Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2026 om 08:00:

[..]

Nou eerlijk gezegd heb ik haar van de week een appje gestuurd met de vriendelijke vraag of ze nog aan mijn tikkie dacht. Antwoord: "Ja hoor, doe ik!"....Dat is nu twee volle dagen geleden. Ik begin te denken dat ze misschien toch aan haar banklimiet zit o.i.d. We wachten nog even tot zaterdag, dan is het etentje een week geleden, dan sturen we nog een keer een herinnering. Ik snap dat zoiets kan gebeuren, maar zeg het dan gewoon.

Ik zou rond de 23ste weer een app sturen hopelijk heeft ze dan weer geld op haar rekening en kan ze betalen.

Kampeerder schreef op 16-09-2026 om 08:51:

[..]

Ja jij zou dat doen.

Maar hoe lullig als de hele afdeling gaat en jij kunt niet mee omdat je nu even geen geld hebt een over twee dagen wel. En dat er een heel goede reden is dat je dat geld nu even niet hebt. Ik vind het heel dapper dat ze dat durfde vragen. Dat je over je trots kunt heen stappen, en iemand in vertrouwen neemt.

Ik vind vooraf netjes vragen ook heel wat anders dan eerst uit eten gaan en dan het tikkie vergeten. 

Tuinfluiter schreef op 16-09-2026 om 09:01:

[..]

Ik zou rond de 23ste weer een app sturen hopelijk heeft ze dan weer geld op haar rekening en kan ze betalen.

Ik vraag mij af hoe lang je dat nog volhoudt. Ik had het ook bij een familielid dat ik er na 2 weken bijna iedere dag om vroeg ik het gewoon voor lief nam dat ze het niet ging betalen. 

Tuinfluiter schreef op 16-09-2026 om 09:01:

[..]

Ja dat is misschien een goed idee. Ik vind het behoorlijk vervelend maar het betreft een familielid die eigenlijk altijd nogal bezig is met haar tuin helemaal piccobello maken van haar koopwoning, die veel kleding en tassen heeft enz. Ik was nog niet eens op het idee gekomen dat ze misschien krap bij kas zouden kunnen zitten. 

Dan zou ik toch een eerlijk antwoord willen. Is het geld er echt niet, dan wil ik dat wel weten want dan gaan we niet nog een keer op die manier uit eten. Dan wordt het volgende keer koken bij één van beiden thuis. 
Vergeet iemand keer op keer het tikkie te betalen, dan volgende keer maar contant geld mee allebei. 

Damoontje schreef op 16-09-2026 om 09:12:

Dan zou ik toch een eerlijk antwoord willen. Is het geld er echt niet, dan wil ik dat wel weten want dan gaan we niet nog een keer op die manier uit eten. Dan wordt het volgende keer koken bij één van beiden thuis.
Vergeet iemand keer op keer het tikkie te betalen, dan volgende keer maar contant geld mee allebei.

Precies. Van ons had het echt niet persé gehoeven. Ze waren ook hier welkom geweest om te komen eten of borrelen o.i.d. Maar "keeping up appearences" speelt misschien een rol.

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2026 om 09:13:

[..]

Precies. Van ons had het echt niet persé gehoeven. Ze waren ook hier welkom geweest om te komen eten of borrelen o.i.d. Maar "keeping up appearences" speelt misschien een rol.

Dus het waren twee mensen? 

Gewoon het Tikkie naar de ander sturen! Betalen ze toevallig allebei, dan betaal je één keer terug, over zes weken of zo🤭

Dat kan ik mij voorstellen. Had ze vooraf aangegeven geen geld te hebben, dan had je kunnen kiezen. Uit eten op jouw kosten, bij jou thuis op jouw kosten, afblazen... 

En zelfs nu bij het ontvangen van het tikkie had ze kunnen bellen en zeggen dat er een probleem was. Hoe ze nu doet is niet netjes. 

Kampeerder schreef op 16-09-2026 om 09:17:

[..]

Gewoon het Tikkie naar de ander sturen! Betalen ze toevallig allebei, dan betaal je één keer terug, over zes weken of zo🤭

Ja man en vrouw.

Kampeerder schreef op 16-09-2026 om 09:17:

[..]

. Ik zou het ook echt heel rot vinden als de situatie zo ernstig is dat ze niet kúnnen betalen. Hoop maar van niet.

Damoontje schreef op 16-09-2026 om 09:17:

Dat kan ik mij voorstellen. Had ze vooraf aangegeven geen geld te hebben, dan had je kunnen kiezen. Uit eten op jouw kosten, bij jou thuis op jouw kosten, afblazen...

En zelfs nu bij het ontvangen van het tikkie had ze kunnen bellen en zeggen dat er een probleem was. Hoe ze nu doet is niet netjes.

Eens.

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2026 om 09:17:

[..]

Ja man en vrouw.

Dan zou het wel een aanzienlijk bedrag zijn (boven de 100 neem ik aan)

Frisdrank1972 schreef op 16-09-2026 om 09:20:

[..]

Dan zou het wel een aanzienlijk bedrag zijn (boven de 100 neem ik aan)

Nee het gaat om 80 euro. Twee hoofdgerechten, twee desserts en 2 drankjes.

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2026 om 09:21:

[..]

Nee het gaat om 80 euro. Twee hoofdgerechten, twee desserts en 2 drankjes.

Dat is best schappelijk. Maar ik snap het wel die 80 euro wil je wel terug hebben.

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2026 om 09:11:

[..]

Ja dat is misschien een goed idee. Ik vind het behoorlijk vervelend maar het betreft een familielid die eigenlijk altijd nogal bezig is met haar tuin helemaal piccobello maken van haar koopwoning, die veel kleding en tassen heeft enz. Ik was nog niet eens op het idee gekomen dat ze misschien krap bij kas zouden kunnen zitten.

Veel spullen kan dus ook betekenen weinig geld voor andere zaken. Als jezelf wel spaargeld hebt kun je je dat haast niet voorstellen. 

Man had collega's met een heel hoog salaris die in de stress schoten als het salaris één dag later kwam.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.