Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Dolfje schreef op 20-05-2026 om 07:07:

[..]

Wij hadden om 6:30 een keffende hond buiten.

Vandaar dat je al zo vroeg appte.  Ik was ook voor de wekker wakker want moest naar de wc. 

Kampeerder schreef op 20-05-2026 om 05:39:


Eksters en kauwen, wat een pokkeherrie op de vroege morgen. En man snurkt overal doorheen.

Dat vroeg ik mij gisterochtend af: waarom in hemelsnaam heb ik nul last heb van het concert van alle eksters en kauwen en andersoortig flierefluitend gevogelte maar word ik bijkans agressief van het gesnurk van echtgenoot?! Kun je ook misofonie hebben voor (tegen/met/aan, welk voorzetsel hoort daarbij?) snurken?

Wieder schreef op 20-05-2026 om 07:41:

[..]

Dat vroeg ik mij gisterochtend af: waarom in hemelsnaam heb ik nul last heb van het concert van alle eksters en kauwen en andersoortig flierefluitend gevogelte maar word ik bijkans agressief van het gesnurk van echtgenoot?! Kun je ook misofonie hebben voor (tegen/met/aan, welk voorzetsel hoort daarbij?) snurken?

Geflierefluit van kleine vogels kan ik prima hebben.  Maar ekster en kauwen schreeuwen zo naar. Klinkt of ze ruzie hebben. Hebben ze misschien ook wel. 

En inderdaad dat gesnurk. Schijn zelf ook te snurken, maar kan het niet hebben van een ander. 

Wieder schreef op 20-05-2026 om 07:41:

[..]

Dat vroeg ik mij gisterochtend af: waarom in hemelsnaam heb ik nul last heb van het concert van alle eksters en kauwen en andersoortig flierefluitend gevogelte maar word ik bijkans agressief van het gesnurk van echtgenoot?! Kun je ook misofonie hebben voor (tegen/met/aan, welk voorzetsel hoort daarbij?) snurken?

Misofonie heb je vooral voor geluiden die mensen maken. Er zijn er ook die niet tegen vogels kunnen, maar dat zijn er maar heel weinig. Dus dat kan wel degelijk. Vaak zijn het vooral eetgeluiden trouwens.

Netherfield schreef op 20-05-2026 om 07:56:

[..]

Misofonie heb je vooral voor geluiden die mensen maken. Er zijn er ook die niet tegen vogels kunnen, maar dat zijn er maar heel weinig. Dus dat kan wel degelijk. Vaak zijn het vooral eetgeluiden trouwens.

Eetgeluiden kan ik ook alleen handelen als ik zelf ook eet, want dan hoor ik het gemaal van een ander niet boven mijn eigen gemaal uit. Hondjes die komkommer eten daarentegen, te schattig 🥰. Paarden die slobber slurpen, genieten! Mensen die een boterham met kaas kauwen, om te sláán!

Volgens krant Trouw is de crisis in de asielopvang terug. En heeft het kabinet geen oplossing.  Zal er weer een kabinet over vallen...

Kampeerder schreef op 20-05-2026 om 05:41:

[..]


Nee, gewoon zakelijk geantwoord. Ken de man eigenlijk nauwelijks weet niet of de grap goed zou vallen.

Ahh oké, zakelijk kunnen zulke grapjes inderdaad niet.

kerst schreef op 20-05-2026 om 08:38:

Volgens krant Trouw is de crisis in de asielopvang terug. En heeft het kabinet geen oplossing. Zal er weer een kabinet over vallen...

Ach dat komt wel goed, Jetten gaat toch zoals beloofd onverkort die strenge asielwetten invoeren?  Die 10 steden zijn bijna klaar, kunnen we ze daarin opvangen. Die man weet van aanpakken, en laat zich niet tegenhouden je kent zijn motto ; Het kan wel! 

Dochter had zaterdag en zondag kaartjes voor Harry Styles helemaal gestrest. Zal dure vip kaartjes maar stond in een vak waar ze alleen maar tegen een heel hoog podium en een soort brug aan stond te kijken heeft van het hele concert niks gezien heeft een klacht ingediend en ja hoor, ze gaan er wat aan doen. Dit weekend wordt het podium verhoogd, maar daar heeft ze niks meer aan.

Pooh-Bear schreef op 20-05-2026 om 19:51:

Dochter had zaterdag en zondag kaartjes voor Harry Styles helemaal gestrest. Zal dure vip kaartjes maar stond in een vak waar ze alleen maar tegen een heel hoog podium en een soort brug aan stond te kijken heeft van het hele concert niks gezien heeft een klacht ingediend en ja hoor, ze gaan er wat aan doen. Dit weekend wordt het podium verhoogd, maar daar heeft ze niks meer aan.

Ach wat sneu 

Bakblik schreef op 19-05-2026 om 08:07:

[..]

Als hij de verbinding uitzet is hij nog steeds ingelogd, lukt het wel als hij helemaal uitlogt?

De rest van het gezin heeft data op de mobiel en met alleen appen lukt dat wel, mocht ik op de WiFi. 😜

Was heel gezellig een mobiel-arm weekend.

Jaar later waren we op een camping waar je alleen verbinding had op het WiFi-plein. Voor een groter bereik moest je fors meer betalen. Het beviel de kinderen goed niet de hele dag life de vakantie van je vrienden meebeleven.

Nee, ook als mijn man op z'n mobiel "netwerk vergeten" deed, kon ik geen connectie maken.

Ik had weinig internet nodig. Het meest irritante was dat ik niet snapte waarom ik geen connectie kon maken, daar kan ik dan niet tegen. Als het antwoord inderdaad was geweest, "slechts 1" had ik me daar prima bij neer kunnen leggen.

Gatverderrie ik heb weer vreselijke koppijn en
 vreetbui daardoor omdat ik me met mezelf geen raad vind.

Zou met zusjes een ketting kopen voor mn moeders verjaardag, al eentje samen uitgezocht. Alleen heeft mn jongste zus geen geld. Haar eruit laten voelt lullig maar ga ook niet voorschieten. Wat een gezeik, koop volgende keer weer zelf wat. 

ik erger me dood aan de H&M... blijkbaar kan je ''zwangerschapskleding'' niet meer in de winkel kopen maar alleen online en het duurt een dikke week voor het bezorgd wordt

heb daar allemaal geen zin/tijd invoor..

Dat eeuwige heien 😡.
En ik ben al zo overprikkeld 😫.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.