Huiskamer
Rogue
19-09-2026 om 18:28
mijn favoriete thee, is nergens te vinden
, en aan vriend die erg luid aan het gamen is
Bakblik
19-09-2026 om 19:09
Aan de door mijzelf gemaakte puinhoop in de keuken die ik dus ook zelf moet opruimen.
Het eten was en wordt wel heel erg lekker.
Eten van vandaag is op. Eten voor morgen staat goed in de steigers.
Mama-Inge
19-09-2026 om 19:33
Volgende maand krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning (huurhuis)
Met de vorige bewoner een lijst gemaakt met dingen die we overnemen
1 van de dingen is het laminaat wat er lag
Waren we vandaag even bij de woning kijken hoe ver de woningbouw is met de boel op orde maken, zagen we dat het laminaat eruit gehaald is 😠
Schemerlampje
19-09-2026 om 20:51
Mama-Inge schreef op 19-09-2026 om 19:33:
Waren we vandaag even bij de woning kijken hoe ver de woningbouw is met de boel op orde maken, zagen we dat het laminaat eruit gehaald is 😠
Door de vorige bewoners of door de woningbouw?
Heb je ook betaald voor de overname? Dan zou je je geld terug kunnen vragen als het door de bewoners is gedaan. Heeft de woningbouw het gedaan, dan zou ik ze verzoeken om een schadevergoeding. Aangezien jullie nu (flinke) kosten moeten maken voor een nieuwe vloer. Dit laatste trouwens ook, als je er niet voor hoefde te betalen.
Damoontje
19-09-2026 om 21:01
Mama-Inge schreef op 19-09-2026 om 19:33:
Idd navragen of het door bewoner of door woningbouw gedaan is.
Ik ken een verhaal waarbij de woningbouw het gedaan had. De vorige bewoner had er nog geen jaar gewoond, mooie nieuwe dure vloer. De woningbouw had een aanpassing gedaan 'waardoor de vloer niet meer in 1 geheel kon doorlopen'. Van de nieuwe bewoner hoefde dat ook niet per se, die was gewoon blij als ze niet een hele nieuwe vloer hoefde te leggen en betalen.
Mama-Inge
20-09-2026 om 09:10
Schemerlampje schreef op 19-09-2026 om 20:51:
[..]
Door de vorige bewoners of door de woningbouw?
Heb je ook betaald voor de overname? Dan zou je je geld terug kunnen vragen als het door de bewoners is gedaan. Heeft de woningbouw het gedaan, dan zou ik ze verzoeken om een schadevergoeding. Aangezien jullie nu (flinke) kosten moeten maken voor een nieuwe vloer. Dit laatste trouwens ook, als je er niet voor hoefde te betalen.
Door de woningbouw. Vorige week lag het laminaat er nog in. De afgelopen periode hebben ze de boel binnen onder handen gehad en toen hadden ze alles keurig afgetaped en nu is het ineens weg. We gaan hier zeker achteraan want inderdaad een hele kostenpost als we dat zelf moeten regelen
Mama-Inge
20-09-2026 om 09:14
Damoontje schreef op 19-09-2026 om 21:01:
[..]
Idd navragen of het door bewoner of door woningbouw gedaan is.
Ik ken een verhaal waarbij de woningbouw het gedaan had. De vorige bewoner had er nog geen jaar gewoond, mooie nieuwe dure vloer. De woningbouw had een aanpassing gedaan 'waardoor de vloer niet meer in 1 geheel kon doorlopen'. Van de nieuwe bewoner hoefde dat ook niet per se, die was gewoon blij als ze niet een hele nieuwe vloer hoefde te leggen en betalen.
Hier dus ook een hele nette vloer en man kan door lichamelijke klachten het zelf ook niet leggen en ik kan niet zomaar even nog extra vrij nemen van mijn werk We hadden ingecalculeerd dat door het niet leggen, we ruim de tijd hadden om de boel over te krijgen, hoefden alleen maar behang en schilderen voordat de boel over kon, maar met dat laminaat kost het heel veel extra tijd
Bellebelle
20-09-2026 om 09:32
Mama - Inge, dat is balen zeg, ook financieel.
Ik heb me gisteren kapot geërgerd aan de NS. Ik had een dagje uit gepland met vriendinnen en wilde ook wat alcohol gedronken, dus ik was met de trein. Er waren werkzaamheden gepland, dus ik wist dat ik vertraging zou oplopen, maar dit liep alle spuigaten uit. Ik heb vier uur gedaan over een afstand waar ik normaal anderhalf uur over zou doen. Er reden geen treinen tussen twee stations, maar ik moest een bus nemen naar één tussenstation en toen weer een bus naar het volgende. Die bussen sloten niet op elkaar een, ik moest op elk station erg lang wachten, ik snap niet waarom er geen bus van het ene naar het andere station ging. De reisplanner raadde ook nog een gewone busverbinding aan, maar daar reed alleen maar een buurtbus waar acht mensen inpasten. Dus dat was geen echte optie.
Dolfje
20-09-2026 om 10:44
Stomme ergernissen :
Dat mijn vakantie bijna voorbij is. Vandaag en morgen nog vrij dat is fijn. Heb me toch een berg was
En dat het regent.
Damoontje
20-09-2026 om 10:51
Mama-Inge schreef op 20-09-2026 om 09:14:
[..]
Hier dus ook een hele nette vloer en man kan door lichamelijke klachten het zelf ook niet leggen en ik kan niet zomaar even nog extra vrij nemen van mijn werk We hadden ingecalculeerd dat door het niet leggen, we ruim de tijd hadden om de boel over te krijgen, hoefden alleen maar behang en schilderen voordat de boel over kon, maar met dat laminaat kost het heel veel extra tijd
Hier ook. Een kennis had er heel kort gewoond maar wel een mooie nieuwe vloer gelegd in het hele huis. De nieuwe bewoonster wilde het graag overnemen.
Toen het leeg stond liepen vriend en ik er een keer langs en bleek de hele vloer eruit. We spraken de zus van de nieuwe bewoonster (beiden op leeftijd) en die snapte ook niet waarom de vloer er uit was.
Het had te maken met een kleine tussenmuur die er uit was gehaald door die kennis en die hij niet terug had gezet. De woningbouw moest dat terug zetten en heeft kennelijk het laminaat beschadigd... maar de hele vloer eruit in het hele huis... dat was best zonde.
Yumi
20-09-2026 om 11:18
Herhaalrecepten verlengen via website huisarts lukt niet, bellen, 20 min in de wacht, moet weg opgehangen . Thuisgekomen, nog maar eens bellen, lunchpauze van 12 tot 2, bij poging nummer 3...alleen bereikbaar voor spoed, van wege vergadering. Zucht, dan maar mailen....als het bij de apotheek ligt krijg ik altijd een bevestiging, maar het blijft stil. Vier dagen later, weer bellen, als ik ze eindelijk te pakken krijg blijkt het recept nog niet naar de apotheek gestuurd te zijn...maar dat gaan ze direct doen. Volgende dag een mailtje van de huisarts, dat ik via de normale route recepten moet aanvragen, bellen of via website omdat ze 3 dagen per week werkt, maar ze gaat het recept naar de apotheek sturen. Dacht als het goed is ligt het daar al, maar van de apotheek hoor ik weer niets... Uiteindelijk de apotheek gebeld of ze het hebben ontvangen, kwam toevallig net binnen maar het moet nog besteld worden.....
Info website van huisarts, smorgens recept doorgeven dan ligt het de volgende dag bij de apotheek... 
Damoontje
20-09-2026 om 11:21
Ik ben veel in de topics over ouderen te vinden... als een bejaarde het bovenstaande proces door moet wordt die toch ook helemaal wanhopig.
Ik erger me aan een dame op TV die NL praat met zo'n zwaar Engels accent dat het bijna niet te verstaan is.
BlairW
20-09-2026 om 11:33
Yumi schreef op 20-09-2026 om 11:18:
Info website van huisarts, smorgens recept doorgeven dan ligt het de volgende dag bij de apotheek...
Toch knap dat de huisarts weet dat de apotheek zo snel werkt altijd. En bij de apotheek is uiteraard ook altijd alles gewoon leverbaar, zodat het de volgende dag klaar ligt. Vind dat een huisarts sowieso niks kan zeggen over wanneer het bij de apotheek klaar ligt.
Overigens ben ik wel blij met mijn huisarts. Recept aanvragen kan gewoon via de app en dan een bericht sturen. Dan krijg ik bericht als het is doorgestuurd en daarna van de apotheek als het klaar ligt. Werkt prima bij ons gelukkig.
Bakblik
20-09-2026 om 13:24
Met de wind van vannacht moest alles dicht om te kunnen slapen. Vrijdag was ik blij dat het overal in huis eindelijk rond de 20°C was. Nu met álles dicht en af en toe de zon erop is de zolder alweer 23 en de huiskamer dik 22.
Morgen iedereen weer naar werk en dan in de middag de deuren weer open om de temperatuur omlaag te krijgen.