Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Loulou39 schreef op 31-08-2026 om 19:57:

[..]

Deze term ken ik niet: ik ben nu aan het googlen en tot nu toe is het veel herkenning…. Ik ga nog even verder lezen, en volgende week even met mijn psycholoog over hebben (daar ga ik ongeveer 1x per maand of twee maanden naar toe: dat vind ik prettig, even het leven bespreken).

Ik heb inderdaad niet echt eerder hierover geschreven, ik vind het best persoonlijk en daarom vaak moeilijk om over te schrijven. En het gaat voor de buitenwereld sowieso altijd “goed met mij”. En ik heb geen medicatie, dat vind ik te groot, en ik hoor daar niet hele positieve verhalen over in mijn omgeving🤔.

Dysthymie heb ik zelf wel. Daar ben ik op tienerleeftijd mee gediagnosticeerd. Fijn dat je een psycholoog hebt. Heb je een fijne waar je ook echt wat aan hebt? 

Ik ben precies zo: met mij gaat het altijd goed. Ik ben altijd vrolijk, open en een sociale vlinder in mijn dagelijks leven. Niemand merkt aan mij dat ik depressief ben. Nooit. Met mij gaat het altijd prima. Op het werk geloven ze me niet als ik zeg dat ik ASS heb en last van depressies. Ik kan het heel goed verbergen. Als men me ontmaskert en ernaar vraagt, ben ik er heel open over, trouwens. Mijn ASS steek ik ook nooit onder stoelen of banken. 

Ik gebruik ook geen medicatie. Ik heb het vroeger wel eens geprobeerd, maar ik vond het drie keer niks. Ik voelde me zo duf als een konijn. Net alsof je met je hoofd onder water loopt. Ik wil er niet meer aan. Het is wat het is en zo ben ik gewoon. En ik functioneer prima, val nooit uit door mijn depressie, dus waarom zou ik? 

Ik erger me aan het feit dat ik niet eerder naar bed gegaan ben. Nu ben ik weer brak op mijn zware, lange werkdag. Sukkel. En ik had het warm. Ik werd om 3 uur wakker, maar ben gelukkig weer in slaap gevallen. 

Vind mn werk zo leuk en normaal oneindig vat geduld maar ma man ben toe aan vakantie. 

Aan hoe mijn woonkamer eruit ziet na een dagje ´hak op de tak´. Ik wilde mijn tafel ruim maken en gezellig maken, mijn salontafel. 

Uiteindelijk de vensterbanken gedaan en nog een aantal dingen. Kaarsvet verwijderd hier en daar. Ik werd steeds gebeld en geappt en had helemaal geen focus. Toen ik moe werd ben ik gestopt. 

Nu komt het er op neer dat er van alles en nog wat staat op de salontafel. Schoonmaakmiddelen ook. Zal ik dat nu weer op de vensterbank zetten of zal ik even echt gaan opruimen? 

stokstaart schreef op 31-08-2026 om 19:20:

Vandaag zat ik te wachten op een vriezer, een auto, ict spullen en meer van die dingen. Ze zouden me allemaal bellen.
Ik ben 3x gebeld door 06 nummers vanmiddag. 1e keer was ie 1x overgegaan. Dus maar terug gebeld want ik zat te wachten. Diegene had mij niet gebeld beweerde hij.
Toen belde de Triodos met een bandje dat ik een rare overboeking had en dus dat moest checken door op 1 te toetsen. Die vertrouwde ik niet dus opgehangen. Op Triodos app stond idd dat het phishing was. Heb het telefoonnummer doorgegeven aan ze. Daarna ging de telefoon weer 1x over met een ander nummer. Ook terug gebeld want ik zat nog steeds te wachten. Ook weer iemand die beweerde dat hij me niet had gebeld. Echt zo vreemd!

Dat laatste ergerlijk. Heeft dochter paar weken lang ook gehad. Wss door datalek is haar nr gebruikt. 

Moyrrie schreef op 31-08-2026 om 20:12:

[..]

Ze zeggen in hun mail dat het onverwachts druk is. Hoe dan? Er zullen inderdaad waarschijnlijk te weinig bezorgers zijn.

Ik krijg wel een vergoeding van € 10, het verzacht iets, maar moet nu wel zelf op stap voor de boodschappen.

Vervelend is dat Moyrrie. Vooral als je zelf al beperkt bent fysiek.  kost je inderdaad al je lepels zeg maar . ( denk dat je de lepeltheorie wel kent )

Ik heb zo fysio.  Daarna zijn ze ook op voor vandaag.

Damoontje dat hak op de tak opruimen deed ik vroeger ook altijd. Daarna  was dan ook echt mijn héle huis schoon. Nu kan ik dat fysiek niet meer. Dus probeer ik vooral praktisch te denken. Staat er iets op de salontafel wat naar de keuken moet?  Meenemen. En in de keuken iets dat in de kast in de kamer moet waar ik langs loop? Meenemen op de terugweg..wat naar boven.moet verzamel ik op de teap. Enzovoort.  Zo hou ij mijn huis enigzins netjes aangezien ik niet veel kan.

Loulou39 schreef op 31-08-2026 om 19:57:

[..]

Deze term ken ik niet: ik ben nu aan het googlen en tot nu toe is het veel herkenning…. Ik ga nog even verder lezen, en volgende week even met mijn psycholoog over hebben (daar ga ik ongeveer 1x per maand of twee maanden naar toe: dat vind ik prettig, even het leven bespreken).

Ik heb inderdaad niet echt eerder hierover geschreven, ik vind het best persoonlijk en daarom vaak moeilijk om over te schrijven. En het gaat voor de buitenwereld sowieso altijd “goed met mij”. En ik heb geen medicatie, dat vind ik te groot, en ik hoor daar niet hele positieve verhalen over in mijn omgeving🤔.

Misschien elders verder kletsen hierover? Ik zag Jujubee ook een reactie plaatsen. En het hoort eigenlijk niet in deze topic maar het leeft wel onder veel mensen.

lientje69 schreef op 01-09-2026 om 09:16:

Damoontje dat hak op de tak opruimen deed ik vroeger ook altijd. Daarna was dan ook echt mijn héle huis schoon. Nu kan ik dat fysiek niet meer. Dus probeer ik vooral praktisch te denken. Staat er iets op de salontafel wat naar de keuken moet? Meenemen. En in de keuken iets dat in de kast in de kamer moet waar ik langs loop? Meenemen op de terugweg..wat naar boven.moet verzamel ik op de teap. Enzovoort. Zo hou ij mijn huis enigzins netjes aangezien ik niet veel kan.

Dank je Lientje. Bij mij is het probleem dat het nooit klaar is... Ga naar de berging om iets te pakken, kom de buurman tegen, kom weer boven, telefoon gaat, ondertussen bijna etenstijd. 

Gisteren was het wel erger dan anders, ook omdat mijn vader ziek is, ik niet precies weet wanneer ik op ziekenbezoek kan ivm hun agenda, zijn toestand etc. Verder was ik iets belangrijks aan het regelen maar de andere partij komt nogal met losse flarden dus dat waren een heleboel berichtjes met tussenpozen en dan weer bellen omdat bellen toch duidelijker was etc maar dat is nu wel goed geregeld en duidelijk besproken. 

Vriend heeft ook dat als hij écht doorgaat, hij het hele huis helemaal aan kant heeft op het laatst. Bij mij is het overzicht al heel lang weg. Overigens krijg ik daar nu wel hulp bij. 

Ik erger mij aan mensen die in de avond op een andere toon tegen mij praten dan tijdens kantooruren. Hallo ik ben nog dezelfde... waarom zo formeel ineens?

lientje69 schreef op 01-09-2026 om 09:16:

Damoontje dat hak op de tak opruimen deed ik vroeger ook altijd. Daarna was dan ook echt mijn héle huis schoon. Nu kan ik dat fysiek niet meer. Dus probeer ik vooral praktisch te denken. Staat er iets op de salontafel wat naar de keuken moet? Meenemen. En in de keuken iets dat in de kast in de kamer moet waar ik langs loop? Meenemen op de terugweg..wat naar boven.moet verzamel ik op de teap. Enzovoort. Zo hou ij mijn huis enigzins netjes aangezien ik niet veel kan.

Oh men... wat een schrijffouten.  Sinds mijn hersenbloedingen  lijkt dat wel erger dan vroeger. Ik moet mijn posts beter gaan nalezen  eer ik op versturen druk.

gelukkig is mn ergernis van gister gelukkig afgenomen.
Heb partner naar een vestiging action verderop gestuurd, kon hij gelijk de tank voltooien.
Ik blij met mijn extra beige kussens, voor op de bank.
Partner heeft daar ook dan wel compliment over.
Nog een stuk samen gelopen.

Ja dat gelijk opruimen als je er langs loopt herken ik helaas.
En mijn dochter ook.
En soms neem ik het wel mee op de plek waar het wezen moet.

Nu eerst koffie en daarna badkamer in en dan huishouden.

Aan,  ja wat of wie eigenlijk? Vanochtend zag ik dat er een stuk of 15 rijpe frambozen aan mijn struik hingen. Als ik terug was van boodschappen doen zou ik ze plukken dan kon ik ze vanavond samen met man opeten bij het laatste restje ijs dat nog in de vriezer zit.
Na de boodschappen en voor de fysio had ik te weinig tijd om ze te plukken. En nu ik net naar buiten loop om ze te plukken hangt er nog 1 hele framboos. De rest is opgevreten door.........?

waarschijnlijk de vogels, 
mijn ouders hebben een appelboom en de vogels pikken regelmatig in de rijpe vruchten waardoor ze op de grond vallen en gaan rotten 😏

Aan mijn broer die zo ontzettend de psycholoog uithangt. 

Broertje eigenlijk. Laten we gewoon weer elkaar slaan, schoppen, tot bloedens toe bijten en krabben. Hij mag me weer aan mijn haren door de kamer slepen en zeggen dat ik een trut ben (wat ik ook doe, altijd een trut). 
Geen psycholoog-praat meer. 

Morgen de eerste lesdag voor mijn kinderen op school. Vallen er bij mijn dochter al meteen 4 van de 5 uur uit. Daar gaat mij vrije dag alleen thuis.

Toevoeging: Ik heb mijn broer aan de telefoon gehad en het was geen psycholoog-praat. Ik ben geloof ik een half uur aan t woord geweest over hoe mijn zomer was en zijn enige reactie was: Misschien hebben dingen tijd nodig. 

Hij had zijn papa-dag en klonk heel moe en volgens mij heeft hij naar mij zitten luisteren alsof het een luisterboek was haha. 

Geërgerd dat ik ergens een medicatie-overzicht moet inleveren maar dat mijn medicatie niet goed in het systeem staat. Ik probeerde mijn behandelaar te bereiken maar die was denk ik vrij vandaag. Morgenochtend even kijken of het lukt en anders een collega van haar benaderen.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.