Huiskamer
Netherfield
31-08-2026 om 09:40
Meisje in kwestie denkt er nu over om een Implanon te nemen, maar wanneer ze dat dan gaat doen, geen idee. Maar het is dus een ding? Damn… Leren we die kinderen dan niks?
Thora
31-08-2026 om 09:49
kerst schreef op 28-08-2026 om 13:45:
De kattenbakvulling begint al minder fris te ruiken. Volgens de fabrikant kon ik 60 dagen met 1 kattenbakvulling doen. Zit vandaag op dag 38..
Welk merk is dat? Ik zie vaak reclames voor Mijn Pasja en dergelijke en twijfel al heel lang of ik het zal proberen.
Yumi
31-08-2026 om 09:59
Frisdrank1972 schreef op 31-08-2026 om 06:59:
Zolang de morning after pill bestaat zou dat wel goed komen hoop ik. Ik zou mij eerder zorgen maken om ziektes.
De morning afher pil is niet bedoeld als anticonceptie.
kerst
31-08-2026 om 10:18
Thora schreef op 31-08-2026 om 09:49:
[..]
Welk merk is dat? Ik zie vaak reclames voor Mijn Pasja en dergelijke en twijfel al heel lang of ik het zal proberen.
Nee, het is Sanicat klompvormend grit White Jasmin.
Geef mijn katten ook geconcentreerd premium voer, momenteel Leonardo brokken vis. Dat scheelt in de hoeveelheid poep in de kattenbak. Nat voer delen ze dagelijks een blikje van 80 gram. Heel weinig, dat krijgen ze alleen zodat ze genoeg water binnen krijgen. En voor de lekker.
Het zit er nu drie weken in, ruikt nog redelijk fris. Maar met twee katten die er gebruik van maken, vandaag toch maar verschonen😉
oudmaarnognietkoud
31-08-2026 om 10:31
https://www.aldi.nl/product/kattenbakvulling-1219424.html
Deze gebruik ik. Hier 1 kat en een RVS kattenbak. Ik verschoon/sop de bak 1x per maand helemaal en schep meermaal per dag de klonten eruit.
Na een maand stinkt de bak nog steeds niet.
Als de bak schoon is doe ik er een hele verpakking kattenbakvulling in, een dikke laag dus. En tussendoor vul ik bij.
Jojo63
31-08-2026 om 12:14
ge ergerd aan mezelf en aan partner.
Partner die niet snapt hoe mijn hoofd werkt, hij zegt van wel.
En het weer vroeg wakker zijn.
En de weinige tot geen energie.
En de opvliegers.
Hij nu beneden en ik lig een potje te janken boven.
Loulou39
31-08-2026 om 12:16
Dank jullie voor alle lieve reacties 💕. Ik krijg daar tranen van in mn ogen, maar het zijn lieve tranen.
@Yumi: ik weet niet hoe het komt, de oorzaak schijnt verschillende factoren te hebben. Maar er zijn wel veel dingen gebeurd in het verleden. Het gaat nu ook niet zo lekker, en dat is dan een extra trigger.
@Jujubee: ik heb er ook al lang last van, en ik ben ook “jaloers” op mensen die dit niet hebben en ogenschijnlijk fluitend door het leven gaan. Ik zeg bewust ogenschijnlijk, omdat een collega laatst tegen mij zei “jij bent altijd zo vrolijk”. ik dacht meteen, je zou eens moeten weten hoe het echt zit.
Er zijn gelukkig wel mensen waar ik mee kan praten, en ik heb lieve vriendinnen, maar zij weten niet hoe het voelt en ik moet het toch alleen doen. En ik wil ook niet mensen steeds maar lastig vallen met negativiteit.
Maar je verhaal is heel herkenbaar, dikke knuffel en sterkte ook voor jou
Ik zat net nog even te googlen naar depressie en herstel, en ik las dat er zeker wel kans is op herstel van een chronische depressie. Dat geeft me nu ineens zoveel hoop.
Herfstappeltaart
31-08-2026 om 12:42
Loulou39 schreef op 31-08-2026 om 12:16:
Dank jullie voor alle lieve reacties 💕. Ik krijg daar tranen van in mn ogen, maar het zijn lieve tranen.
@Yumi: ik weet niet hoe het komt, de oorzaak schijnt verschillende factoren te hebben. Maar er zijn wel veel dingen gebeurd in het verleden. Het gaat nu ook niet zo lekker, en dat is dan een extra trigger.
@Jujubee: ik heb er ook al lang last van, en ik ben ook “jaloers” op mensen die dit niet hebben en ogenschijnlijk fluitend door het leven gaan. Ik zeg bewust ogenschijnlijk, omdat een collega laatst tegen mij zei “jij bent altijd zo vrolijk”. ik dacht meteen, je zou eens moeten weten hoe het echt zit.
Er zijn gelukkig wel mensen waar ik mee kan praten, en ik heb lieve vriendinnen, maar zij weten niet hoe het voelt en ik moet het toch alleen doen. En ik wil ook niet mensen steeds maar lastig vallen met negativiteit.
Maar je verhaal is heel herkenbaar, dikke knuffel en sterkte ook voor jou![]()
Ik zat net nog even te googlen naar depressie en herstel, en ik las dat er zeker wel kans is op herstel van een chronische depressie. Dat geeft me nu ineens zoveel hoop.
🤞....de wetenschap ontdekt steeds nieuwe dingen. Geef de hoop dus niet op.
Broodjebrie
31-08-2026 om 12:42
Ik erger me aan een kennis. We hebben voor aanstaande zaterdag een uitje gepland, dit stond al een hele tijd gepland en we zeiden tegen elkaar, we kijken tegen die tijd wel of het nog voor iedereen uitkomt.
Nu begin ik deze week met mijn nieuwe baan en dat zal ook de nodige energie kosten. En heb ook bericht gekregen dat het met mijn oma steeds minder gaat, dus ik wol daar nog even langs op korte termijn.
Dus ik heb het in de groep gegooid, dat ik twijfels heb over zaterdag. Iedereen is op de hoogte van nieuw werk en de situatie van mijn oma, en bijna iedereen zegt: doe waar jij je goed bij voelt, het is geen probleem om het uitje te verplaatsen.
En van die kennis krijg ik dus een negatieve reactie. Want we hadden dit toch al gepland en je hoeft toch niet te werken dus dan kan het wel doorgaan?
Ik heb maar even niet op gereageerd. Weet ook überhaupt even niet wat ik haar moet zeggen.
lientje69
31-08-2026 om 13:00
Jojo63 schreef op 31-08-2026 om 12:14:
ge ergerd aan mezelf en aan partner.
Partner die niet snapt hoe mijn hoofd werkt, hij zegt van wel.
En het weer vroeg wakker zijn.
En de weinige tot geen energie.
En de opvliegers.
Hij nu beneden en ik lig een potje te janken boven.
helaas regelmatig herkenbaar. Uitleggen en nog eens uitleggen. Blijft vervelend.
lientje69
31-08-2026 om 13:02
Broodjebrie , daarvoor is het gelukkig een kennis . Fijn dat de rest anders reageert. Laat het los. En sterkte met je oma en hopelijk veel werkplezier in je nieuwe baan!
lientje69
31-08-2026 om 13:03
Ik erger me aan mijn hoofd en lijf vandaag. Die willen weer eens niks. Lig op de bank en wil dolgraag even slapen zodat ik die ellende niet voel maar het lukt me niet.
Thora
31-08-2026 om 13:24
Loulou39 schreef op 30-08-2026 om 20:42:
Ik erger me aan mijn depressie, ik weet dat het chronisch is, maar ik wil zo graag dat het weggaat. Ik was weer zo verdrietig vanmorgen.
Gelukkig vanmiddag ook nog even leuk met een vriendin, en zometeen maar vroeg naar bed met een spannend boek.
Ik heb dat ook. Dysthymie heet het. Een chronische vorm. Misschien een andere gradatie dan jij. Ik gebruik al iets van 30 jaar met tussenpozen 20mg Citalopram per dag en functioneer daar goed op. Hoewel ik ook nog wel eens in een dip kan raken. Ik heb verder geen berichten van je gelezen hierover dus ik weet niet of je medicatie hebt. Zo niet kan ik je het aanraden.
Broodjebrie
31-08-2026 om 13:34
lientje69 schreef op 31-08-2026 om 13:02:
Broodjebrie , daarvoor is het gelukkig een kennis . Fijn dat de rest anders reageert. Laat het los. En sterkte met je oma en hopelijk veel werkplezier in je nieuwe baan!
Ik weet het. Hierdoor merk ik wel wie er wel voor me zijn, en dat voelt goed.
Dank je wel ♥️
Damoontje
31-08-2026 om 14:14
Dat ik telkens dingen begin vandaag en ze vergeet af te maken. Misschien ben ik gewoon moe.