Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Tuinfluiter schreef op 16-09-2026 om 09:24:

[..]

Veel spullen kan dus ook betekenen weinig geld voor andere zaken. Als jezelf wel spaargeld hebt kun je je dat haast niet voorstellen.

Man had collega's met een heel hoog salaris die in de stress schoten als het salaris één dag later kwam.

Ja ik begin te geloven dat er zoiets speelt misschien.

Misschien kan ze wat kleding of een tas verkopen om zo die 80 euro te kunnen betalen. Ik zou me ook ergeren aan zo'n type. 
Was vooraf wel duidelijk dat iedereen zelf zou betalen? Kan het zijn dat ze dachten dat jullie zouden trakteren? 

Digid werkt nog steeds niet...

Damoontje schreef op 16-09-2026 om 10:16:

Misschien kan ze wat kleding of een tas verkopen om zo die 80 euro te kunnen betalen. Ik zou me ook ergeren aan zo'n type.
Was vooraf wel duidelijk dat iedereen zelf zou betalen? Kan het zijn dat ze dachten dat jullie zouden trakteren?

Ja grappig, die zit nu thuis boos te zijn dat ze zomaar een Tikkie kregen! 😜

Damoontje schreef op 16-09-2026 om 10:16:

Kan het zijn dat ze dachten dat jullie zouden trakteren?

Ik had een keer een dag gewacht met het sturen van een tikkie en toen voordat ik dat deed kreeg ik een berichtje van dankjewel voor de traktatie. Dus daarom ook altijd gelijk een tikkie sturen liefst nog als in het restaurant bent.

Tuinfluiter schreef op 16-09-2026 om 09:24:

[..]

Veel spullen kan dus ook betekenen weinig geld voor andere zaken. Als jezelf wel spaargeld hebt kun je je dat haast niet voorstellen.

Man had collega's met een heel hoog salaris die in de stress schoten als het salaris één dag later kwam.

Ik kreeg elke maand vanaf de 20ste collega's aan mijn bureau met de vraag of de salarissen al waren overgemaakt. Altijd dezelfde die kwamen zeuren en in de stress zaten. Dat waren collega's met een hoog maar ook met een laag salaris. Terwijl het standaard die dag werd overgemaakt en ja soms duurt het wat langer, als je een andere bank hebt.

Yumi schreef op 16-09-2026 om 11:01:

[..]

Ik kreeg elke maand vanaf de 20ste collega's aan mijn bureau met de vraag of de salarissen al waren overgemaakt. Altijd dezelfde die kwamen zeuren en in de stress zaten. Dat waren collega's met een hoog maar ook met een laag salaris. Terwijl het standaard die dag werd overgemaakt en ja soms duurt het wat langer, als je een andere bank hebt.

Dat lijken wel Amerikaanse toestanden dat ze een paycheck verwijderd zijn van op straat belanden.

Ik probeer tegenwoordig tikkies te vermijden door te gaan afrekenen voor mezelf. Ben er een beetje klaar mee, dat het altijd dezelfde zijn die roepen reken jij even af, dan ga ik nog even naar de wc. Ook het splitsen van de rekening, met de opmerking we doen gewoon ieder de helft, vind ik geen succes als het verschil te groot is. 

Frisdrank1972 schreef op 16-09-2026 om 11:07:

[..]

Dat lijken wel Amerikaanse toestanden dat ze een paycheck verwijderd zijn van op straat belanden.

Overdrijven is ook een kunst... Wat ik hierboven omschrijf komt in bijna elk bedrijf voor is mijn ervaring.

Yumi schreef op 16-09-2026 om 11:09:

Ik probeer tegenwoordig tikkies te vermijden door te gaan afrekenen voor mezelf. Ben er een beetje klaar mee, dat het altijd dezelfde zijn die roepen reken jij even af, dan ga ik nog even naar de wc. Ook het splitsen van de rekening, met de opmerking we doen gewoon ieder de helft, vind ik geen succes als het verschil te groot is.

Heb wel eens in het restaurant mijn rekenmachine erbij gehaald. Dat werd niet op prijs gesteld door die persoon, maar dan hoef ik niet 3 weken lang achter mijn geld aan.

Yumi schreef op 16-09-2026 om 11:10:

[..]

Overdrijven is ook een kunst... Wat ik hierboven omschrijf komt in bijna elk bedrijf voor is mijn ervaring.

Ik heb nog nooit gemerkt wordt altijd op een bepaalde dag uitgekeerd, behalve als dat in het weekend valt dan is het de vrijdag daarvoor.

Ik had laatst idd zo'n etentje. Het was van de familie van mijn vriend, dan bemoei ik me er al zo min mogelijk mee. 
Op het laatst hele discussie. Werd het betalen per gezin of per persoon. En dan per gerecht (drankje) of gewoon het hele bedrag delen. Bovendien onvrede over het eten en het tempo waarin het geserveerd werd (eens hoor dat was ruk). En gingen we allemaal om de beurt naar de pin of zou 1 persoon het voorschieten. 
Uiteindelijk komen ze er dan wel uit maar het is wel gedoe. 

Frisdrank1972 schreef op 16-09-2026 om 11:14:

[..]

Ik heb nog nooit gemerkt wordt altijd op een bepaalde dag uitgekeerd, behalve als dat in het weekend valt dan is het de vrijdag daarop.

Dat jij het niet merkt, wil niet zeggen dat je collega's dat niet doen. Ik schreef al dat het standaard op dezelfde datum werd overgemaakt.

Frisdrank1972 schreef op 16-09-2026 om 11:14:

[..]

Ik heb nog nooit gemerkt wordt altijd op een bepaalde dag uitgekeerd, behalve als dat in het weekend valt dan is het de vrijdag daarop.

Huh? Dus als de 23e de betaaldag is en dat is een zaterdag, dan krijg je je salaris pas op de vrijdag daarna? 

Strijkijzer schreef op 16-09-2026 om 11:20:

[..]

Huh? Dus als de 23e de betaaldag is en dat is een zaterdag, dan krijg je je salaris pas op de vrijdag daarna?

Ze bedoeld waarschijnlijk de vrijdag ervoor

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.