Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

En dan ben je er nu op vakantie bij. Helaas zullen ze dit gewoon in NL ook meemaken.  
Ik word nu wat ouder maar werd eerder echt heel veel lastiggevallen op straat, nu gelukkig nog maar eens per 3-6mnd. 

Grindelwald schreef op 08-06-2026 om 10:31:

[..]

Beterschap, pijn hebben in je mond is zo naar.

Er is door de tandarts een laagje over mijn tandhalzen gelegd in de hoop dat het helpt, en een spoelmiddel tegen tandvleesontsteking gekregen. 

Dat laagje helpt wel enigszins, maar de pijn is nog niet weg. Ik kan merken dat de pijnstilling uitgewerkt raakt na 6 uur, maar ik mag het komende anderhalf uur nog niet eten of drinken omdat anders het beschermende laagje weer wegspoelt. Ik mag het natuurlijk ook niet masseren, zoals ik de afgelopen dagen gewend ben geraakt.

Volgende week maandag heb ik weer een afspraak voor het vullen van een klein gaatje op een totaal andere plek. Van dat gaatje heb ik (nog) geen last.

Voor degenen met tandvleesproblemen: ik heb zelf veel minder last sinds ik Q10 (een supplement) slik. Ik kreeg de tip van iemand die er ook erg van opgeknapt was. 
Het is natuurlijk geen garantie dat het bij anderen ook helpt, maar je kan het eens proberen. Er zijn dure merken van maar ook Kruidvat huismerk. 

Netherfield schreef op 08-06-2026 om 11:15:

Ik was op vakantie in Griekenland, wat erg leuk was. De ergernis was hoe mannen zich gedroegen tegenover mijn lange blonde vrolijke dochters van 16 en 18. Toppunt/dieptepunt was een wrs 40-jarige man in een auto die mijn dochter aankeek en langs zijn lippen ging met zijn tong. Lifeguard bij een glijbaan in een zwembad zei: are those your daughters? They are very pretty!
Dochters vonden de aandacht soms wel leuk maar oudste zei ook, het is net of we snoepjes zijn ofzo. Ik vroeg me vooral af of die Neandertalers zich niet gewoon even konden gedragen. We gaan deze zomer nog naar Italië, ik houd mijn hart vast.

Dat waren niet de Grieken hoop ik, anders is er veel veranderd? Ik ging in het verleden graag in mijn eentje naar Griekenland, omdat ik me daar veilig voelde en niet lastig werd gevallen. Ik ben daar altijd met respect behandeld. 

In Italië daarentegen stond de zoon van de hoteleigenaar ineens in mijn kamer, kon hem eruit werken maar hij bleef lastig. Ook tijdens shoppen op het strand en in het uitgaansleven van Italië, continu lastig gevallen. Was ook meteen de laatste keer dat ik er alleen heen ben gegaan.

Auwereel schreef op 08-06-2026 om 11:32:

[..]

Er is door de tandarts een laagje over mijn tandhalzen gelegd in de hoop dat het helpt, en een spoelmiddel tegen tandvleesontsteking gekregen.

Dat laagje helpt wel enigszins, maar de pijn is nog niet weg. Ik kan merken dat de pijnstilling uitgewerkt raakt na 6 uur, maar ik mag het komende anderhalf uur nog niet eten of drinken omdat anders het beschermende laagje weer wegspoelt. Ik mag het natuurlijk ook niet masseren, zoals ik de afgelopen dagen gewend ben geraakt.

Volgende week maandag heb ik weer een afspraak voor het vullen van een klein gaatje op een totaal andere plek. Van dat gaatje heb ik (nog) geen last.

Hoop dat de pijn snel wegtrekt en je de komende dagen verbetering ziet/voelt!

Ginevra schreef op 08-06-2026 om 14:16:

Voor degenen met tandvleesproblemen: ik heb zelf veel minder last sinds ik Q10 (een supplement) slik. Ik kreeg de tip van iemand die er ook erg van opgeknapt was.
Het is natuurlijk geen garantie dat het bij anderen ook helpt, maar je kan het eens proberen. Er zijn dure merken van maar ook Kruidvat huismerk.

Bedankt voor de tip, staat op mijn boodschappenlijstje

Had kleding besteld en mn oude adres stond er nog in, dus die verwijderd en nieuwe toegevoegd. Is m'n pakket alsnog daarheen. Nog niet verwerkt toen ik op bestellen klikte denk ik. Dus ik mailen, nee kwam goed als het retour kwam, dan zouden ze opnieuw sturen. Dat hebben ze vandaag gedaan... Wederom naar mijn oude adres. 

Ginevra schreef op 08-06-2026 om 14:16:

Dat ga ik uitproberen, hoewel ik er genoeg van binnen zou moeten krijgen omdat het ook in noten en soja zit, mijn basisvoedsel. Hoewel ik nu even niet aan noten moet denken.

Een man op tv met een stoere baard die het heeft over koffietjes en theetjes zetten 
(BinnensteBuiten)

oudmaarnognietkoud schreef op 09-06-2026 om 12:29:

Een man op tv met een stoere baard die het heeft over koffietjes en theetjes zetten
(BinnensteBuiten)

ja dat doettie.. superirritant, maar verder is hij leuk dus ik trek een keer een gezicht en kijk toch verder want hij is echt een leukerd. deze ronde kwam ook "gerechtje" weer voorbij. 

Fout van de huisarts en de gemakzucht waarmee het afgedaan wordt. Nee ik weet niet hoe dat kan. Neehoor , geen idee dat heb ik niet gedaan. ( uhm je naam staat eronder hoor??)

dat ik dacht alles te hebben bij het boodschappen doen, kom ik er net achter dat ik 2 dingen niet gekocht heb. Kan ik het nog een keer gaan halen.

Paspoort bijna verlopen en had geen energie om naar stadswinkel te gaan. Afspraak toch maar ingepland duurt 3 weken. Het liep een half uur uit voor ik aan de beurt was, daarna dik een half uur, om 3 vragen te beantwoorden of ik het wel echt was, want mijn paspoort was 'n week verlopen, gaten in de oude, vingerafdruk van beide wijsvingers, handtekening en € 89,- betalen... geen wonder dat het uitloopt, wat een tempo...zucht! Kan ik gaan vraag ik voor de derde keer, ja zegt hij, en ondertussen bent u hier wel illegaal 🤨
Antwoorde dat er ongetwijfeld meer mensen waren die vanwege omstandigheden niet kunnen komen en het dan wat later wordt. En als ik geweten had dat het zo zou uitlopen, ik deze afspraak ook niet gemaakt had, omdat het met lc geen pretje is in die drukte. 

Wel zeiken, totaal geen actie ondernemen om het op te lossen. En als ik het dan oplos, zeiken over mijn oplossing. Daar kan ik echt héél slecht tegen! 

Yumi schreef op 08-06-2026 om 18:11:

[..]

Dat waren niet de Grieken hoop ik, anders is er veel veranderd? Ik ging in het verleden graag in mijn eentje naar Griekenland, omdat ik me daar veilig voelde en niet lastig werd gevallen. Ik ben daar altijd met respect behandeld.

In Italië daarentegen stond de zoon van de hoteleigenaar ineens in mijn kamer, kon hem eruit werken maar hij bleef lastig. Ook tijdens shoppen op het strand en in het uitgaansleven van Italië, continu lastig gevallen. Was ook meteen de laatste keer dat ik er alleen heen ben gegaan.

Het waren o.a. obers en eigenaren van restaurants, dus ik vrees dat het Grieken waren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.