Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Hier ook een boekenbrievenbus inderdaad, maar ik woon in een middelgrote stad. Ik kan me voorstellen dat een bibliotheek in een kleinere plaats zoiets niet heeft.

Mijn ergernis: één van mijn buren die voor de zoveelste keer een schuurmachine ter hand neemt. Het lijkt wel of mijn buren een rotatieschema hebben gemaakt zodat er altijd wel iemand aan het schuren is. Nu snap ik best dat het lange Pinksterweekend daar een goed moment voor is, maar op zondag om 9 uur is gewoon erg vroeg. Daarbij moet ik zelf eindexamens nakijken. Gelukkig hebben we hier twee noice cancelling koptefoons in huis, dus dan gaat het wel. Nog één in de categorie geluidsoverlast: luidruchtige motoren die langs komen rijden. 

Kampeerder schreef op 24-05-2026 om 10:39:

[..]

Of niet natuurlijk. Ik had ook eens een boek dat ik net niet uit had. Mocht niet verlengen want gereserveerd. Dus te laat ingeleverd mét boete want ga echt niet dat boek dan weer reserveren voor de laatste 20 blz.

Nou dit dus inderdaad. Vrijdag had ik ook geen tijd om naar de bieb te gaan en ik heb het net ook pas uit kunnen lezen. En er is hier inderdaad geen inleverbrievenbus. Dus het zal woensdag worden met 20 cent boete, gok ik. Denk dat ik daar wel overheen kom, al probeer ik het normaal wel te voorkomen hoor. 😉

Ik vind het helemaal niet dramatisch dat je een boek een paar dagen te laat terug brengt. Dat kan gewoon gebeuren. 

Ik was alleen lichtelijk verbaasd, en anderen kennelijk met mij, dat je je ergert aan een mail daarover. Dat gaat gewoon automatisch in het systeem. Ze gaan niet bij iedereen de situatie eerst analyseren. Een ander lid zal zich weer ergeren dat hij géén herinneringsmail krijgt: "Nou zeg, ze kunnen die computer toch wel zo instellen dat ik even een reminder krijg? Dat kost niks en vergeten is menselijk". 

Mijn bieb stuurt al een herinnering een paar dagen voor de termijn verloopt. Ik heb dat altijd als een attente service beschouwd, maar misschien zijn er ook mensen die dat heel voorbarig en ergerlijk vinden. 

Ginevra schreef op 24-05-2026 om 15:05:

Mijn bieb stuurt al een herinnering een paar dagen voor de termijn verloopt. Ik heb dat altijd als een attente service beschouwd, maar misschien zijn er ook mensen die dat heel voorbarig en ergerlijk vinden.

Ik kan bevestigen inderdaad dat er mensen zijn die erop reageren met “ ja dat weet ik , hoef je mij niet te vertellen “ of iets in die trant.

Yumi schreef op 24-05-2026 om 12:17:

[..]

Wat jammer Pooh-Bear, 12 uur is ook een rottijd zo midden op de dag. Waarschijnlijk voor veel mensen onmogelijk vanwege werkzaamheden.

Ja dat normaal ook nog. Maar gelukkig is het een lang weekend en dinsdag is de laatste dan is mijn dochter vrij. 

Ik heb om die reden alle meldingen uitgezet van de bieb. Ik houd dat zelf in de app bij en kom er 1 a 2x per week.

Laatst werd ik gebeld dat er een reservering klaar stond. Daar was ik vooral verbaasd over. Die service heb ik bewust uitstaan. En ook wat geërgerd want ik was aan het werk.

Ik vind het helemaal niet dramatisch dat je een boek een paar dagen te laat terug brengt. Dat kan gewoon gebeuren.

Ik was alleen lichtelijk verbaasd, en anderen kennelijk met mij, dat je je ergert aan een mail daarover. Dat gaat gewoon automatisch in het systeem. Ze gaan niet bij iedereen de situatie eerst analyseren. Een ander lid zal zich weer ergeren dat hij géén herinneringsmail krijgt: "Nou zeg, ze kunnen die computer toch wel zo instellen dat ik even een reminder krijg? Dat kost niks en vergeten is menselijk".

Zo ken ik iemand die een boete had omdat ze boeken te laat had ingeleverd. Dit vocht ze aan omdat ze geen herinneringsmail had ontvangen, terwijl ze dit normaal wel kreeg.

Ze kreeg gelijk en hoefde geen boete te betalen. Trots dat ze was   Terwijl ik dat toch echt eigen verantwoording vind! (En ja, ik vergeet het ook wel eens en betaal dan, met of zonder herinneringsmail, gewoon braaf die boete )

Bij ons staat in de voorwaarden dat de mail een service is en geen recht en dat je zelf verantwoordelijk bent voor het op tijd terugbrengen.

Yumi schreef op 23-05-2026 om 23:24:

[..]

Met een vertaalapp kom je een heel end en anders de makelaar vragen of de koper contact wil opnemen. Wijkagent is ook nog een optie.

Bedankt voor meedenken.

Ja ik vond het vooral irritant dat die mail eigenlijk al een paar uur na het verlopen van de inleverdeadline kwam op een moment dat de bibliotheek de komende 2 dagen dicht is. En ja ik snap dat het automatisch gaat en de herinnering had ik een paar dagen geleden ook heus al gehad en die vind ik wel fijn, want dan kan ik in principe nog verlengen als ik dat toevallig een keer vergeten zou zijn, maar dat ging nu dus niet ivm al gereserveerd.  Ik hoopte nog dat iemand anders m eerder terug zou brengen, zodat ik wel weer kon verlengen, maar helaas 🤣

Bij onze bieb hebben ze de boetes afgeschaft.  Geen idee waarom.

Ergernis: ik heb al de hele week wisselend last van rugpijn.

archhhh, waarom zijn terrassen toch niet rook vrij.
Zit je te genieten van een gebakje komt er weer zo'n rookwolk voorbij. Getver.
En nee, een andere plek was niet mogelijk het zit vol

Ysenda schreef op 25-05-2026 om 10:59:

Helemaal mee eens. Ik vind sommige rokers zo asociaal, sigaretten op straat gooien, andere mensen overlast bezorgen met rook. Ik hoop dat terrassen snel rookvrij worden, maar met tabakslobby partij VVD in het kabinet zal dat niet snel gebeuren.

Ysenda schreef op 25-05-2026 om 10:59:

Bij veel horecazaken gaat het al niet super. Bij een rookverbod op het terras zullen ze veel klanten verliezen. Ik spreek voor mezelf als ik op een terras niet mag roken dan ga ik daar niet naar toe en met mij vele anderen.

watertoren schreef op 25-05-2026 om 11:09:

[..]

Bij veel horecazaken gaat het al niet super. Bij een rookverbod op het terras zullen ze veel klanten verliezen. Ik spreek voor mezelf als ik op een terras niet mag roken dan ga ik daar niet naar toe en met mij vele anderen.

Tja, dat geldt andersom ook.  Als ik iemand zie roken op een terras ga ik er niet zitten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.