Huiskamer
Yumi
19-09-2026 om 11:48
lientje69 schreef op 19-09-2026 om 11:35:
[..]
We gaan een nachtje weg uitproberen. Uit eten. Vanavond zwemmen . Morgen boswandeling en naar de ezeltjes.
Zwemmen laat ik nu alvast vallen. Boswandeling beslissing ik morgen. Het uit eten en de ezeltjes bezoeken gaan we sowieso doen.
Heb muziek en kleurboek mee om eventueel tussendoor te ontprikkelen
Neem tussendoor je rust in de hotelkamer, door echt even niets te doen.
Paar weken geleden 2 nachtjes geprobeerd, vond het superleuk om weer eens te doen maar vermoeiend. De bedoeling was om de laatste dag nog een wandeling te maken en na de lunch weer naar huis te gaan. Trok het niet, na het ontbijt op de kamer(restaurant kon ik niet opbrengen) uitgecheckt en terug naar huis gegaan. Heb het echt heel erg naar m'n zin gehad, blij dat ik het gedaan heb en naar mijn lichaam heb geluisterd door regelmatig even rust te nemen op de kamer.
Heb een leuke tijd samen!
MiniJCW
19-09-2026 om 12:02
[..]
We gaan een nachtje weg uitproberen. Uit eten. Vanavond zwemmen . Morgen boswandeling en naar de ezeltjes.
Zwemmen laat ik nu alvast vallen. Boswandeling beslissing ik morgen. Het uit eten en de ezeltjes bezoeken gaan we sowieso doen.
Ik vind het eigenlijk best veel.
Damoontje
19-09-2026 om 12:03
Ik erger mij aan mijn negerzoenen. Of zoenen of hoe heet dat. Die waren vroeger toch veel groter?
lientje69
19-09-2026 om 12:17
Damoontje schreef op 19-09-2026 om 11:38:
Als het alleen uit eten en ezeltjes wordt, heb je toch ook al een prachtig weekend?
Probeer daar maar lekker van te genieten en niet te kijken naar de dingen die niet lukken. Ezeltjes zijn leuk!
Ja wij zijn sponsor. Hadden er een geadopteerd maar die is inmiddels helaas overleden. Maar gewoon ff weg is idd al heerlijk. Ben nu zo veel en vaak thuis dat mijn medische afspraken mijn uitjes zijn😅
lientje69
19-09-2026 om 12:18
MiniJCW schreef op 19-09-2026 om 12:02:
[..]
Ik vind het eigenlijk best veel.
Dat is het ook . Daarom laat ik zwemmen al vallen. Ik grijp nog steeds te vaak terug naar vroeger. Toen waren dit mijn normale uitjes. Maar mijn hoofd wenst nog niet echt te begrijpen dat ik dat niet meer kan.
lientje69
19-09-2026 om 12:19
Damoontje schreef op 19-09-2026 om 12:03:
Ik erger mij aan mijn negerzoenen. Of zoenen of hoe heet dat. Die waren vroeger toch veel groter?
Ja klopt. En ook smeuiiger naar mijn idee. Het is nu zo klef.
MiniJCW
19-09-2026 om 12:19
Een combinatie van verbazing en ergernis: mijn pakketje dat wordt bezorgd door PostNL. Toen ik de track & trace code kreeg, heb ik de bezorging gewijzigd naar bezorging bij een pakketpunt (een Bruna winkel). So far, so good. De tijdlijn van mijn pakketje afgelopen nacht:
22:27 pakket is ontvangen door PostNL
2:11 aflevering uitgesteld i.v.m. gesloten verklaring (joh, om 2 uur 's nachts? wat bijzonder...)
7:42 zending gesorteerd
7:45 pakket is ontvangen door PostNL
9:40 gesloten: aflevering uitgesteld tot volgende werkdag (de Bruna gaat open om 9 uur)
En nu staat de bezorging weer gepland bij mij thuis. Wat onhandig is, want we zijn er niet (daarom de bezorging bij een pakketpunt).
lientje69
19-09-2026 om 12:20
Yumi schreef op 19-09-2026 om 11:48:
[..]
Neem tussendoor je rust in de hotelkamer, door echt even niets te doen.
Paar weken geleden 2 nachtjes geprobeerd, vond het superleuk om weer eens te doen maar vermoeiend. De bedoeling was om de laatste dag nog een wandeling te maken en na de lunch weer naar huis te gaan. Trok het niet, na het ontbijt op de kamer(restaurant kon ik niet opbrengen) uitgecheckt en terug naar huis gegaan. Heb het echt heel erg naar m'n zin gehad, blij dat ik het gedaan heb en naar mijn lichaam heb geluisterd door regelmatig even rust te nemen op de kamer.
Heb een leuke tijd samen!
Dank je Yumi. Vanwege het " niet trekken " risico maar met één nacht begonnen. En dan komen mijn kittens dus ga ik voorlopig toch niet weg. Maar misschien volgend jaar of eind van het jaar wat langer. Hoop ik.
Herfstappeltaart
19-09-2026 om 12:47
[..]
Ik denk dat in jouw geval uit eten èn zwemmen al een te grote opgave is. Ik hoop dat je toch een beetje kunt genieten van wat er wèl mogelijk is! Een boswandeling lijkt me heerlijk ontspannend en ezeltjes ook.
kerst
19-09-2026 om 14:25
min dagritme loopt wel drie uur achter
Hoewel ik altijd voor elven in bed lig en om uiterlijk acht uur weer opsta.
Ted68
19-09-2026 om 15:37
Tja, ik weet het is een luxe probleem: ik erger me aan de hitte; het is nog steeds 25 graden... En ik wil mijn nieuwe winterjas aan!
Bloemenzee
19-09-2026 om 17:42
Aan het gebrek aan planningsgevoel van de buren… Zoon speelt graag met de buurjongen. De buurjongen appte vanmorgen al best vroeg of zoon vandaag kon spelen. Dat kon, maar buurjongen moest eerst voetballen. Begin van de middag buurman even gesproken, buurjongen zou rond 3 uur thuis zijn. Uiteindelijk heeft zoon tot half 5 (!) zitten wachten tot buurjongen eindelijk thuis was. En zo gaat het vaker, helaas. Ja, soms loopt het anders, maar er wordt tussendoor ook niks gecommuniceerd.
Frisdrank1972
19-09-2026 om 17:49
Bloemenzee schreef op 19-09-2026 om 17:42:
Aan het gebrek aan planningsgevoel van de buren… Zoon speelt graag met de buurjongen. De buurjongen appte vanmorgen al best vroeg of zoon vandaag kon spelen. Dat kon, maar buurjongen moest eerst voetballen. Begin van de middag buurman even gesproken, buurjongen zou rond 3 uur thuis zijn. Uiteindelijk heeft zoon tot half 5 (!) zitten wachten tot buurjongen eindelijk thuis was. En zo gaat het vaker, helaas. Ja, soms loopt het anders, maar er wordt tussendoor ook niks gecommuniceerd.
Ik weet niet hoe oud ze zijn. Maar als ze ouder dan 6 zijn kunnen ze dit toch zelf regelen. Zoon komt er vanzelf wel achter dat je niet op iedereen hoeft te wachten en buurjongen komt er achter dat laatkomers niet populair zijn.
Auwereel
19-09-2026 om 17:55
Auwereel schreef op 27-08-2026 om 23:56:
Aan de gemeente. Er staan bomen langs het fietspad met duidelijk dode takken en af en toe liggen er dode takken op het fietspad. Dus heb ik dat gemeld, maar de gemeente doet niets, want "de bomen worden regelmatig gecontroleerd en zijn in goede conditie". En daarom laten die boom hun takken dan vallen? Bovendien moet ik na deze droogte de eerste boom met goede conditie nog tegenkomen, laat staan als er al dode takken in zitten. Het is wachten op de eerste fietser die een tak in z'n nek of op z'n neus krijgt.
En de boom mag misschien in redelijke conditie zijn, die dode takken zijn dat echt niet, waarom die niet gesnoeid? Ach, het zijn maar fietsers....
De gemeente had dus teruggemeld dat ze er niets aan zouden doen, maar vandaag fietste ik erlangs, waren van de gemeentelijke bomen takken gesnoeid!
Ik was blij, maar ook geërgerd dat ze eerst zo'n denigrerende terugmelding geven, zo van, u heeft er geen verstand van en daarna tòch de bomen gaan snoeien! En dit is niet de eerste keer. Toen ik in 2020 thuiswerkend op een kale boom uitkeek die in het blad hoorde te zitten, kreeg ik eenzelfde reactie en eennpaar weken later werd de boom omgezaagd....
Heb ik nog een probleem, er staan dezelfde soort bomen met dezelfde problemen, ook langs het fietspad maar dan in groen dat hoort bij een flat, daar is die woningbouwvereniging van die flat verantwoordelijk voor. Hoe krijg ik die zo ver dat ze ook gaan snoeien? Er lag vandaag een dikke tak langs het fietspad ter hoogte van die bomen...
Damoontje
19-09-2026 om 18:03
Wat raar dat ze eerst zo onvriendelijk reageren. Ik snap dat de groenvoorziening het druk heeft nu alles opeens groeit als kool. Maar een normaal antwoord mag ook wel.
De woningbouwvereniging zal er toch ook een speciaal telefoonnummer voor moeten hebben, of een contactformulier?
Ik erger mij dat ik altijd mijn flosdraad kwijt ben. Ik koop het regelmatig maar als ik het nodig heb, is het weg. Mocht ik ooit gaan verhuizen dan komen er mogelijk nog 60 dingetjes met flosdraad boven water.