Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Yumi schreef op 18-08-2026 om 10:04:

[..]

Ik moet naar de manuele therapeut, half uur heen en half uur teruglopen, dus ik wil het ook graag ff droog hebben

Hier nog een liefhebber van een droge middag 😅.

Ik heb veel geklaagd over de hitte en de droogte, en ik ben heus blij dat het een stuk koeler is en dat de natuur lekker regen krijgt, maar het zou wel fijn zijn als het vanmiddag droog is 😇….

Yumi schreef op 18-08-2026 om 10:04:

[..]

Ik moet naar de manuele therapeut, half uur heen en half uur teruglopen, dus ik wil het ook graag ff droog hebben

Die regen vind ik op zich prima, maar het waaide hier best hard. Ik was vanochtend even naar de kapper gelopen en ik moest mijn paraplu stevig vasthouden.

Gisteren een aankondiging van het programma Nederland op vakantie. Nu de regen met bakken uit de hemel komt willen mensen nog even snel naar de zon WTF!!!!!!!!! Een paar dagen geleden was het nog 35 graden en liepen radio en TV over van droogte, code rood en hitterecords. 

Maar ik snap de schatten wel die niet door de regen willen lopen hoor. Dat heb ik zelf ook maar ik ben wel blij voor de natuur. 

HAHAHAHAHAHAH is toch altijd zo, wanneer de zomer een dip heeft

Mijn strijkijzer. Het vorige had ik per ongeluk laten vallen, dus een nieuwe gekocht. Begint 'ie onophoudelijk te piepen terwijl ik aan het strijken was. Ik had het strijken al een heel tijd weten uit te stellen, dus ik baalde dat het strijkijzer ermee ophield toen ik eindelijk de moed had verzameld. Volgens internet moet het strijkijzer ontkalkt worden, maar ik gebruik demi water, dus dat zal wel meevallen. Of er zit lucht in het systeem. Tja, zo wordt het natuurlijk nooit wat met mijn ongestreken kleren.

Ik had om half twee broodjes besteld, bedrijf bevestigde en gaf zelf bezorgtijd van 14.05 aan. Om 14.30 nog niks, dus ik bellen.  De bezorger was weer onderweg naar het restaurant, zou daar mijn broodjes ophalen, en bezorgen. Dat zou nog ruim een halfuur duren. Ja ja, het liep uit, en er was maar één bezorger. 
Ja sorry hoor, maar sturen jullie je bezorger maar met 1 broodje per keer op stap of zo? Ik heb het maar geannuleerd, want ik moet om 3 uur weg. Jammer, maar ik bestel daar dus al niets meer. Vond de klantvriendelijkheid in elk geval ver te zoeken. Uitlopen kan altijd (drukte, onvoorziene omstandigheden, et cetera), maar dan bel je je klanten even… 

Wij hadden pas geleden Grieks eten besteld bij een restaurant waar wij al jaren bestellen. Dat was altijd heel erg goed. De bezorgen kwam precies op tijd om 7 uur maar hij was op de fiets dus ons eten was niet echt warm meer. Dat had ik nog nooit mee gemaakt want ze kwamen altijd of met de auto of met de scooter. Dat restaurant is mij nu dus kwijt als klant.

Aan mijn diepvriesdoosjes van de Hema waarvan ik het deksel bijna niet open kan krijgen, zo stug zijn ze.

Herfstappeltaart schreef op 18-08-2026 om 16:11:

Aan mijn diepvriesdoosjes van de Hema waarvan ik het deksel bijna niet open kan krijgen, zo stug zijn ze.

Die transparante met groene deksels?

https://www.hema.nl/koken-tafelen/meenemen-bewaren/voorraadpotten-bewaardozen/vershoudbakjes-600ml---4-stuks-80890027.html?gad_source=1&gad_campaignid=18995240368&gbraid=0AAAAADiojoA8FgcFgUPH-FKyar2dQAaoG&gclid=CjwKCAjwhZDUBhBGEiwAbi5bjh4HiMG7xx-A1fWjm5K3VZpgZ0vdl0er0aLHLWLqycfJOZk83mtJnRoCezAQAvD_BwE

Wat een krengen zijn dat, ik krijg ze ook niet open. Door de kou is er al een aantal uit mijn handen geschoten in zo'n worsteling. Randje van de deksel af, bovenste randje bakje ingescheurd en ga zo maar door. Ik ben al tijden aan het oriënteren op nieuwe.

Bakblik schreef op 18-08-2026 om 16:17:

[..]

Die transparante met groene deksels?

https://www.hema.nl/koken-tafelen/meenemen-bewaren/voorraadpotten-bewaardozen/vershoudbakjes-600ml---4-stuks-80890027.html?gad_source=1&gad_campaignid=18995240368&gbraid=0AAAAADiojoA8FgcFgUPH-FKyar2dQAaoG&gclid=CjwKCAjwhZDUBhBGEiwAbi5bjh4HiMG7xx-A1fWjm5K3VZpgZ0vdl0er0aLHLWLqycfJOZk83mtJnRoCezAQAvD_BwE

Wat een krengen zijn dat, ik krijg ze ook niet open. Door de kou is er al een aantal uit mijn handen geschoten in zo'n worsteling. Randje van de deksel af, bovenste randje bakje ingescheurd en ga zo maar door. Ik ben al tijden aan het oriënteren op nieuwe.

Ja die! Ik koop ze nooit meer.

Herfstappeltaart schreef op 18-08-2026 om 16:18:

[..]

Ja die! Ik koop ze nooit meer.

Ik ook niet, wil wat anders dat makkelijker open te krijgen is. Ik heb beginnende artrose in 4 van de 10 vingers en ik ben nog geen 60. Echt niet te doen maar ik heb nog niets anders/beters gevonden. Ik heb nog origineel Tupperware uit de jaren 90, die doen het goed maar kunnen niet meer bijgekocht worden.😭

Rogue schreef op 18-08-2026 om 14:22:

HAHAHAHAHAHAH is toch altijd zo, wanneer de zomer een dip heeft

Is ook zo. Maar het blijft irritant

Bakblik schreef op 18-08-2026 om 16:32:

[..]

Ik ook niet, wil wat anders dat makkelijker open te krijgen is. Ik heb beginnende artrose in 4 van de 10 vingers en ik ben nog geen 60. Echt niet te doen maar ik heb nog niets anders/beters gevonden. Ik heb nog origineel Tupperware uit de jaren 90, die doen het goed maar kunnen niet meer bijgekocht worden.😭

Dat heb ik ook helaas. Bij Action heb ik witte doosjes met blauw deksel gekocht, die gaan beter open en dicht.

Herfstappeltaart schreef op 18-08-2026 om 16:11:

Ik heb de glazen en rvs van de Hema.  Plus als deksels gekozen voor de glazen,  kunststof en bamboe.  Zijn deze week ook nog in de aanbieding.  Bevalt me prima terwijl ik heel onwillige Raynaud en Dupuytren handen/vingers heb.

En ik heb me geërgerd aan mezelf.  Waarom regel ik de administratie van een familielid met verstandelijke beperking en die van mijn moeder wel goed en is mij zelf iets ontglipt toen ik afgekeurd werd. Mijn werkgever had een collectieve AOV verzekering.  Mijn eega was gisteren in onze papieren administratie wat aan het ordenen en hij ontdekte dit.  Ik heb gebeld.  Krijg het nog met terugwerkende kracht en vanaf volgende maand maandelijks. Gaat om serieus geld.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.