Huiskamer
Bakblik
31-08-2026 om 14:47
Aan mijn eigen onhandigheid die, denk/hoop ik tijdelijk is. Allerlei karweitjes die ik normaal op maandag doe mislukken (een beetje) en zelfs een boterham eten doe ik met peutervaardigheden. Ik heb een uur geleden mijn 3e schone shirt aangetrokken boven mijn 2e schone capri van vandaag.
Brood landt altijd met de gesmeerde kant naar beneden, dus appelstroop in mijn broek.
Morgen wordt de papierbak geleegd en toen ik her en der in huis papier aan het verzamelen was zat daar een natte krant tussen die een rode vlek achterliet op mijn broek.
Bij de lunch had ik nog wat salade van gisteren en dat is ook op mijn shirt geland.
Tijdens het uitruimen van de vaatwasser ging er een jampot, die ik vaker gebruik en dus afwas, aan diggelen. Scherven inmiddels opgeruimd.
Ik moet nog even naar de supermarkt en daarna ga ik op de bank tot het tijd wordt om te koken, ik heb genoeg rampen opgeruimd vandaag.
Neweve
31-08-2026 om 16:22
Bakblik schreef op 31-08-2026 om 14:47:
Aan mijn eigen onhandigheid die, denk/hoop ik tijdelijk is.
Heel herkenbaar, ik heb ook van dat soort dagen. Gisteren deed ik een deur tegen mijn eigen hoofd dicht. Ook wel eens de schaal lasagne laten vallen zodra hij uit de overn komt.
Ergernis richting man. Hij ruimt steeds vaker de vaat in. Dat opzich is wel positief, maar hij vergeet hem dan aan te zetten. Vervolgens is mijn ritme verstoord want als ik hem wil uitruimen blijkt hij dus nog niet aan gestaan te hebben...
lientje69
31-08-2026 om 17:09
Ergernis aan mezelf . Ik heb wat pittige pinda's gegeten. Niet slim. Kan mijn maag en slokdarm niet hebben. Had ik kunnen weten. 
Rogue
31-08-2026 om 18:28
Neweve schreef op 31-08-2026 om 16:22:
[..]
Heel herkenbaar, ik heb ook van dat soort dagen. Gisteren deed ik een deur tegen mijn eigen hoofd dicht. Ook wel eens de schaal lasagne laten vallen zodra hij uit de overn komt.
Ergernis richting man. Hij ruimt steeds vaker de vaat in. Dat opzich is wel positief, maar hij vergeet hem dan aan te zetten. Vervolgens is mijn ritme verstoord want als ik hem wil uitruimen blijkt hij dus nog niet aan gestaan te hebben...
ik heb dat laatste andersom
hier ruimt vriend de vaatwasser uit, maar hij zet alles verkeerd terug
Herfstappeltaart
31-08-2026 om 18:32
Rogue schreef op 31-08-2026 om 18:28:
[..]
ik heb dat laatste andersom
![]()
hier ruimt vriend de vaatwasser uit, maar hij zet alles verkeerd terug
![]()
Hier ruimt man weleens de boodschappen op.......Altijd op de verkeerde plek. Althans, dat vind ik. Hij denkt daar heel anders over
. Ik heb bijvoorbeeld in de trapkast een plank met aardappelvervangers (pasta, knäckebrod, peulvruchten e.d.) en daar zet hij dan potten groente of blikken tomatenblokjes tussen, met het gevolg dat ik die dan niet zie staan als ik ze nodig heb. Dat krijg ik maar niet aan z'n verstand.
Rogue
31-08-2026 om 18:38
Herfstappeltaart schreef op 31-08-2026 om 18:32:
[..]
Hier ruimt man weleens de boodschappen op.......Altijd op de verkeerde plek. Althans, dat vind ik. Hij denkt daar heel anders over
. Ik heb bijvoorbeeld in de trapkast een plank met aardappelvervangers (pasta, knäckebrod, peulvruchten e.d.) en daar zet hij dan potten groente of blikken tomatenblokjes tussen, met het gevolg dat ik die dan niet zie staan als ik ze nodig heb. Dat krijg ik maar niet aan z'n verstand.
herkenbaar,
hier komt hij soms met de verkeerde dingen thuis... laatst vroeg ik of hij inlegkruisjes kon meenemen...komt hij thuis met maandverband...
Herfstappeltaart
31-08-2026 om 18:39
Rogue schreef op 31-08-2026 om 18:38:
[..]
herkenbaar,
hier komt hij soms met de verkeerde dingen thuis... laatst vroeg ik of hij inlegkruisjes kon meenemen...komt hij thuis met maandverband...
![]()
stokstaart
31-08-2026 om 19:20
Vandaag zat ik te wachten op een vriezer, een auto, ict spullen en meer van die dingen. Ze zouden me allemaal bellen.
Ik ben 3x gebeld door 06 nummers vanmiddag. 1e keer was ie 1x overgegaan. Dus maar terug gebeld want ik zat te wachten. Diegene had mij niet gebeld beweerde hij.
Toen belde de Triodos met een bandje dat ik een rare overboeking had en dus dat moest checken door op 1 te toetsen. Die vertrouwde ik niet dus opgehangen. Op Triodos app stond idd dat het phishing was. Heb het telefoonnummer doorgegeven aan ze. Daarna ging de telefoon weer 1x over met een ander nummer. Ook terug gebeld want ik zat nog steeds te wachten. Ook weer iemand die beweerde dat hij me niet had gebeld. Echt zo vreemd!
Moyrrie
31-08-2026 om 19:30
De Ah heeft mijn bestelling voor morgen geannuleerd.
Moet ik zelf mijn boodschappen halen.Dat kost me zoveel energie, dat er voor de rest van de dag weinig overblijft. 
Moyrrie
31-08-2026 om 19:31
stokstaart schreef op 31-08-2026 om 19:20:
Vandaag zat ik te wachten op een vriezer, een auto, ict spullen en meer van die dingen. Ze zouden me allemaal bellen.
Ik ben 3x gebeld door 06 nummers vanmiddag. 1e keer was ie 1x overgegaan. Dus maar terug gebeld want ik zat te wachten. Diegene had mij niet gebeld beweerde hij.
Toen belde de Triodos met een bandje dat ik een rare overboeking had en dus dat moest checken door op 1 te toetsen. Die vertrouwde ik niet dus opgehangen. Op Triodos app stond idd dat het phishing was. Heb het telefoonnummer doorgegeven aan ze. Daarna ging de telefoon weer 1x over met een ander nummer. Ook terug gebeld want ik zat nog steeds te wachten. Ook weer iemand die beweerde dat hij me niet had gebeld. Echt zo vreemd!
Dat is heel vreemd ja
lientje69
31-08-2026 om 19:47
Moyrrie schreef op 31-08-2026 om 19:30:
De Ah heeft mijn bestelling voor morgen geannuleerd.
Moet ik zelf mijn boodschappen halen.Dat kost me zoveel energie, dat er voor de rest van de dag weinig overblijft.
Waarom dat ? Geen bezorgers?
Bakblik
31-08-2026 om 19:54
Herfstappeltaart schreef op 31-08-2026 om 18:32:
[..]
O ja herkenbaar. De man die de boodschappen wegzet zet iets neer waar plek is dus dan heb je niet 2 zakken pasta, een doos spaghetti en daarnaast 2 zakken rijst en dan pas door naar de potten en flessen sausachtige producten maar dan heb je zak pasta, pot mayonaise, zak rijst, zak bitterkoekjes, pot jam. Dan kan ik de gezeefde tomaten niet vinden als ik dat nodig heb.
Afgelopen weekend heb ik hem onverwacht een vaag alleen gelaten en met voorbedachte rade niet de voorraadkast opgeruimd vrijdagmiddag nadat ik boodschappen had gedaan en we samen hadden opgeruimd. Kon hij zelf op zoek naar de nieuwe koffiemelk. Die zet ik bij de houdbare melk, kookroom en dat soort producten. Hij had het bij de mayonaise en koek gezet en moest dus lang zoeken.
Hij heeft nu wel toegegeven dat het gesorteerd opruimen voordelen heeft.
stokstaart
31-08-2026 om 19:56
Moyrrie schreef op 31-08-2026 om 19:31:
[..]
Dat is heel vreemd ja
Ja, ik weet ook niet goed wat ik ermee moet. Ff in de gaten houden in ieder geval.
Loulou39
31-08-2026 om 19:57
Thora schreef op 31-08-2026 om 13:24:
[..]
Ik heb dat ook. Dysthymie heet het. Een chronische vorm. Misschien een andere gradatie dan jij. Ik gebruik al iets van 30 jaar met tussenpozen 20mg Citalopram per dag en functioneer daar goed op. Hoewel ik ook nog wel eens in een dip kan raken. Ik heb verder geen berichten van je gelezen hierover dus ik weet niet of je medicatie hebt. Zo niet kan ik je het aanraden.
Deze term ken ik niet: ik ben nu aan het googlen en tot nu toe is het veel herkenning…. Ik ga nog even verder lezen, en volgende week even met mijn psycholoog over hebben (daar ga ik ongeveer 1x per maand of twee maanden naar toe: dat vind ik prettig, even het leven bespreken).
Ik heb inderdaad niet echt eerder hierover geschreven, ik vind het best persoonlijk en daarom vaak moeilijk om over te schrijven. En het gaat voor de buitenwereld sowieso altijd “goed met mij”. En ik heb geen medicatie, dat vind ik te groot, en ik hoor daar niet hele positieve verhalen over in mijn omgeving🤔.
Moyrrie
31-08-2026 om 20:12
lientje69 schreef op 31-08-2026 om 19:47:
[..]
Waarom dat ? Geen bezorgers?
Ze zeggen in hun mail dat het onverwachts druk is. Hoe dan? Er zullen inderdaad waarschijnlijk te weinig bezorgers zijn.
Ik krijg wel een vergoeding van € 10, het verzacht iets, maar moet nu wel zelf op stap voor de boodschappen.