Huiskamer
Frisdrank1972
11-09-2026 om 08:43
Morgen monumentendag en ik wil graag de kerktoren beklimmen zoals ik ieder jaar doe, maar door die verzwikte enkel zit dat er niet in.
Damoontje
11-09-2026 om 09:06
Jujubee schreef op 11-09-2026 om 08:25:
[..]
Wat vervelend dat je last hebt van een bipolaire stoornis. Dat lijkt me erg zwaar. Zeker als je vage klachten hebt i.c.m. werk. Ik kan me voorstellen dat je je niet gehoord voelt als je je dan slecht voelt. Heel herkenbaar, dat doorgaan met een paar klachten en daarna ineens instorten. Ik heb al jaren long-covidklachten dus ik herken het, ook het onbegrip van gezonde mensen. Je ziet er niet moe uit, hoezo gaat het niet? Dat soort gezeik. Heel vermoeiend. Duizeligheid is hartstikke zwaar( en ook gevaarlijk), en in mijn ogen een prima reden om thuis te blijven. Wat naar dat je tegen zoveel onbegrip van je werkgever aanloopt.
![]()
Ik ga niet werken als ik duizelig ben, want ik ken mezelf en voor ik het weet ga ik van mijn stokje. Zeker als ik mezelf dan fysiek uitput, wat ik moet doen op mijn huidige werk. Ik heb een lage bloeddruk en lichte bloedarmoede, dus ik ben al snel duizelig. Echt ellendig is dat. Zorg goed voor jezelf en luister naar je lichaam en je geest.
Hier is het ergste van het griepje wel weer voorbij, gelukkig. Ik heb een beetje bijgeslapen en nu alleen nog hoofdpijn, verkoudheid en af en toe hoesten. Geen koorts meer, goddank.
Ik vind duizelig zijn op zich niet zo erg, maar het is een signaal. Ik werkte toen bij een reclamebureau en op het moment dat ik de drukte op het station niet aankan, kan ik een hele dag op een druk kantoor én presteren, zeker niet aan.
Een gezond persoon kan dan denken: Jeetje je blijft toch niet thuis omdat je heel even duizelig bent.
Verder erger ik mij... niet zozeer aan mijn moeder maar aan de situatie. Ze zou mij helpen met een ritje stort maar ze wil ook echt alleen helpen met het ritje, wil niet de auto uit. Denk dat ze bang is voor mijn buurvrouw, dat is nogal een heks.
Netherfield
11-09-2026 om 17:08
Ik vind van mezelf dat ik harder moet werken. Want eerlijk is eerlijk, er kan best een tandje bij. Of twee. Deze week heeft mijn leidinggevende laten zien hoe mijn productie is tov directe collega’s ditjaar. Ik zit bovenin de middenmoot en leidinggevende is tevreden. Ik niet. Dus erger ik me aan mezelf want dit motiveert me ook niet.
Evaluna
11-09-2026 om 17:29
Gisteren heel enthousiast bezig geweest met vanalles. Zoals verwacht vandaag niet zoveel energie en tot overmaat van ramp nog een gebroken dienst ook. Zo geen zin in om straks nog een keer aan de slag te gaan.
Ik twijfelde nog of ik een middagdutje zou doen, maar wilde graag de reünie van b en b vol liefde kijken. Was leuk hoor, maar misschien was een dutje nuttiger geweest.
Erger me dus aan mijn niet zo verstandige keuzes.
Auwereel
11-09-2026 om 17:50
Netherfield schreef op 11-09-2026 om 17:08:
Ik vind van mezelf dat ik harder moet werken. Want eerlijk is eerlijk, er kan best een tandje bij. Of twee. Deze week heeft mijn leidinggevende laten zien hoe mijn productie is tov directe collega’s ditjaar. Ik zit bovenin de middenmoot en leidinggevende is tevreden. Ik niet. Dus erger ik me aan mezelf want dit motiveert me ook niet.
Ik werk in deeltijd, tenminste, ik word voor deeltijd betaald. Maar, doe ik nou net zoveel als collega's die fulltime werken? Die maken vaak werkweken van veel meer dan 40 uur. Als ik 32 uur betaald word en werk 40, maar zij worden voor 38 betaald en werken 45 uur (of meer) dan is dat kennelijk de uurprijs. En ja, wie weet werk ik wel gewoon zo langzaam en zou een collega van mij in 30 uur doen waar ik 40 uur over doe. Maar misschien werk ik wel nauwkeuriger, of met betere ideeën, geen idee hoe dat zich verhoudt. Kortom, ik twijfel, moet ik naar mijn leidinggevende stappen, dit lukt me niet in mijn gegeven tijd? En er komen binnenkort ook nog nieuwe taken aan.
Loulou39
11-09-2026 om 18:04
Frisdrank1972 schreef op 11-09-2026 om 08:37:
Hebben jullie niet een throw away email adres onder een nepnaam? Dat doe ik altijd voor winkels en aanbiedingen.
Mooie term! 😁
Ga ik vanaf nu doen (wel met eigen naam), heb daar nooit bij stilgestaan eigenlijk.
Netherfield
11-09-2026 om 18:20
Auwereel schreef op 11-09-2026 om 17:50:
[..]
Ik werk in deeltijd, tenminste, ik word voor deeltijd betaald. Maar, doe ik nou net zoveel als collega's die fulltime werken? Die maken vaak werkweken van veel meer dan 40 uur. Als ik 32 uur betaald word en werk 40, maar zij worden voor 38 betaald en werken 45 uur (of meer) dan is dat kennelijk de uurprijs. En ja, wie weet werk ik wel gewoon zo langzaam en zou een collega van mij in 30 uur doen waar ik 40 uur over doe. Maar misschien werk ik wel nauwkeuriger, of met betere ideeën, geen idee hoe dat zich verhoudt. Kortom, ik twijfel, moet ik naar mijn leidinggevende stappen, dit lukt me niet in mijn gegeven tijd? En er komen binnenkort ook nog nieuwe taken aan.
Ik zou daar zeker over naar je leidinggevende gaan.
mut
11-09-2026 om 22:29
Ik erger mij een beetje aan school. Er zou in de loop van de avond een nieuw lesrooster geplubiceerd worden. Ik heb nog niets gezien. En ik erger me aan mezelf dat ik niet kan stoppen met controleren, is het er al? en nu dan? enz. Het veranderd er niets aan of ik het nu morgenochtend zie of voor het slapen gaan.
Lichtbron
11-09-2026 om 23:43
Veddorie, had ik een fijne site met patience zonder reclame en andere shit, is ie weg.
Hoefde alleen maar in mijn Googlebalk op patience te drukken in de geschiedenis.
En nu krijg ik geen fatsoenlijke gedownload. Allemaal reclame er tussendoor. 🙄
Frisdrank1972
12-09-2026 om 07:12
Lichtbron schreef op 11-09-2026 om 23:43:
Veddorie, had ik een fijne site met patience zonder reclame en andere shit, is ie weg.
Hoefde alleen maar in mijn Googlebalk op patience te drukken in de geschiedenis.
En nu krijg ik geen fatsoenlijke gedownload. Allemaal reclame er tussendoor. 🙄
Gewoon in google Patience intikken, dan krijg je er 1 die reclame vrij is.
Damoontje
12-09-2026 om 07:24
Ik heb nog helemaal geen planning voor vandaag, maar iemand appt me dat ik iets zou moeten komen ophalen. Ik heb niet om die spullen gevraagd en heb ze ook niet per se nodig. Ik ga niet mijn zaterdag plannen rondom spullen die ik niet gevraagd heb. Het is open monumentendag, misschien pak ik daar wat van mee.
BlairW
12-09-2026 om 08:04
Frisdrank1972 schreef op 12-09-2026 om 07:12:
[..]
Gewoon in google Patience intikken, dan krijg je er 1 die reclame vrij is.
De link delen werkt beter denk ik.
Vf_Watervrouw
12-09-2026 om 09:16
Weekendplannen geannuleerd doordat ik me donderdag ziek meldde ipv maandag of dinsdag. En direct al denken dat ik er maandag weer moet zijn.. Herkenbare verhalen van anderen hier dus.
Museumbezoek verplaatst naar volgend weekend, van 2 concertkaartjes inmiddels 1 verkocht (met verlies/korting). Voor morgen een monument uitgekozen maar moet mezelf er nog even niet op vastpinnen.
Jujubee
12-09-2026 om 09:46
Vf_Watervrouw schreef op 12-09-2026 om 09:16:
Weekendplannen geannuleerd doordat ik me donderdag ziek meldde ipv maandag of dinsdag. En direct al denken dat ik er maandag weer moet zijn.. Herkenbare verhalen van anderen hier dus.
Museumbezoek verplaatst naar volgend weekend, van 2 concertkaartjes inmiddels 1 verkocht (met verlies/korting). Voor morgen een monument uitgekozen maar moet mezelf er nog even niet op vastpinnen.
Vervelend zeg, beterschap! Waar heb je last van? Hopelijk knap je snel weer op.
Irritant hè, zeker als je leuke dingen gepland had. Ik zou vandaag met mijn neefje gaan spelen, maar dat doe ik nu natuurlijk niet, want ik wil hem en mijn hoogzwangere schoonzus niet aansteken. Hij logeert bij mijn moeder en ik zou blijven eten en ze zou mijn haar gaan verven. Maar ja, dat gaat allemaal niet door. Sowieso zou ik naar mijn moeders huis moeten lopen, want ik heb een lekkere fietsband. Zomaar ineens. Daar baalde ik zo erg van. Ik moest lopend boodschappen doen en dat is 14 minuten lopen, dus daar was ik niet zo blij mee. Ik ben gelukkig alleen nog maar verkouden nu, de andere ellende is weggezakt.
Damoontje
12-09-2026 om 09:59
Ik zit in een stressvolle periode en douche regelmatig om het even van me af te spoelen. Maar mijn huid is het er niet langer mee eens. Rode vlekken dus ik denk dat dat maar even moet herstellen.