Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Moxxie schreef op 13-06-2026 om 13:57:

Dat je niet van voetbal houdt, dat kan. Het maakt je niet gelijk een ongezellig mens ofzo.

Maar als je dan gaat verkondigen dat je hoopt dat Nederland er snel uitligt, dan vind ik je gewoon een irritante zuurpruim.

Ja, dat vind ik ook. Ik hou wel van voetbal, maar dan clubvoetbal, dus een WK is voor mij een leuk extraatje, maar ik heb ook al eeuwen niets met Oranje en steun ze ook niet. Maar ik ga ook niet hopen dat ze er snel uitliggen, want ik gun mijn collega's en de mensen om me heen gewoon een gezellig feestje. Ik heb er toch geen last van verder? Op de irritante tv-reclames na. De tijden zijn toch achterlijk laat, dus ik ga voor het gros echt niet wakker blijven. Lang leve de terugkijkoptie op mijn TV. 

Dit hele WK geeft me net zo'n nare smaak in mijn mond als het vorige WK in Qatar. Dat vond ik ook drie keer niks. In zo'n land wil je helemaal niet spelen. Dat moet je doen in mooie landen zoals Brazilië of zo. In voetbal landen. Amerika geeft niks om voetbal. Goddank doen ze ook wedstrijden in Mexico, dat maakt het nog een beetje goed. 

Jujubee schreef op 14-06-2026 om 07:43:

[..]

Ja, dat vind ik ook. Ik hou wel van voetbal, maar dan clubvoetbal, dus een WK is voor mij een leuk extraatje, maar ik heb ook al eeuwen niets met Oranje en steun ze ook niet. Maar ik ga ook niet hopen dat ze er snel uitliggen, want ik gun mijn collega's en de mensen om me heen gewoon een gezellig feestje. Ik heb er toch geen last van verder? Op de irritante tv-reclames na. De tijden zijn toch achterlijk laat, dus ik ga voor het gros echt niet wakker blijven. Lang leve de terugkijkoptie op mijn TV.

Dit hele WK geeft me net zo'n nare smaak in mijn mond als het vorige WK in Qatar. Dat vond ik ook drie keer niks. In zo'n land wil je helemaal niet spelen. Dat moet je doen in mooie landen zoals Brazilië of zo. In voetbal landen. Amerika geeft niks om voetbal. Goddank doen ze ook wedstrijden in Mexico, dat maakt het nog een beetje goed.

Nou de ervaring leert dat wij er hier in de straat wel last van hebben qua herrie.  Dus mij hoor je met deze nachtelijke speeltijden ook zeker niet klagen als ze er wel snel uit liggen 🫣

Happyapple schreef op 14-06-2026 om 08:11:

[..]

Nou de ervaring leert dat wij er hier in de straat wel last van hebben qua herrie. Dus mij hoor je met deze nachtelijke speeltijden ook zeker niet klagen als ze er wel snel uit liggen 🫣

Vreselijk als supporters midden in de nacht herrie gaan maken. Ik denk dat het hier wel meevalt maar zeker weten doe ik het nog niet.

Vanavond lig ik ook voor het einde van de wedstrijd al in bed en ik hoop dan toch ongestoord te kunnen slapen.

Happyapple schreef op 14-06-2026 om 08:11:

[..]

Nou de ervaring leert dat wij er hier in de straat wel last van hebben qua herrie. Dus mij hoor je met deze nachtelijke speeltijden ook zeker niet klagen als ze er wel snel uit liggen 🫣

Ja, dan snap ik inderdaad wel dat je er last van hebt. Dat is heel vervelend als men geen rekening met je houdt. Hier was er gisteravond ook weer ergens een feestje met harde muziek. Dat duurde ook lekker lang. Ik vind dat erg asociaal en irritant. Mensen willen gewoon slapen, flikker op met die herrie. 

Jujubee schreef op 14-06-2026 om 09:05:

[..]

Ja, dan snap ik inderdaad wel dat je er last van hebt. Dat is heel vervelend als men geen rekening met je houdt. Hier was er gisteravond ook weer ergens een feestje met harde muziek. Dat duurde ook lekker lang. Ik vind dat erg asociaal en irritant. Mensen willen gewoon slapen, flikker op met die herrie.

Dat is dus voor iedereen anders want ik slaap juist goed als er ergens een feestje is. Zeker nu ik alleen ben kan ik niet zo goed tegen stilte. Ik val dan niet in slaap, daarom slaap ik met de tv aan op mijn slaapkamer. Als ik naar boven ga dan is het eerste wat ik doe de tv aanzetten. 

Natuurlijk is dat voor iedereen anders, maar ik neem aan dat het gros van de mensen niet lekker slaapt met herrie op de achtergrond. Ik niet in elk geval en zat kleine kinderen die proberen te slapen, zoals mijn neefje, ook niet. Een beetje rekening houden met je buren kost niets. 

Jujubee schreef op 14-06-2026 om 07:43:

[..]

Ja, dat vind ik ook. Ik hou wel van voetbal, maar dan clubvoetbal, dus een WK is voor mij een leuk extraatje, maar ik heb ook al eeuwen niets met Oranje en steun ze ook niet. Maar ik ga ook niet hopen dat ze er snel uitliggen, want ik gun mijn collega's en de mensen om me heen gewoon een gezellig feestje. Ik heb er toch geen last van verder? Op de irritante tv-reclames na. De tijden zijn toch achterlijk laat, dus ik ga voor het gros echt niet wakker blijven. Lang leve de terugkijkoptie op mijn TV.


Ja herkenbaar. Ik ook vooral clubvoetbal. Maar er was een tijd (bij de Sneijder en vd Vaart generatie) dat ik ook heel fanatiek in mijn oranje shirtje in de kroeg zat dus ik begrijp het wel. Het heeft echt wel wat, maar ik voel het zelf gewoon nu even niet (er doen ook veel te veel landen mee) en ik vind slapen tegenwoordig leuker 😅 Maar ik krijg er verder ook niet eens veel van mee, zonder daar moeite voor te doen. Af en toe reclame, die van de Jumbo vind ik dan wel weer leuk. Er zitten nog 100 andere zenders op mijn tv. En ik merk weinig van oranjekoorts om me heen. 

Jujubee schreef op 14-06-2026 om 09:34:

Natuurlijk is dat voor iedereen anders, maar ik neem aan dat het gros van de mensen niet lekker slaapt met herrie op de achtergrond. Ik niet in elk geval en zat kleine kinderen die proberen te slapen, zoals mijn neefje, ook niet. Een beetje rekening houden met je buren kost niets.

Nou dit!
Ik hou me totaal niet (meer) bezig met voetbal, dus deze berichtjes zijn toch een indirecte waarschuwing dat het weer gaat beginnen 😅.

Ik gun ook iedereen zijn feestje, maar als een feestje mijn probleem wordt, dan ben ik echt wel een stuk minder enthousiast…
Het zou jammer zijn als Nederland er gauw uit ligt, maar qua geluidsoverlast zou ik het stiekem niet zo erg vinden.

Jujubee schreef op 14-06-2026 om 09:34:

Natuurlijk is dat voor iedereen anders, maar ik neem aan dat het gros van de mensen niet lekker slaapt met herrie op de achtergrond. Ik niet in elk geval en zat kleine kinderen die proberen te slapen, zoals mijn neefje, ook niet. Een beetje rekening houden met je buren kost niets.

De wereld zou een stuk leefbaarder zijn als dat de gebruikelijke mening was. Als je vraagt of het geluid van een feestje zachter mag, ben je vaak de zuurpruim die niemand iets gunt.

vriend heeft popcorn gemaakt, maar het was geen succes nu meurt mijn halve huis naar verbrande popcorn

en ik ben klaar met het nieuwste seizoen van The Rookie

Het lijkt erop dat de komkommertijd alweer is begonnen.

Want  gisteravond weer parlementaire enquête corona op tv.

Blijkbaar vind men het nodig om zes jaar na dato nog uitgebreid de corona gebeurtenissen te evalueren 


Het is sowieso alweer alleen herhalingen en sport op tv. Jammer hoor. Wij hebben nog gewoon tv en geen streamingsdiensten. Gelukkig heb ik nog eea opgenomen om te kijken.

kerst schreef op 15-06-2026 om 09:10:

Het lijkt erop dat de komkommertijd alweer is begonnen.

Want gisteravond weer parlementaire enquête corona op tv.

Blijkbaar vind men het nodig om zes jaar na dato nog uitgebreid de corona gebeurtenissen te evalueren


En jij snapt niet waarom dat belangrijk is? Het hoeft voor mij niet op tv maar heel goed dat ze evalueren. Daar kunnen punten uitkomen die bij een andere crisis bruikbaar zijn of beslist gebleken niet werken. 

Kampeerder schreef op 15-06-2026 om 09:39:

[..]

En jij snapt niet waarom dat belangrijk is? Het hoeft voor mij niet op tv maar heel goed dat ze evalueren. Daar kunnen punten uitkomen die bij een andere crisis bruikbaar zijn of beslist gebleken niet werken.

Oke en jij denkt dat iedereen dat nog precies weet na 6 jaar? 

kerst schreef op 15-06-2026 om 10:08:

[..]

Oke en jij denkt dat iedereen dat nog precies weet na 6 jaar?

Wel de redenen waarom sommige ingrijpende maatregelen genomen werden. Zoals de avondklok

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.