Huiskamer
Damoontje
15-09-2026 om 19:30
Dat ze het te vroeg vinden voor schematherapie. Ergens snap ik het, eerst meer structuur, etc. Maar als ik op gegeven moment weer aan het werk ben, is het moeilijk om dat te combineren met intensieve therapie.
Beetje kip en ei. Misschien over een maand of 3 nog eens vragen, de indicatie ligt er al wel.
Herfstappeltaart
15-09-2026 om 19:36
Dat iemand waar we zaterdag mee uit eten zijn geweest en wij de hele rekening voor hebben voorgeschoten, nu nog steeds niet ons tikkie heeft betaald.
Kampeerder
15-09-2026 om 19:43
Herfstappeltaart schreef op 15-09-2026 om 19:36:
Dat iemand waar we zaterdag mee uit eten zijn geweest en wij de hele rekening voor hebben voorgeschoten, nu nog steeds niet ons tikkie heeft betaald.
Oh, irritant zeg.
Tikkie betaal je toch direct, het is nauwelijks moeite om het te doen.
Of je moet geen geld hebben, maar waarom ga je dan uit eten?
Topicwaardig
Herfstappeltaart
15-09-2026 om 19:45
Kampeerder schreef op 15-09-2026 om 19:43:
[..]
Oh, irritant zeg.
Tikkie betaal je toch direct, het is nauwelijks moeite om het te doen.
Of je moet geen geld hebben, maar waarom ga je dan uit eten?
Topicwaardig
Vind ik dus ook. Geld is het punt niet bij deze persoon. Ik snap het zelf ook niet. Ze is wel heel erg chaotisch dus ik wacht nog maar even af. Zelf zou ik inderdaad een tikkie onmiddellijk betalen.
Broodjebrie
15-09-2026 om 20:03
Herfstappeltaart schreef op 15-09-2026 om 19:36:
Oh daar kan ik ook niet tegen.. en ik vind het ook niet fijn om ernaar te moeten vragen. Gebeurt dit vaker met deze persoon?
Frisdrank1972
15-09-2026 om 20:51
Broodjebrie schreef op 15-09-2026 om 20:03:
[..]
Oh daar kan ik ook niet tegen.. en ik vind het ook niet fijn om ernaar te moeten vragen. Gebeurt dit vaker met deze persoon?
Sommige doen dat expres. Heb hier ook zo iemand in de familie die toegaf dat ze pas een tikkie betaalde als iemand het aan haar vroeg, want de meeste vergeten het te vragen of durven het niet te vragen. Ik vind het behoorlijk asociaal.
Broodjebrie
15-09-2026 om 20:58
Frisdrank1972 schreef op 15-09-2026 om 20:51:
[..]
Sommige doen dat expres. Heb hier ook zo iemand in de familie die toegaf dat ze pas een tikkie betaalde als iemand het aan haar vroeg, want de meeste vergeten het te vragen of durven het niet te vragen. Ik vind het behoorlijk asociaal.
Dat is zeker asociaal.
Ik merk ook dat ik niet meer zo makkelijk iets voorschiet. Heb het in het verleden al meer meegemaakt dat ik iets voorschoot en dat het lang duurde voordat ik het terug kreeg.
Frisdrank1972
15-09-2026 om 21:03
Broodjebrie schreef op 15-09-2026 om 20:58:
[..]
Dat is zeker asociaal.
Ik merk ook dat ik niet meer zo makkelijk iets voorschiet. Heb het in het verleden al meer meegemaakt dat ik iets voorschoot en dat het lang duurde voordat ik het terug kreeg.
Met die persoon schiet ik ook niks meer voor. Meestal betalen we apart of doet zij het. Volgens mij gaat het bij haar nog geen eens om het geld, maar kickt ze erop dat ze ermee wegkomt.
Kampeerder
15-09-2026 om 21:09
Frisdrank1972 schreef op 15-09-2026 om 21:03:
[..]
Met die persoon schiet ik ook niks meer voor. Meestal betalen we apart of doet zij het. Volgens mij gaat het bij haar nog geen eens om het geld, maar kickt ze erop dat ze ermee wegkomt.
Ik ben op mijn werk altijd de 'voorschieter' * dus ik stuur regelmatig Tikkies aan collega's. Daar zet ik altijd een uiterste datum bij. En op die datum stuur ik de herinnering. Eigenlijk altijd voor dezelfde collega.
*Bezorgde pizza, een cadeau voor collega die gaat trouwen etc.
Frisdrank1972
15-09-2026 om 21:11
Kampeerder schreef op 15-09-2026 om 21:09:
[..]
Ik ben op mijn werk altijd de 'voorschieter' * dus ik stuur regelmatig Tikkies aan collega's. Daar zet ik altijd een uiterste datum bij. En op die datum stuur ik de herinnering. Eigenlijk altijd voor dezelfde collega.
*Bezorgde pizza, een cadeau voor collega die gaat trouwen etc.
Ik vind dat zelf echt te veel moeite. Moet ik een soort belastinginner worden voor 5 verschillende mensen. Daarom schiet ik maar erg weinig voor.
Broodjebrie
15-09-2026 om 21:47
Frisdrank1972 schreef op 15-09-2026 om 21:03:
[..]
Snap ik, ik ben daar bij 1 vriendin ook mee gestopt.
Frisdrank1972
15-09-2026 om 21:53
Broodjebrie schreef op 15-09-2026 om 21:47:
[..]
Snap ik, ik ben daar bij 1 vriendin ook mee gestopt.
Ga je nog met die vriendin om? Met vrienden zou ik er snel klaar mee zijn. Familie is wat moeilijker om mee te breken.
Broodjebrie
15-09-2026 om 21:55
Frisdrank1972 schreef op 15-09-2026 om 21:53:
[..]
Ga je nog met die vriendin om? Met vrienden zou ik er snel klaar mee zijn. Familie is wat moeilijker om mee te breken.
Ja hoor. Al zien we elkaar niet heel veel vanwege de afstand, maar ik heb nog steeds contact met haar. Alleen schiet ik niks meer voor, voor haar.
BlairW
15-09-2026 om 22:53
Herfstappeltaart schreef op 15-09-2026 om 19:45:
[..]
Vind ik dus ook. Geld is het punt niet bij deze persoon. Ik snap het zelf ook niet. Ze is wel heel erg chaotisch dus ik wacht nog maar even af. Zelf zou ik inderdaad een tikkie onmiddellijk betalen.
Kan zijn dat ze het appje al geopend had en toen niet kon betalen en het daarna gewoon is vergeten. Heb ik ook eens gehad bij een tikkie. Appje geopend, dan verdwijnt dat rode 1tje bij de chat. Kon toen niet betalen, omdat ik ergens anders mee bezig was en ben het daarna gewoon totaal vergeten. Toen diegene er om vroeg heb ik hem uiteraard meteen betaald. Dus ik zou er gewoon om vragen, het hoeft geen opzet te zijn 
Auwereel
15-09-2026 om 22:54
Ik kwam nog ergens op sociale media een post tegen van iemand die vond dat je pas echt leeft als je geen tikkies meer stuurt, omdat je niet alles moet afwegen in het leven. Ik denk dat die persoon genoeg geld heeft.