Huiskamer
Broodjebrie
20-05-2026 om 07:40
Dolfje schreef op 20-05-2026 om 07:07:
[..]
Wij hadden om 6:30 een keffende hond buiten.
Vandaar dat je al zo vroeg appte.
Ik was ook voor de wekker wakker want moest naar de wc.
Wieder
20-05-2026 om 07:41
Kampeerder schreef op 20-05-2026 om 05:39:
Eksters en kauwen, wat een pokkeherrie op de vroege morgen. En man snurkt overal doorheen.
Dat vroeg ik mij gisterochtend af: waarom in hemelsnaam heb ik nul last heb van het concert van alle eksters en kauwen en andersoortig flierefluitend gevogelte maar word ik bijkans agressief van het gesnurk van echtgenoot?! Kun je ook misofonie hebben voor (tegen/met/aan, welk voorzetsel hoort daarbij?) snurken?
Kampeerder
20-05-2026 om 07:48
Wieder schreef op 20-05-2026 om 07:41:
[..]
Dat vroeg ik mij gisterochtend af: waarom in hemelsnaam heb ik nul last heb van het concert van alle eksters en kauwen en andersoortig flierefluitend gevogelte maar word ik bijkans agressief van het gesnurk van echtgenoot?! Kun je ook misofonie hebben voor (tegen/met/aan, welk voorzetsel hoort daarbij?) snurken?
Geflierefluit van kleine vogels kan ik prima hebben. Maar ekster en kauwen schreeuwen zo naar. Klinkt of ze ruzie hebben. Hebben ze misschien ook wel.
En inderdaad dat gesnurk. Schijn zelf ook te snurken, maar kan het niet hebben van een ander.
Netherfield
20-05-2026 om 07:56
Wieder schreef op 20-05-2026 om 07:41:
[..]
Misofonie heb je vooral voor geluiden die mensen maken. Er zijn er ook die niet tegen vogels kunnen, maar dat zijn er maar heel weinig. Dus dat kan wel degelijk. Vaak zijn het vooral eetgeluiden trouwens.
Wieder
20-05-2026 om 08:22
Netherfield schreef op 20-05-2026 om 07:56:
[..]
Misofonie heb je vooral voor geluiden die mensen maken. Er zijn er ook die niet tegen vogels kunnen, maar dat zijn er maar heel weinig. Dus dat kan wel degelijk. Vaak zijn het vooral eetgeluiden trouwens.
Eetgeluiden kan ik ook alleen handelen als ik zelf ook eet, want dan hoor ik het gemaal van een ander niet boven mijn eigen gemaal uit. Hondjes die komkommer eten daarentegen, te schattig 🥰. Paarden die slobber slurpen, genieten! Mensen die een boterham met kaas kauwen, om te sláán!
kerst
20-05-2026 om 08:38
Volgens krant Trouw is de crisis in de asielopvang terug. En heeft het kabinet geen oplossing. Zal er weer een kabinet over vallen...