Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Yumi schreef op 22-07-2026 om 13:28:

Nijmegen groene stad, ohh wat doen we het toch geweldig met de 4daagse.... statiegeld op je plastic beker, top! Maar wel vuurwerk en reclame vliegtuigjes waar ik inmiddels horendol van wordt.

is het erger dan alle jaren hiervoor? ik vind het namelijk rustiger ogen in/om de stad overdag. 

Hopelijk knapt vriend snel weer op Koettie! Ik duim ook ff mee.

MiniJCW schreef op 22-07-2026 om 13:41:

[..]

Ik was gisteren bij een restaurant met veel aandacht voor biologisch, vega en vegan en een eigen moestuin (om even een beeld te schetsen, er komen veel mensen die met hun gezondheid bezig zijn en (dus) niet roken). Geen asbakken standaard op tafel. Het hele terras zit vol (ik gok 50 mensen) en dan gaan er toch 3 roken. Read the room, mensen. Als nou (bijna) niemand om je heen rookt, hou je dan even in.

Eigenlijk raar dat bij zo'n soort restaurant geen rookverbod op het terras is. 

Dank voor het geduim dames. Gaat iets beter dus hopelijk morgen weer oke! 

Tuinfluiter schreef op 22-07-2026 om 16:32:

[..]

Inderdaad.

Tuinfluiter schreef op 22-07-2026 om 16:32:

[..]

Het verbaasde mij ook. Maar ik ken geen enkel restaurant met een rookvrij terras. Ik heb weleens (bij een ander restaurant) gevraagd of er een gedeelte van het terras rookvrij was, maar de serveerster keek me aan alsof ze water zag branden.

Broadway schreef op 22-07-2026 om 13:44:

[..]

is het erger dan alle jaren hiervoor? ik vind het namelijk rustiger ogen in/om de stad overdag.

Ik heb alleen gisterenmorgen even iets weggebracht in het centrum, dat was te vroeg om er iets over te zeggen. Volgens de verkoopster was het de hele week heel druk. 

Ik woon 500 meter van het centrum, die vliegtuigjes zijn normaal alleen op vrijdag. De muziek hoor ik van s'middags tot 00.30u en het geluid is in de avond vaak loeihard. Verder is het in mijn buurt vanaf uur of 8 in de avond erg onrustig. Overal staan auto's in de berm op de stoep, ze laten zich vollopen met drank vanuit de kofferbak en het ligt vol afval. Zag zelfs iemand met een volle sporttas met drugs, het centrum ingaan. In de nacht komen ze met veel herrie en geschreeuw terug. Vooral zaterdag was het zeer luidruchtig aso publiek, Bruls noemde het Lil Kleine publiek fout...

Uiteraard gebeurt er elk jaar wel wat, met zoveel mensen in het centrum maar niet zoals dit jaar. Inmiddels zijn er extra maatregelingen en beveiliging bij de Matrixx. Er zijn veel incidenten in het centrum, vechten, steekpartij en gisterenavond is een 18 jarige doodgeschoten op de Graafseweg.

De maat is vol, zegt de burgemeester. ‘Ik maak mij zorgen over de veiligheid van bezoekers.’
Vanaf donderdag geldt het park en omgeving als een veiligheidsrisicogebied. Dat betekent dat de politie er preventief mensen mag fouilleren.
Bruls grijpt in op Vierdaagsefeesten na steekpartij en zware mishandeling: burgemeester neemt drie maatregelen | Extra | De Gelderlander.nl

Jongeren onder invloed bij Vierdaagsefeesten: 'Dit is onwenselijk' - Omroep Gelderland

MiniJCW schreef op 22-07-2026 om 17:07:

[..]

Het verbaasde mij ook. Maar ik ken geen enkel restaurant met een rookvrij terras. Ik heb weleens (bij een ander restaurant) gevraagd of er een gedeelte van het terras rookvrij was, maar de serveerster keek me aan alsof ze water zag branden.

Het terras van het restaurant bij mijn golfclub is geheel rookvrij. Er zijn twee terassen en op een mocht altijd gerookt worden maar sinds twee jaar is het hele golfcomplex rookvrij dus ook dat terras.

Het restaurantje in mijn buurt heeft 2 rookvrije terrassen en aan de andere kant 1 waar het wel mag. 
Bij het hotel waar wij komende vakantie heen gaan mag je op het terras waar de bar en animatie is niet meer roken. Het is een stukje overdekt maar aan alle kanten open. Alle rokers, en dat waren er 2 jaar geleden best nog veel, zitten op een hoop voor de ingang van het terras waar we dus doorheen moeten om naar de wc te gaan of als we daar aankomen. Ik heb dan meer last van de de rook dan toen er gewoon op het terras her en der verspreid gerookt werd.

Dat je mensen uitnodigt vanaf 14.30 a 15 uur en dat ze dan om 14 uur al op de stoep staan.

Caroline80 schreef op 22-07-2026 om 21:29:

Dat je mensen uitnodigt vanaf 14.30 a 15 uur en dat ze dan om 14 uur al op de stoep staan.

Als ze dat bij herhaling doen zeg je voortaan dat je ze om 15.00 wilt zien. Deed ik met mijn schoonouders voor de kinderverjaardagen. Als ik vanaf 14.00 open huis wilde houden voor familie en vrienden dan zei ik tegen hun echt 15.00 uur dan waren ze er net voor 14.30. Dan was de peuter all echt wakker als ze kwamen. 

De douche op de camping. Het meeste water viel naast me. Enorm 'brede' straal, met weinig waterdruk en het water 'spoot' links en rechts vooral tegen de muur en in het midden en beetje omlaag. We hebben nogal frisse avond dus had me verheugd op een lekkere warme douche. 

En nu is mijn bed ook nog eens heel erg koud.....

Man is chagrijnig. Om alles. En over alles. En dan gaan we vrijdag op vakantie. Pffff. Hij is deze week al vrij en is vooral chagrijnig vanwege het weer. Maar omdat het geen mooi weer is, en hij geen leuke dingen kan doen, is hij chagrijnig over alles. En dan komt er ook nog eens bij dat er gedoe is met jongste dochter. Pfffff.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.