Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dan ben ik 1 of 2 dagen afwezig ipv 10 weken.

Oh dit is zo herkenbaar. 

Een dag waarop ik het wel probeerde, voelde ik op het station dat het echt niet ging. Ik meldde mij af voor die dag, zei dat ik wel op het station was maar te duizelig. Vervolgens is de vraag van manager 'wat is dan duizelig' nog een hele tijd blijven terugkomen. Die dag vroeg ze dus of ik wel terug kwam als ik thuis even gerust had. 

Terwijl ik was eerst naar station gefietst, toen half uur met trein geweest, op station bij werk had ik laten weten dat het niet ging. Dan ging ik dus niet terug naar huis en dan nog een keer een poging wagen op het werk te komen. 

Overigens werkte deze vrouw alleen met mensen met een arbeidsbeperking. De zichtbare beperkingen zoals een arm missen dat kon ze begrijpen maar iets psychisch echt niet, ondanks inzet van een jobcoach. Een hele discussie over wat duizelig is en al dan niet later komen kost mij dan veel energie. En een volgende keer ben ik geneigd de dag door te komen en bij thuiskomst meteen in bed te duiken als ik die discussies maar niet krijg.

Vlak daarna ben ik voor zes weken uitgevallen. Toen ik weer begon met halve dagen bleek dat ik in een halve dag het werk kon af krijgen voor een hele dag haha. Dat ik dan veel meer focus had, niet dat verplichte sociale bij de lunch en meer vrije tijd. 

ik ergerde me vanmorgen aan de kapster, ze praatte zo zacht dat ik meerdere keren moest vragen wat ze zei. 

Een opinie-artikel vandaag in Trouw: De zorg discrimineert mannen – bijvoorbeeld als ze kanker hebben

Zijn mannen soms ook de benadeelde sekse? Reken maar, schrijft Kasper Klaarenbeek, die is gediagnosticeerd met een ongeneeslijke vorm van kanker. Hulp bij de verwerking is niet op mannen berekend.

Opinie: De zorg discrimineert mannen – bijvoorbeeld als ze kanker hebben | Trouw

Dan denk ik, er is nog een hoop werk aan de winkel v.w.b. uitleg over discriminatie, als je niet ziet dat er n groot verschil is tussen aangeboden zorg zelf weigeren of zorg niet aangeboden krijgen (omdat zorg nog steeds vooral man-based is)

Verenigingen hebben een inzameldoos bij de Vomar staan voor clubmuntenactie. Vorig jaar heeft vereniging van dochter als kleine vereniging voor het eerst gewonnen. De grote vereniging die normaal altijd wint was daar erg boos over toen. Was vast doorgestoken kaart dachten ze. Nu is de jaarlijkse actie weer en is de  doos van dochters vereniging  al 2 keer weggehaald  en gejat. Zo kinderachtig  ! Ben niet alleen  geergerd maar ook  heel boos.

lientje69 schreef op 10-09-2026 om 16:03:

Verenigingen hebben een inzameldoos bij de Vomar staan voor clubmuntenactie. Vorig jaar heeft vereniging van dochter als kleine vereniging voor het eerst gewonnen. De grote vereniging die normaal altijd wint was daar erg boos over toen. Was vast doorgestoken kaart dachten ze. Nu is de jaarlijkse actie weer en is de doos van dochters vereniging al 2 keer weggehaald en gejat. Zo kinderachtig ! Ben niet alleen geergerd maar ook heel boos.

Dat klinkt als slechte verliezers!

Vandaag heb ik me geërgerd aan een PowerPoint presentatie die opeens zelf verder ging in plaats van op mijn klik terwijl ik zeker weet dat ik dat zo niet had ingesteld.

mut

mut

10-09-2026 om 17:16

Waarom toch dat de beamer in lokaal x het wel doet en in lokaal ... ik geen beeld en geluid uit mijn laptop krijg. Vorige week gemeld, nu nog eens. Anders eens zien of er een ander lokaal vrij is op die uren (heb ik vorig jaar ook gedaan, ging om een ander lokaal)

Broodjebrie schreef op 09-09-2026 om 22:00:

[..]

Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Ik ook!

En ja hoor, veiligheidslek bij de Bijenkorf.

Er zijn inmiddels zoveel bedrijven gehackt, dus ik kan me extra kwaad maken om bedrijven waar ik weer een kopie paspoort etc. moet uploaden terwijl dat helemaal niet nodig is….😡
Het is gewoon weer wachten op een excuusmail dat er weer een hack was.

(Had net 141 spam/fishing/etc mailtjes in mijn mail, binnen drie dagen.)

Loulou39 schreef op 10-09-2026 om 19:54:

En ja hoor, veiligheidslek bij de Bijenkorf.

Er zijn inmiddels zoveel bedrijven gehackt, dus ik kan me extra kwaad maken om bedrijven waar ik weer een kopie paspoort etc. moet uploaden terwijl dat helemaal niet nodig is….😡
Het is gewoon weer wachten op een excuusmail dat er weer een hack was.

(Had net 141 spam/fishing/etc mailtjes in mijn mail, binnen drie dagen.)

Ben je dan niet iets te makkelijk met het weggeven van je mailadres?

Als het niet persé nodig is dan geef ik mijn mailadres niet weg. 

Vorige week bij aanmelden op de camping wilden ze mijn mailadres. Waarom? Wij sturen af en toe een nieuwsbrief!  Jammer joh, dan krijg je 'm niet! Als ik morgen uitcheck en moet pinnen dan kunnen ze een rekening printen als ze dat willen maar niet naar mijn mail om al die spam te voorkomen. 

Edit: Net nog even gecheckt, 0 mail in de spambox sinds begin juli. Dat was de laatste keer dat ik had opgeschoond en dat waren er ook maar 4.

Bakblik schreef op 10-09-2026 om 21:31:

[..]

Als het niet persé nodig is dan geef ik mijn mailadres niet weg.

Vorige week bij aanmelden op de camping wilden ze mijn mailadres. Waarom? Wij sturen af en toe een nieuwsbrief! Jammer joh, dan krijg je 'm niet! Als ik morgen uitcheck en moet pinnen dan kunnen ze een rekening printen als ze dat willen maar niet naar mijn mail om al die spam te voorkomen.

Edit: Net nog even gecheckt, 0 mail in de spambox sinds begin juli. Dat was de laatste keer dat ik had opgeschoond en dat waren er ook maar 4.

Hmm ik geef liever mijn mailadres dan telefoonnummer. 

Bakblik schreef op 10-09-2026 om 21:31:

[..]

Zeker niet!

Ik geef bijna nooit mijn persoonlijke gegevens. Bij de Bijenkorf heb ik het ooit moeten doen ivm een bestelling, en de daaruit voortvloeiende communicatie/klacht.

En bij Odido moeten ze je mailadres etc hebben, ivm communicatie, en dat is mega gehackt.

Damoontje schreef op 10-09-2026 om 08:30:

[..]

Hi Jujubee, ik heb bipolaire stoornis met trekken van ADD. Er was ook een vermoeden van ASS maar toen kreeg ik een simpele vragenlijst die volgens mij gericht was op klassiek autisme (of je alle nummerborden uit je hoofd kende) en daarop scoorde ik laag.

Anyway, waar het vandaan komt: deels opvoeding denk ik. Mijn moeder mocht nooit stilzitten van zichzelf en dan leer je dat stilzitten niet goed is. Verder lopen lichamelijke en geestelijke klachten altijd door elkaar bij mij. Krijg ik last van mijn buik door de stress bijvoorbeeld (diarree), krijg ik daar weer stress van omdat ik hoop op tijd de wc te halen, etc. Ik ben niet zo vaak lichamelijk ziek met koorts dus het is altijd een beetje een schemergebied van ben ik nu ziek of niet. En binnen dat schemergebied loop ik soms door.

Bij mij kan een lichamelijke klacht een signaal zijn dat ik manisch of depressief aan het worden ben. Bipolair is dus hetzelfde als manisch depressief. Dan word ik bijv duizelig en weet ik zelf dat ik aan het ontsporen ben. Maar als ik bij een werkgever aangaf: Ik ben de hele tijd duizelig, dan kan diegene zeggen: Je meld je toch niet ziek omdat je alleen een beetje duizelig bent. Maar bij mij is het een voorbode en dat snapt een gezond persoon niet. Bij de werkgever die ik nu bedoel had ik ook een collega met ADD/ADHD en daar had ze eigenlijk ook geen begrip voor.

Ik kan best lang door buffelen als ik 'een beetje klachten' heb maar daarna moet ik altijd wel een prijs betalen.

Ik erger mij: gisteren eindelijk weer eens echt gekookt voor mijzelf, maar daarna moest ik onverwacht weg. Dus flinke afwas is blijven staan.

Wat vervelend dat je last hebt van een bipolaire stoornis. Dat lijkt me erg zwaar. Zeker als je vage klachten hebt i.c.m. werk. Ik kan me voorstellen dat je je niet gehoord voelt als je je dan slecht voelt. Heel herkenbaar, dat doorgaan met een paar klachten en daarna ineens instorten. Ik heb al jaren long-covidklachten dus ik herken het, ook het onbegrip van gezonde mensen. Je ziet er niet moe uit, hoezo gaat het niet? Dat soort gezeik. Heel vermoeiend. Duizeligheid is hartstikke zwaar( en ook gevaarlijk), en in mijn ogen een prima reden om thuis te blijven. Wat naar dat je tegen zoveel onbegrip van je werkgever aanloopt.   

Ik ga niet werken als ik duizelig ben, want ik ken mezelf en voor ik het weet ga ik van mijn stokje. Zeker als ik mezelf dan fysiek uitput, wat ik moet doen op mijn huidige werk. Ik heb een lage bloeddruk en lichte bloedarmoede, dus ik ben al snel duizelig. Echt ellendig is dat. Zorg goed voor jezelf en luister naar je lichaam en je geest. 

Hier is het ergste van het griepje wel weer voorbij, gelukkig. Ik heb een beetje bijgeslapen en nu alleen nog hoofdpijn, verkoudheid en af en toe hoesten. Geen koorts meer, goddank. 

Ysenda schreef op 10-09-2026 om 10:56:

[..]

Idd je trots is je grootste valkuil maar ook je grootste foute beeld van wat je zou moeten kunnen.

Ook ASS bedrading maar al lang geleden geleerd optijd gas terug te nemen.

Heeft iedereen op de langetermijn meer aan.

Dan ben ik 1 of 2 dagen afwezig ipv 10 weken.

Ja, dit is echt helemaal waar. Je moet op tijd aan de bel trekken, anders lig je er langer af. Zo werkt dat bij mij helaas ook. Ik denk ook dat ik nu ziek ben geworden omdat mijn weerstand lager is dankzij mijn werk. Het is fysiek momenteel te zwaar omdat we onderbemand zijn en op de dagen dat ik vrij ben lig ik voor Pampus om bij te tanken. En dan werk ik maar twee dagen; kan je nagaan. Mijn lijf zei gewoon even: stop. Het is te veel. Ik ga zo mijn coach even appen dat ik even wil overleggen over mijn werk. Als we er mensen bij krijgen, red ik me prima, maar als het zo blijft, dan houdt het voor mij snel op en zal ik wat anders moeten gaan zoeken, omdat ik anders ga uitvallen. Mijn collega loopt ook op haar tandvlees.  

Hebben jullie niet een throw away email adres onder een nepnaam? Dat doe ik altijd voor winkels en aanbiedingen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.