Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Yumi schreef op 09-09-2026 om 10:26:

[..]

Herken het, tijdens mijn verhuizing anderhalf uur staan wachten op een vriendin die besloot eerst wat anders te gaan doen.... terwijl ik al bij mijn oude huis stond te wachten, en het spul op de stoep had gezet.

Hoop dat je snel een reactie krijgt en anders misschien even bellen?

Ik heb nu iets anders geregeld. Het gaat niet zo goed met de vriendin en ze wil wel graag helpen maar kan het nu denk ik niet waar maken. 

Ik wilde haar eerst niet passeren maar ik kan ook niet de troep laten staan tot ze hopelijk weer wat opknapt.

Wat irritant van die vriendin. Wat dacht ze dan, dat andere mensen het werk wel even zouden doen?

Moest vanmorgen om 8 uur bij de huisarts zijn, kreeg een verwijzing en wou thuis direct bellen voor een afspraak. Mobiel zoek, alles op zijn kop gezet kon hem niet vinden. Wist zeker dat ik hem bij me had omdat ik een appje hoorde binnenkomen, toen ik bij de huisarts zat. Wou naar buitenlopen om te gaan zoeken, toen ik een buurman tegenkwam en vroeg of hij mij wou bellen zodat ik kon horen of hij in mijn woning lag... niet. Route terug naar de huisarts, niets.... loop de praktijk binnen en de assistente zegt; telefoon 

😅

Daarna bellen met kliniek, 3 kwartier in de wacht gestaan voor een afspraak. De zorgverzekeraar bellen, waar ik 3 keer ben doorverbonden en toen had ik nog steeds niet de juiste afdeling. 2 uur en 'n kwartier heeft dit hele gedoe gekost een hoop energie en mijn koffie is koud 😒

Kortom ik heb mijn dosis stress en ergernis voor vandaag hopelijk gehad!

Damoontje schreef op 09-09-2026 om 10:31:

[..]

Ik heb nu iets anders geregeld. Het gaat niet zo goed met de vriendin en ze wil wel graag helpen maar kan het nu denk ik niet waar maken.

Ik wilde haar eerst niet passeren maar ik kan ook niet de troep laten staan tot ze hopelijk weer wat opknapt.

Wat irritant van die vriendin. Wat dacht ze dan, dat andere mensen het werk wel even zouden doen?

Fijn dat je iets anders kon regelen!

Toen die vriendin er eindelijk was en ik hielp om het spul in de aanhanger te zetten, zei ze... dit soort dingen moet jij natuurlijk niet doen met jou rug en long covid. Vroeg haar hoe ze dacht dat die zooi buiten was gekomen...   

Voelde me vanmorgen best goed . Dus dacht yes! Ff langs 2 winkels voor wat kleine boodschappen.   Mijn ergernis: ben weer klaar voor vandaag  hoor. En lig weer op de bank. Rotlijf geeft me af en toe gewoon valse signalen en hoop....

Damoontje schreef op 09-09-2026 om 10:31:

[..]

Ik zou er iemand voor inhuren. ''Vrienden'' die dit gratis doen zijn niet betrouwbaar om goede kwaliteit te leveren. Een vriendin van mij liet een andere vriendin met kleine kindjes helpen omdat ze dat zo leuk vonden. Het ene bord naar het andere viel stuk op de grond. Je kan dan moeilijk je schade verhalen bij een vriendin die het gratis voor je doet.

Auwereel schreef op 08-09-2026 om 18:11:

Ik heb een klarinet naar het leerorkest verstuurd met track en trace. Afgelopen vrijdag zou de klarinet op de bestemming moeten zijn gearriveerd volgens track&trace, maar ik had nog geen ontvangstbevestiging van het leerorkest. Maar ja, je weet niet hoe druk ze het hebben. Krijg ik gisteren een mailtje van het leerorkest dat ze het mij laten weten wanneer de klarinet binnen is. Ik denk, die moet allang bij jullie zijn! Bij de track&trace is niets meer te zien, want ja, het pakket is binnen dus niks meer te tracen.
Ik hoop zo dat de mailschrijver nog niet bij de pakkettenontvangst van het leerorkest is geweest, want het zou toch zonde zijn als-ie zoek is geraakt!

Hè gelukkig, ze hebben de klarinet ontvangen, pak van mijn hart. Hopelijk wordt er een leerling blij mee gemaakt!

Frisdrank1972 schreef op 09-09-2026 om 11:22:

[..]

Ik zou er iemand voor inhuren. ''Vrienden'' die dit gratis doen zijn niet betrouwbaar om goede kwaliteit te leveren. Een vriendin van mij liet een andere vriendin met kleine kindjes helpen omdat ze dat zo leuk vonden. Het ene bord naar het andere viel stuk op de grond. Je kan dan moeilijk je schade verhalen bij een vriendin die het gratis voor je doet.

Bijzonder afhankelijk voor wat voor vrienden je hebt hoor. In mijn omgeving is het heel normaal om je vrienden te helpen, en komt iedereen z’n beloftes na (en let ook iedereen goed op z’n grenzen voor ze wat beloven) en als je je vrienden een beetje kent weet je ook wie je goed voor wat kunt vragen. En probeer jij maar eens iemand te vinden om in te huren om een ritje stort mee te maken, dat zal je nog niet glad zitten..

Ja meneer, je kunt wel boos toeteren omdat ik de rotonde op wil rijden, maar als jij je richtingaanwijzer aan hebt staan, dan verwacht ik toch dat je afdraait en niet alsnog rechtdoor gaat.

Moosey schreef op 09-09-2026 om 12:45:

[..]

Bijzonder afhankelijk voor wat voor vrienden je hebt hoor. In mijn omgeving is het heel normaal om je vrienden te helpen, en komt iedereen z’n beloftes na (en let ook iedereen goed op z’n grenzen voor ze wat beloven) en als je je vrienden een beetje kent weet je ook wie je goed voor wat kunt vragen. En probeer jij maar eens iemand te vinden om in te huren om een ritje stort mee te maken, dat zal je nog niet glad zitten..

Naar de stort is anders dan van A naar B verhuizen. Daarnaast hielp ik in mijn jonge jaren wel eens maar dat liep zo erg uit en je kan iemand niet met een halve inboedel op straat laten staan. Ook hielp niet iedereen even hard mee. Eentje had maar een paar bekers in een doos gedaan en ging een uur buiten staan roken. Dan huur ik toch liever iemand in.

Damoontje had het over een ritje naar de stort, niet over een verhuizing. 
Overigens heb ik ook veel succesvolle verhuizingen met vrienden meegemaakt, maar voor mijn komende verhuizing heb ik wel een bedrijf ingehuurd. Kunnen m’n vrienden lekker een dagje komen helpen poetsen, schilderen of uitpakken, dat is ook heel fijn. 

Moosey schreef op 09-09-2026 om 12:45:

[..]

Precies.  Wij kregen destijds 10 zaterdagen hulp van 10 vrienden. Die allemaal ongeveer 50 kilometer enkele reis ervoor moesten rijden.  Ook voor het huis van een familielid wat ik verkoopklaar moest zien te krijgen heb ik ontzettend veel hulp gehad van mijn zoon en zijn vrienden.  Ook met de verhuizing van dat familielid. Ruim 5 kwartier rijden verderop. Onze zoon en een vriend van hem helpen nu wekelijks een vriend van hen die net een huis heeft gekocht.  

Er wordt hard gewerkt maar daarnaast bouw ik ook ruime pauzes in en zorg ik voor riante catering.  Iedereen wordt moe en vies maar het is altijd gezellig.  Óók naar de stort. 

Dorestad schreef op 09-09-2026 om 15:06:

[..]

Precies. Wij kregen destijds 10 zaterdagen hulp van 10 vrienden. Die allemaal ongeveer 50 kilometer enkele reis ervoor moesten rijden. Ook voor het huis van een familielid wat ik verkoopklaar moest zien te krijgen heb ik ontzettend veel hulp gehad van mijn zoon en zijn vrienden. Ook met de verhuizing van dat familielid. Ruim 5 kwartier rijden verderop. Onze zoon en een vriend van hem helpen nu wekelijks een vriend van hen die net een huis heeft gekocht.

Er wordt hard gewerkt maar daarnaast bouw ik ook ruime pauzes in en zorg ik voor riante catering. Iedereen wordt moe en vies maar het is altijd gezellig. Óók naar de stort.

Daar zou ik zelf geen tijd/zin in hebben om 10 zaterdagen lang bij iemand te klussen. Als iemand dat van mij zou verlangen zou ik zelfs de vriendschap overwegen.

Frisdrank1972 schreef op 09-09-2026 om 15:22:

[..]

Daar zou ik zelf geen tijd/zin in hebben om 10 zaterdagen lang bij iemand te klussen. Als iemand dat van mij zou verlangen zou ik zelfs de vriendschap overwegen.

Daar ben je toch vrienden voor, om elkaar te helpen? 

Broodjebrie schreef op 09-09-2026 om 15:46:

[..]

Daar ben je toch vrienden voor, om elkaar te helpen?

Waar het kan. Een keer een weekend helpen verhuizen: met liefde. Een project van tien zaterdagen: ik heb ook mijn grenzen om overeind te blijven. Tien halve weekenden vind ik zelf wel veel voor 'daar ben je vrienden voor'. 

De oorzaak of reden doet er ook wel toe, als je een klushuis koopt terwijl je niet kan klussen en je ook niet bereid bent iemand in te huren, vind ik het uitgangspunt 'daar ben je vrienden voor' wel makkelijk. Is je ouder overleden en heb je dringend hulp nodig om het huis leeg te halen: met heel veel liefde want daar ben ik inderdaad je vriend voor.

Maar ik ga er in het specifieke voorbeeld vanuit dat het geheel vrijwillig was, dus prima dat anderen het wel doen. 

Cle0 schreef op 09-09-2026 om 16:18:

[..]

Waar het kan. Een keer een weekend helpen verhuizen: met liefde. Een project van tien zaterdagen: ik heb ook mijn grenzen om overeind te blijven. Tien halve weekenden vind ik zelf wel veel voor 'daar ben je vrienden voor'.

De oorzaak of reden doet er ook wel toe, als je een klushuis koopt terwijl je niet kan klussen en je ook niet bereid bent iemand in te huren, vind ik het uitgangspunt 'daar ben je vrienden voor' wel makkelijk. Is je ouder overleden en heb je dringend hulp nodig om het huis leeg te halen: met heel veel liefde want daar ben ik inderdaad je vriend voor.

Maar ik ga er in het specifieke voorbeeld vanuit dat het geheel vrijwillig was, dus prima dat anderen het wel doen.

Dorestad had het over 10 vrienden in 10 zaterdagen. Ik snap dat je inderdaad niet volledige dagen gaat helpen, als je met een grote club bent.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.