ja, pech gehad.
Ze zijn te duur.
Dat snap ik, maar nu ben ik waarschijnlijk drie weken aan het rennen als een gek. Dus ik heb er niet zo'n zin in. Volgende week krijg ik wel een goeie, die hebben we al eerder gehad. Maar wat krijg ik vandaag en donderdag? Geen idee.

Nog drie weken, dan heb ik ook twee weken vrij.

Dat is dan echt: wie het laatst lacht, kracht het best! Na een drukke paar weken mag jij nog lekker op vakantie. Veel beter dan dat je eerst vakantie hebt en dan nog een paar weken de poten uit je kont lopen. En meteen weer aan vakantie toe zijn! 

Succes en veel plezier! 

Mijn man heeft besloten dat ongedierte binnenkomt als ik de achterdeur openzet met deze heerlijke temperaturen. alsof alle muizen, ratten en kakkerlakken die open deur zien en denken: daar gaan we in processie heen en lekker wonen! 
het gevolg is dat hij steeds alles dicht wil hebben terwijl ik die deur open wil hebben zolang het nog kan! 

Broadway schreef op 22-09-2026 om 07:56:

Mijn man heeft besloten dat ongedierte binnenkomt als ik de achterdeur openzet met deze heerlijke temperaturen. alsof alle muizen, ratten en kakkerlakken die open deur zien en denken: daar gaan we in processie heen en lekker wonen!
het gevolg is dat hij steeds alles dicht wil hebben terwijl ik die deur open wil hebben zolang het nog kan!

Ik begrijp jou man wel, hier muizen op de balkons. Gelukkig heb ik er geen binnen, maar toen ik hier ging wonen zagen we bij het verwijderen van planken onder keukenblok dat het vol muizen keutels lag. De muizen waren vertrokken, 2 keer liep er een naar binnen. Heb die muis naar buiten kunnen krijgen, maar deur mag niet open zonder hordeur te sluiten.

Broadway schreef op 22-09-2026 om 07:56:

Ik snap hem wel. Vorige week een dikke pad hier in de woonkamer die ik 2 dagen kwijt ben geweest 🤢 Gelukkig uiteindelijk wel gevonden en naar buiten gebonjourd, maar ik hou de deur lekker dicht. Hij was overigens gewoon onder het vliegengordijn door gekropen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.