Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

amarna schreef op 03-05-2026 om 12:03:

[..]

Ik woon in nieuwbouw met een eigen (gekochte) parkeerplaats in parkeergarage onder ons appartementgebouw.

Erg fijn, zeker nu manlief invalide is.

Ik woon aan een doorgaande weg in een klein dorp. Bijna op de grens van buiten bebouwde kom.  Maar hier in de nieuwbouwwijk en ook bij schoonmoeder in een ander dorp speelt het probleem van te kort parkeerplaats.  Hier hebben wij de mazzel van én een eigen oprit én een grote parkeerplaats naast ons huis die vroeger altijd leeg was. Intussen zijn er nieuwe woningen gebouwd  en is het soms ook vol. Maar meestal nog wel een plekje over   en behalve dat we dan iets verder moeten lopen is dat niet mega erg.  Maarja, ook hier idd meerdere auto's . Dus wij dragen zelf ook aan dat probleem bij.  Bij schoonfamilie in het dorp ontstaan er hele ruzies om. Hier gelukkig nog niet mee gemaakt.

Hier ook een tekort aan parkeerplaatsen, maar geen nieuwbouwwijk. Weinig opritten en smalle straten

Bij een brand in een woning in onze stad is tot groot verdriet een kind omgekomen.
Onder dit bericht op fb vond een idioot het nodig om een opmerking te maken "dat het huis straks dan wel weer snel opgeknapt zal worden om er asielzoekers in de stoppen".
Echt wat bezielt je dan? Sowieso wonen die mensen we nog gewoon, het is immers nog gewoon hun huis. Twee: die mensen zijn hun kind verloren.
Er waren al reacties onder geplaatst van mensen die hem voor idioot uitmaakten. Ik heb bewust niet gereageerd en deze persoon direct geblokkeerd want als ik wel zou reageren zou dat me een fb verbod opleveren.
Maar dit maakt me zo boos, hoe een naar persoon moet je dan zijn dat je dit zegt en waarschijnlijk ook nog lol hebt in de reacties die je krijgt. Een keertje trollen ala maar dit gaat te ver. 

BlairW schreef op 03-05-2026 om 18:13:

Gisteren ipv vandaag, maar toch. Ik zat de quiz met ballen of zo te kijken. Dat die ballen naar beneden komen en als je verkeerd staat, val je het zwembad in. Er staat een groep dames en bij het zwembad staat een lifeguard. Knappe gozer, rode zwembroek, gespierd, gebruind. Johnny vraagt aan 1 van die dames “heb je die lifeguard ook gezien?”, dus die meid zegt “ja zeker heb ik die gezien hoor!!” met zo’n big smile en zo’n ondertoon. Hoe kan dit? Als daar een dame in bikini had gestaan en een vent zegt “jaja, die heb ik zeker gezien”, dan kan het niet en is de wereld te klein want seksistisch enz. Maar andersom kan het gewoon uitgezonden worden. Hoe kan dat?

Ik denk dat een dame in bikini zich na zo’n opmerking heel kwetsbaar voelt. Die man wil wat van mij, wil ik dat ook? En als ik het niet wil, luistert hij dan naar mijn nee?

Man in zwembroek voelt zich na zo’n opmerking sexy. Denkt, ze wil mij! Kans op seks! (Is denk ik de heersende opinie, dat een man zo denkt).

Dat is het verschil.  

Netherfield schreef op 03-05-2026 om 22:56:

[..]

Ik denk dat een dame in bikini zich na zo’n opmerking heel kwetsbaar voelt. Die man wil wat van mij, wil ik dat ook? En als ik het niet wil, luistert hij dan naar mijn nee?

Man in zwembroek voelt zich na zo’n opmerking sexy. Denkt, ze wil mij! Kans op seks! (Is denk ik de heersende opinie, dat een man zo denkt).

Dat is het verschil.

Hoe de persoon in kwestie erover denkt, zou hierin geen verschil moeten maken. Een vrouw kan hetzelfde denken als wat jij toeschrijft aan die man qua gedachte en andersom. Het gaat mij er om dat het blijkbaar wel geaccepteerd is als er een vrouw verlekkerd naar een half naakte man staat te kijken op tv, maar als het andersom gebeurt is het meteen een probleem. En dat vind ik gewoon heel raar en daar erger ik me aan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.