Huiskamer
MiniJCW
26-06-2026 om 19:09
Yumi schreef op 26-06-2026 om 16:54:
[..]
Ik schrijf nergens dat ik het niet stom vind, Ik begrijp het wel. Er komen elke dag gigantisch veel declaraties binnen, ik denk dat het bijna onmogelijk is om ook nog eens bij te houden van wie de declaratie is, als er meerdere personen op de polis staan. Er hangt gewoon één contactpersoon, mailadres en bankrekening aan. Om dit afzonderlijk te verwerken, per persoon in te voeren kost allemaal extra handelingen, daar is geen tijd en personeel voor.Overigens kan je afzonderlijk van je man een verzekering afsluiten, de kosten worden dan wel hoger. Het heeft ook wellicht ook invloed op de collectiviteitskorting en aanvullende verzekering. Als het je stoort dan kan je daarvoor kiezen, kan bij dezelfde zorgverzekeraar maar je kunt ook voor een andere kiezen.
Zorgdeclaraties zijn privacy-gevoelig, ik vind het belachelijk dat een zorgdeclaratie zomaar bij een gezinslid terecht komt. Moet je je voorstellen dat de ouders kunnen inzien dat hun 17-jarige dochter de pil slikt (of welke andere medische behandeling dan ook). Dat kan echt niet. Onzin dat verzekeraars dat niet zouden kunnen scheiden, ook zij moeten zich aan de wet houden.
Yumi
26-06-2026 om 19:28
MiniJCW schreef op 26-06-2026 om 19:09:
[..]
Zorgdeclaraties zijn privacy-gevoelig, ik vind het belachelijk dat een zorgdeclaratie zomaar bij een gezinslid terecht komt. Moet je je voorstellen dat de ouders kunnen inzien dat hun 17-jarige dochter de pil slikt (of welke andere medische behandeling dan ook). Dat kan echt niet. Onzin dat verzekeraars dat niet zouden kunnen scheiden, ook zij moeten zich aan de wet houden.
Als je de zorgverzekering gescheiden wilt houden, dan moet je die voor elk gezinslid apart afsluiten. Dus niet met het hele gezin op één polis.
Nou zeg stel je voor dat ouders zien dat hun 17 jarige de pil slikt, wat een verstandige meid denk ik dan. We leven niet meer in de jaren 50.
Alias1
26-06-2026 om 19:43
Yumi schreef op 26-06-2026 om 19:28:
[..]
Nou zeg stel je voor dat ouders zien dat hun 17 jarige de pil slikt, wat een verstandige meid denk ik dan. We leven niet meer in de jaren 50.
Ik vrees dat hier in bepaalde kringen in Nederland heel anders over gedacht wordt...
Ik vond t bezwaarlijk om de zorgfacturen van mn kinderen in te zien. Kon idd wel, maar wilde ik niet. Waren student, ik wil niet via de factuur zien welk medicijn ze gebruiken of welke specialist ze hebben geraadpleegd
Dolfje
26-06-2026 om 19:47
MiniJCW schreef op 26-06-2026 om 19:09:
[..]
Zorgdeclaraties zijn privacy-gevoelig, ik vind het belachelijk dat een zorgdeclaratie zomaar bij een gezinslid terecht komt. Moet je je voorstellen dat de ouders kunnen inzien dat hun 17-jarige dochter de pil slikt (of welke andere medische behandeling dan ook). Dat kan echt niet. Onzin dat verzekeraars dat niet zouden kunnen scheiden, ook zij moeten zich aan de wet houden.
Nou dat. Vooral omdat ik het via Mijn app met mijn digiD ingediend heb waar mijn contactgegevens ook in staan niet die van hem.
Bij elke andere verzekering waar man inderdaad de hoofdverzekerde is zou ik het snappen en minder erg vinden maar bij zorgverzekering vind ik het echt niet kunnen.
En ik heb niks te verbergen voor man maar het is wel mijn administratie niet die van hem.
amarna
26-06-2026 om 21:22
Schemerlampje schreef op 26-06-2026 om 18:48:
[..]
Heeft niets met man vrouw te maken. Het gaat om wie de hoofdverzekerde is. Bij ons ben ik (vrouw) dat ivm collectiviteit via mijn werk.
Precies! Wij hebben onze verzekering destijds collectief afgesloten via mijn werkgever en ben ik de hoofdverzekerde.
Yumi
26-06-2026 om 23:36
Alias1 schreef op 26-06-2026 om 19:43:
[..]
Ik vrees dat hier in bepaalde kringen in Nederland heel anders over gedacht wordt...
Ik vond t bezwaarlijk om de zorgfacturen van mn kinderen in te zien. Kon idd wel, maar wilde ik niet. Waren student, ik wil niet via de factuur zien welk medicijn ze gebruiken of welke specialist ze hebben geraadpleegd
De relatie met mijn kinderen is altijd heel open geweest over dit soort dingen. Die vertelden zelf wat ze bij de huisarts/ziekenhuis gingen doen. Als ze medicijnen hadden dan wist ik dat.
De zorgfacturen gaan rechtstreeks naar de zorgverzekeraar, als ouders kan je er ook voor kiezen om die niet online te bekijken.
Nikki1973
27-06-2026 om 07:55
Netherfield schreef op 27-06-2026 om 07:34:
Ik ben wel klaar met die warmte
Nou zeg dat, het is nog bloedheet in huis. Ik vind het zonde van ons weekend.
Jujubee
27-06-2026 om 08:42
Oh ja, nu gaat het waaien. Geweldig. Had dat niet een paar uur eerder gekund? *gooit de ramen weer open*
Ik ben echt zo klaar met dit weer. Ik heb slaap nodig. Ben echt kapot.
Yumi
27-06-2026 om 11:20
Netherfield schreef op 27-06-2026 om 09:26:
Is het al maandag? Dan max 23 graden hier zegt buienradar
Ik voel dat het nog geen maandag is