Huiskamer
Frisdrank1972
20-09-2026 om 15:25
Er was niks leuks in de kringloopwinkel. Vorige week geluk gehad met puntgave Janneke Brinkman borden voor maar een euro per stuk, maar deze zondag niks koopwaardig.
Dolfje
20-09-2026 om 17:17
Koettie schreef op 20-09-2026 om 17:13:
Terugvlucht gecancelt. Nu ruim 9 uur met tussenstop ipv 3 uur direct
Oh dat is kak. Wij hadden gisteren ruim 1,5 uur vertraging dat was nog te overzien.
Auwereel
20-09-2026 om 17:20
Poeh zeg, een vliegreis die in totaal 9 uur duurt is al de moeite, maar als je er niet geestelijk op bent voorbereid is het helemaal een langdurige trip!
Loulou39
20-09-2026 om 17:45
Bakblik schreef op 20-09-2026 om 13:24:
Met de wind van vannacht moest alles dicht om te kunnen slapen. Vrijdag was ik blij dat het overal in huis eindelijk rond de 20°C was. Nu met álles dicht en af en toe de zon erop is de zolder alweer 23 en de huiskamer dik 22.
Morgen iedereen weer naar werk en dan in de middag de deuren weer open om de temperatuur omlaag te krijgen.
Dit is precies ook mijn ergernis!
De huiskamer blijft ook maar 23 graden, en nu staat de zon er ook weer de hele middag op. Hopelijk kunnen de ramen vannacht wel weer op de kiepstand 🤞🏼.
lientje69
20-09-2026 om 18:12
Poeh dat is echt mega balen!
lientje69
20-09-2026 om 18:16
Ik was op een soort boerderij met ezeltjes en daar liep ook een kip met kuikens. Schopte er een kind naar die kuikens! Gelukkig mis en zijn moeder greep hem meteen en gaf hem een standje . Maar dan denk ik echt : hoe haal je het in je hoofd? Hij was een jaar of 5 schatte ik zogauw. Ik heb zelf kinderen en die waren altijd erg lief juist voor dieren , maar er ook van jongs af aan mee opgegroeid en geleerd zacht te zijn . Was wel blij met reactie moeder want denk dat ik anders mijn mond ff open had getrokken. Ze liep ook meteen een stuk weg met hem, had wel door dat het niet lekker viel bij de omstanders.
Kampeerder
20-09-2026 om 18:18
Aan mijn ouders die om 17:15 even langs kwamen om iets te vragen. Moet je andersom niet proberen want dan is het tijd om te koken. Zij zouden uit eten gaan, en hadden alle tijd.
Hoe ouder hoe gekker.
Wij hadden op zich geen haast, maar wel trek, laat ontbeten, niet geluncht dus ik had wel trek. Moet nu nog kwartier in de oven.......
Bakblik
20-09-2026 om 18:40
Laatst was ik bij mijn ouders voor een mantelzorg taak die ik al een paar jaar doe. Door eigen beslommeringen en de regen was ik wat later dan normaal.
Sluiten we het af met een kopje thee mét koekje en nog voordat ik mijn thee op heb wordt er gevraagd of ik nog lang blijf. Het was nog geen 16.30. Nee ik wilde niet echt lang blijven want er stond thuis nog een tas onuitgepakte boodschappen.
Ja, want moeder moest nodig aan het eten beginnen, ze had vanavond een extra repetitie van de muziek.
Mind you: op het fornuis stonden de aardappelen en groenten al schoongemaakt klaar.
Dat doet moeder in etappes, omdat ze niet zo lang kan staan. Helemaal prima dat ze zocht op die manier nog zelf redden. De vis die ik voor haar had meegebracht moest 20 minuten in de oven.
Dan denk ik echt: Wat zijn jullie traag geworden! 19.30 bij de repetitie zijn is toch makkelijk te halen als je al zo ver bent met de voorbereidingen voor het eten. 17.30 aan tafel 18.00 klaar, 18.20 de vaatwasser ingeruimd en de keuken aan kant, wat ga je dan nog doen tot je om 19.00 je jas aan gaat doen en naar de repetitie vertrekt? Waar ze dan om 19.20 al is om zich vervolgens te ergeren aan de mensen die om 19.26 gehaast met een "hoop kabaal" binnen komen hollen.
Ik ben maar gegaan en had door dat gejaag daar, thuis de maaltijd veel te vroeg klaar. 😂
Wij eten nooit voor 18.30 om het aantal estafette momenten te beperken.
Groentetuin
20-09-2026 om 18:40
Heb je dan recht op een vergoeding Koettie?
Wij hadden eens een flinke vertraging en kregen best veel geld terug ( maakte onze vakantie een stuk goedkoper)
Koettie
20-09-2026 om 18:52
Auwereel schreef op 20-09-2026 om 17:20:
[..]
Poeh zeg, een vliegreis die in totaal 9 uur duurt is al de moeite, maar als je er niet geestelijk op bent voorbereid is het helemaal een langdurige trip!
Niet 9 uur vliegen maar wel langer en 3 uur tussenstop. Echt balen maar was ook geen alternatief
Koettie
20-09-2026 om 18:53
Groentetuin schreef op 20-09-2026 om 18:40:
[..]
Heb je dan recht op een vergoeding Koettie?
Wij hadden eens een flinke vertraging en kregen best veel geld terug ( maakte onze vakantie een stuk goedkoper)
Nee, want 14 dagen van te voren. Konden omboeken of geld terug maarja moet toch naar huis. Maar las ergens dat je dan eten mag declareren dus daar ga ik even achteraab