Huiskamer
Caroline80
08-07-2026 om 09:44
Vanaf vandaag waren er mobiele airco’s te koop bij de Lidl en ventilatoren. Voor openingstijd stond er al een lange rij bij de winkel. Bleken ze maar 1 airco te hebben. Wel veel ventilatoren (waar ik voor kwam). Hoorde van mijn moeder dat er bij haar in het dorp zowel geen airco’s als ventilatoren waren.
lientje69
08-07-2026 om 10:17
Caroline80 schreef op 08-07-2026 om 09:44:
Vanaf vandaag waren er mobiele airco’s te koop bij de Lidl en ventilatoren. Voor openingstijd stond er al een lange rij bij de winkel. Bleken ze maar 1 airco te hebben. Wel veel ventilatoren (waar ik voor kwam). Hoorde van mijn moeder dat er bij haar in het dorp zowel geen airco’s als ventilatoren waren.
Zijn vaak lokkertjes inderdaad. In de hoop dat je er gelijk boodschappen doet.
lientje69
08-07-2026 om 10:42
Ik heb de deur open gehad. En nu is er een heel irritante vlieg binnen die steeds om me heen zoemt. En ik kan mijn vliegenmepper niet vinden grrr
Damoontje
08-07-2026 om 10:59
Caroline80 schreef op 08-07-2026 om 09:44:
Dat hoor ik wel vaker over die aanbiedingen van de Lidl. Ik ga zelf niet voor openingstijd naar de winkel voor aanbiedingen.
Ik had even het journaal aan en erger me aan de Engelse uitspraak van Rutte. Zou je dat nou kunnen volgen als niet-Nederlander?
Chiquita
08-07-2026 om 12:19
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5625259/vanaf-2027-alle-openbaar-vervoer-gratis-voor-kinderen-tot-en-met-11
En bedankt regering: ouderen zijn een gevaar op de weg, betalen veel voor medische keuringen om rijbewijs te laten verlengen, dus wilden ze eerst ouderen meer met openbaar vervoer laten gaan. Maar die 65+ korting gaat er nu vanaf ... OV wil investeren in de mensen van de toekomst
Schemerlampje
08-07-2026 om 12:40
Chiquita schreef op 08-07-2026 om 12:19:
https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5625259/vanaf-2027-alle-openbaar-vervoer-gratis-voor-kinderen-tot-en-met-11
En bedankt regering: ouderen zijn een gevaar op de weg, betalen veel voor medische keuringen om rijbewijs te laten verlengen, dus wilden ze eerst ouderen meer met openbaar vervoer laten gaan. Maar die 65+ korting gaat er nu vanaf ... OV wil investeren in de mensen van de toekomst
En een dagje met de trein met opa en oma, wordt zo een stuk duurder. Voor kinderen was het al maar €2,50. Dus dat scheelt niet zoveel.
Ik denk niet dat het helpt om kinderen iets minder te laten betalen, terwijl de betalende volwassene wel veel moet betalen. Daarom denk ik ook niet dat deze maatregel helpt om meer kinderen in het ov te krijgen. De beperkende factor is niet de prijs voor het kind, maar de prijs voor de volwassene die mee moet.
Ginevra
08-07-2026 om 12:56
Damoontje schreef op 08-07-2026 om 10:59:
Ik had even het journaal aan en erger me aan de Engelse uitspraak van Rutte. Zou je dat nou kunnen volgen als niet-Nederlander?
Ik denk dat het wel te volgen is, veel mensen in internationale omgevingen zijn gewend aan accenten. Maar ik vind het wel tenenkrommend. Het lijkt wel alsof hij het erom doet, met een heel klein beetje moeite kun je toch wel iets verbeteren aan je uitspraak? Mijnes is ook niet perfect, maar dit....
Pooh-Bear
08-07-2026 om 14:57
Dat was nou precies de ergenis die ik hier ook neer wilde komen zetten. Leuk voor al die kinderen maar waarom moet dat ten koste gaan van 65 plussers die soms alleen maar een AOW hebben en afhankelijk zijn van het OV
PinkFlower
08-07-2026 om 15:16
Wat stom. Dochter is 10 en ik betaal nooit voor haar als we met de trein gaan, ze mag gratis met mij mee met haar eigen ov pas. In de bus mag ze heel vaak ook al gratis of voor heel erg weinig (naar opa en oma betaal ik voor de bus €5 terwijl ik voor haar maar €1,25 betaal).
Ze zouden het ov voor volwassenen een stuk goedkoper moeten maken, het is nauwelijks nog te betalen. Pak dat aan en als ik dan voor kind tot een deel moet betalen ipv dat ze gratis kan om een lager bedrag voor volwassenen te compenseren zou ik dat helemaal prima vinden.
Ik heb geen rijbewijs dus ga regelmatig met de trein maar weer niet regelmatig genoeg om een abonnement maandelijks eruit te halen. Maar ik ben nu aan het sparen voor mijn rijbewijs, trein wordt te duur.
Rogue
08-07-2026 om 16:01
voor wat we betalen aan OV-kosten zou het idd beter mogen... sinds covid is het altijd gezeik en nu met zomer helemaal.
🙄
normaal fiets ik dan altijd maar ''langere stukken'' fietsen trek ik nu even niet.
OT: ik heb de halve ochtend last gehad van een tranend oog, super iritant, denk dat me lens ook niet goed zit.
🙄