Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Zo'n dooddoener als mensen gaan gooien met uitspraken als 'jij hebt nog nooit wat meegemaakt'. Dan kun je eigenlijk geen normaal gesprek voeren. 

BlairW schreef op 15-09-2026 om 22:53:

[..]

Kan zijn dat ze het appje al geopend had en toen niet kon betalen en het daarna gewoon is vergeten. Heb ik ook eens gehad bij een tikkie. Appje geopend, dan verdwijnt dat rode 1tje bij de chat. Kon toen niet betalen, omdat ik ergens anders mee bezig was en ben het daarna gewoon totaal vergeten. Toen diegene er om vroeg heb ik hem uiteraard meteen betaald. Dus ik zou er gewoon om vragen, het hoeft geen opzet te zijn

Een keer kan gebeuren maar volgens BroodjeBrie gebeurt dit volgens mij vaker. Als je meerdere malen een tikkies vergeet te betalen zijn er veel mensen snel klaar mee.

Broodjebrie schreef op 15-09-2026 om 20:03:

[..]

Oh daar kan ik ook niet tegen.. en ik vind het ook niet fijn om ernaar te moeten vragen. Gebeurt dit vaker met deze persoon?

Nee ik heb het nog nooit eerder meegemaakt.

Frisdrank1972 schreef op 16-09-2026 om 07:17:

[..]

Een keer kan gebeuren maar volgens BroodjeBrie gebeurt dit volgens mij vaker. Als je meerdere malen een tikkies vergeet te betalen zijn er veel mensen snel klaar mee.

Maar ik heb het niet tegen BroodjeBrie, maar tegen Herfstappeltaart 😊

BlairW schreef op 15-09-2026 om 22:53:

[..]

Kan zijn dat ze het appje al geopend had en toen niet kon betalen en het daarna gewoon is vergeten. Heb ik ook eens gehad bij een tikkie. Appje geopend, dan verdwijnt dat rode 1tje bij de chat. Kon toen niet betalen, omdat ik ergens anders mee bezig was en ben het daarna gewoon totaal vergeten. Toen diegene er om vroeg heb ik hem uiteraard meteen betaald. Dus ik zou er gewoon om vragen, het hoeft geen opzet te zijn

Nou eerlijk gezegd heb ik haar van de week een appje gestuurd met de vriendelijke vraag of ze nog aan mijn tikkie dacht. Antwoord: "Ja hoor, doe ik!"....Dat is nu twee volle dagen geleden. Ik begin te denken dat ze misschien toch aan haar banklimiet zit o.i.d. We wachten nog even tot zaterdag, dan is het etentje een week geleden, dan sturen we nog een keer een herinnering. Ik snap dat zoiets kan gebeuren, maar zeg het dan gewoon.

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2026 om 07:56:

[..]

Gelukkig.

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2026 om 07:56:

[..]

dan is ze het waarschijnlijk vergeten. 

ik moet tikkies meteen betalen want appje gelezen en niet gehandeld? >> weg uit geheugen. 

daarom dwing ik mezelf dingen direct te betalen want ik wil niet dat mensen erom moeten vragen, maar niets menselijks is mij vreemd, dus heeeeel soms gaat het mis. 

Herfstappeltaart schreef op 16-09-2026 om 08:00:

[..]

Nou eerlijk gezegd heb ik haar van de week een appje gestuurd met de vriendelijke vraag of ze nog aan mijn tikkie dacht. Antwoord: "Ja hoor, doe ik!"....Dat is nu twee volle dagen geleden. Ik begin te denken dat ze misschien toch aan haar banklimiet zit o.i.d. We wachten nog even tot zaterdag, dan is het etentje een week geleden, dan sturen we nog een keer een herinnering. Ik snap dat zoiets kan gebeuren, maar zeg het dan gewoon.

Dat is wel vreemd dan ja. Ik heb heel soms ook dat ik even op mijn salaris moet wachten (al betaal ik het dan vaak ook gewoon van de gezamenlijke rekening en betaal die later terug), maar dat zeg ik dan ook wel.

BlairW schreef op 16-09-2026 om 08:06:

[..]

Dat is wel vreemd dan ja. Ik heb heel soms ook dat ik even op mijn salaris moet wachten (al betaal ik het dan vaak ook gewoon van de gezamenlijke rekening en betaal die later terug), maar dat zeg ik dan ook wel.

Voordat je gaat eten met vrienden of pas als het Tikkie komt? 

Best genant als beiden de rekening niet kunnen betalen en dat van te voren niet wisten van elkaar. 

Kampeerder schreef op 16-09-2026 om 08:26:

[..]

Best genant als beiden de rekening niet kunnen betalen en dat van te voren niet wisten van elkaar.

Ha ja, dat is wel wat bijzonder ja.

Kampeerder schreef op 16-09-2026 om 08:26:

[..]

Maar waarom ga je dan ook uiteten als je niet minstens 50 euro op je bankrekening heb staan?

Frisdrank1972 schreef op 16-09-2026 om 08:34:

[..]

Maar waarom ga je dan ook uiteten als je niet minstens 50 euro op je bankrekening heb staan?

Ja, dat dus. Maar dat komt dus voor. 

Een jonge collega heeft mij dat ook wel eens in vertrouwen gevraagd. Dan wilde ze graag mee even lunchen maar had ze er eigenlijk geen geld meer voor. Dan vroeg ze of ik kon voorschieten tot salaris kwam. Ik wist van haar financiële shit dus dat deed ik wel. Ik had haar zelfs willen trakteren maar daar was ze te trots voor. 

Kampeerder schreef op 16-09-2026 om 08:41:

[..]

Ja, dat dus. Maar dat komt dus voor.

Een jonge collega heeft mij dat ook wel eens in vertrouwen gevraagd. Dan wilde ze graag mee even lunchen maar had ze er eigenlijk geen geld meer voor. Dan vroeg ze of ik kon voorschieten tot salaris kwam. Ik wist van haar financiële shit dus dat deed ik wel. Ik had haar zelfs willen trakteren maar daar was ze te trots voor.

Dan zou ik gewoon een excuus verzinnen, van ik heb zelf brood mee of ik heb geen honger of zoiets. Ik zou het te gênant vinden om aan iemand te vragen of die het voor wil schieten, zeker als het zoiets kleins is als lunch. Ik zou wel in mijn achterhoofd houden dat als iemand mij dit vroeg dat ik het geld niet terug zou krijgen en dan haar gewoon maar trakteerde. 

Frisdrank1972 schreef op 16-09-2026 om 08:46:

[..]

Dan zou ik gewoon een excuus verzinnen, van ik heb zelf brood mee of ik heb geen honger of zoiets. Ik zou het te gênant vinden om aan iemand te vragen of die het voor wil schieten, zeker als het zoiets kleins is als lunch. Ik zou wel in mijn achterhoofd houden dat als iemand mij dit vroeg dat ik het geld niet terug zou krijgen en dan haar gewoon maar trakteerde.

Ja jij zou dat doen. 

Maar hoe lullig als de hele afdeling gaat en jij kunt niet mee omdat je nu even geen geld hebt een over twee dagen wel. En dat er een heel goede reden is dat je dat geld nu even niet hebt. Ik vind het heel dapper dat ze dat durfde vragen. Dat je over je trots kunt heen stappen, en iemand in vertrouwen neemt.

Kampeerder schreef op 16-09-2026 om 08:51:

[..]

Ja jij zou dat doen.

Maar hoe lullig als de hele afdeling gaat en jij kunt niet mee omdat je nu even geen geld hebt een over twee dagen wel. En dat er een heel goede reden is dat je dat geld nu even niet hebt. Ik vind het heel dapper dat ze dat durfde vragen.

Elke reden dat je geen geld hebt is een goede reden. Dat zou ze niet hoeven uit te leggen. Ik zou het ook gewoon voorschieten voor haar, met de gedachte dat ik het waarschijnlijk niet terug zou krijgen. Maar zou er wel oppassen dat het geen vast dingetje wordt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.