Huiskamer
Rogue
05-06-2026 om 14:35
Mama-Inge schreef op 05-06-2026 om 06:18:
[..]
Achterste stuk zit een laag hek, daar gaan we nog een hoge schutting plaatsen
Maar het is een hele diepe tuin en kost behoorlijk wat geld
Update over de buurman, we weten inmiddels waarom man dat rare bericht van hem kreeg. De gemeente is een onderzoek naar hem gestart omdat er heel veel klachten over hem binnen gekomen zijn. Waarvan hij ervan uitgaat dat wij dat zijn geweest, maar wij hebben nooit een klacht ingediend over hem bij de gemeente. Daarnaast kregen we te horen dat hij een opname heeft van mij en mijn man, dat ik iets over hem gezegd heb tegen mijn man. Dat kan wel kloppen, want we hebben het wel eens over hem en zijn rare gedrag en dingen die hij doet.
Nieuwe ergernis is dus dat hij met zijn camera's niet alleen ons filmt, maar ook alles opneemt wat wij bespreken, we hebben totaal geen privacy meer als we buiten zijn.
En hij heeft tegen mijn man gezegd dat hij niet met de buren mag praten
Nooit geweten dat je zo iets zo maar kunt gaan verbieden aan je buren
En nog een lichtpuntje, hij moet op last van de gemeente zijn carport afbreken (ding is een foeilelijk) want die voldoet niet aan de richtlijnen van de gemeente (dat is ook iets waarvan hij denkt dat dat onze schuld is, maar ze zijn vanuit de gemeente hier heel streng en er is heel veel controle)
dit soort mensen moeten lekker op een hutje op de hei gaan wonen of een hoge berg
Auwereel
06-06-2026 om 00:20
Mijn waterdichte wandelschoenen zijn niet waterdicht meer, nu heb ik koude, natte voeten.
Toch vraag ik me af of mijn volgende wandelschoenen wel waterdicht moeten zijn, want toen ze nog wel waterdicht waren, waren ze 's zomers erg benauwd.
Jujubee
06-06-2026 om 08:48
Ik heb mijn deelhond te logeren en we gingen vanochtend een rondje lopen. Zie ik ineens een stuk jas op de grond liggen, en daar nog een stuk en nog een. Een mouw, een stuk van de rits. Heel raar. Dus ik loop een stukje door en kom uit bij de skatebaan waar er altijd groepjes jongeren rondhangen. Nu stond er een auto op een plek waar helemaal geen auto mag komen, want het is een fietspad en de weg is een stuk verderop. Staat er een vent touwtje te springen verderop de skatebaan en naast de auto liggen nog meer stukken jas. Ik snapte er niks meer van, maar toen ik een stukje doorliep, zag ik ineens de man bij een grote hond staan met een stuk jas in zijn hand. Ze waren aan het touwtrekken, wat je doet met vechthonden om ze te trainen. Dus nu zit ik met een knoop in mijn maag. Waarom heb ik het nummerbord niet onthouden? Niet dat ik daar wat mee kan natuurlijk, en misschien zie ik het wel helemaal verkeerd, maar ik kreeg er een heel gek gevoel bij. Ik hoop maar dat hij zijn hond niet gebruikt om te vechten en dat het gewoon zijn energie kwijt spelen is. Misschien had hij nog een oude jas over of zo. Maar gek vond ik het wel.
Moyrrie
06-06-2026 om 08:48
Auwereel schreef op 06-06-2026 om 00:20:
Mijn waterdichte wandelschoenen zijn niet waterdicht meer, nu heb ik koude, natte voeten.
Toch vraag ik me af of mijn volgende wandelschoenen wel waterdicht moeten zijn, want toen ze nog wel waterdicht waren, waren ze 's zomers erg benauwd.
En daarom heb ik 2 paar wandelschoenen.
Auwereel
06-06-2026 om 09:13
Moyrrie schreef op 06-06-2026 om 08:48:
[..]
En daarom heb ik 2 paar wandelschoenen.
Maar wanneer doe je welke aan, of neem je ze beide mee op vakantie? Ik reis met een rugzak en OV, een paar stevige wandelschoenen extra is zwaar om te tillen
Kampeerder
06-06-2026 om 09:15
Auwereel schreef op 06-06-2026 om 09:13:
[..]
Maar wanneer doe je welke aan, of neem je ze beide mee op vakantie? Ik reis met een rugzak en OV, een paar stevige wandelschoenen extra is zwaar om te tillen
Ik doe dan de zwaarste schoenen gewoon aan. Wij gingen ooit vliegen en dan heb ik de wandelschoen dus aan.
Auwereel
06-06-2026 om 09:18
Ted68 schreef op 06-06-2026 om 08:57:
Aan de wekker van Zoon die op mijn vrije zaterdag om 6 uur af ging….
Da's jammer!
Yumi
06-06-2026 om 09:54
Wie denkt dat het een goed idee is om iemand die niet in staat is om voor zichzelf te zorgen, op een Amerikaanse bully te laten passen/geven? Zie meneer al een paar weken voorbijkomen, voorover hangend in zijn rolstoel met die hond. Dat dier heeft beweging en een verzorger nodig met overwicht, terwijl meneer lichamelijk en geestelijke ondersteuning heeft. Mag toch hopen dat de thuiszorg ingrijpt of zijn bewindvoerder mocht hij deze hond denken te houden, dit is echt onverantwoord.
Koettie
06-06-2026 om 10:32
Yumi schreef op 06-06-2026 om 09:54:
Wie denkt dat het een goed idee is om iemand die niet in staat is om voor zichzelf te zorgen, op een Amerikaanse bully te laten passen/geven? Zie meneer al een paar weken voorbijkomen, voorover hangend in zijn rolstoel met die hond. Dat dier heeft beweging en een verzorger nodig met overwicht, terwijl meneer lichamelijk en geestelijke ondersteuning heeft. Mag toch hopen dat de thuiszorg ingrijpt of zijn bewindvoerder mocht hij deze hond denken te houden, dit is echt onverantwoord.
Thuiszorg kan daar niets mee hoor, net als een bewindvoerder. Althans, een gesprek aangaan maar ze hebben daar geen macht over verder.
Yumi
06-06-2026 om 11:36
Koettie schreef op 06-06-2026 om 10:32:
[..]
Thuiszorg kan daar niets mee hoor, net als een bewindvoerder. Althans, een gesprek aangaan maar ze hebben daar geen macht over verder.
Hij vertelde niets te mogen kopen zonder toestemming van zijn bewindvoerder. Om die reden dacht ik dat die misschien kon ingrijpen. Hij moet eigenlijk naar een verzorgingstehuis maar weigert. De man zorgt zo slecht voor zichzelf, had hulp met douchen maar die komen ook al niet meer. Hij zegt zelfstandig te willen blijven, maar is dat al jaren niet, triest en onveilig.
Koettie
06-06-2026 om 12:06
Yumi schreef op 06-06-2026 om 11:36:
[..]
Hij vertelde niets te mogen kopen zonder toestemming van zijn bewindvoerder. Om die reden dacht ik dat die misschien kon ingrijpen. Hij moet eigenlijk naar een verzorgingstehuis maar weigert. De man zorgt zo slecht voor zichzelf, had hulp met douchen maar die komen ook al niet meer. Hij zegt zelfstandig te willen blijven, maar is dat al jaren niet, triest en onveilig.
De bewindvoerder kan weigeren extra geld over te maken voor eten maar lijkt me ook niet raadzaam.. Zorgweigeraars zijn moeilijk
Yumi
06-06-2026 om 13:02
Koettie schreef op 06-06-2026 om 12:06:
[..]
De bewindvoerder kan weigeren extra geld over te maken voor eten maar lijkt me ook niet raadzaam.. Zorgweigeraars zijn moeilijk
Ik begrijp het, als iemand niet geholpen wil worden is het lastig.
Heb zijn buren gesproken, hij heeft de hond uit het asiel. Ze zijn net als ik stomverbaasd, dat 'n asiel deze hond meegeeft aan iemand die zelf zoveel zorg nodig heeft maar weigert.
Nooit geweten dat je zo iets zo maar kunt gaan verbieden aan je buren