Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

0lijfje schreef op 23-04-2026 om 21:19:

[..]

Nou he. Ik was sommige planten in mijn tuin ook al water aan het geven, omdat ze slap gingen hangen. Dat is normaal gesproken helemaal niet nodig zo vroeg in het jaar. Ik maak me er ook wat zorgen om.

Ik denk dat we voor grote uitdagingen staan. Ik heb zelf jarenlang in tuinderij sector gewerkt als bijbaan. Ik denk dat sommige gewassen geen toekomst meer hebben in ons land. En daarnaast ook vaker extreme regenbuien of extreem natte perioden. Als dat komt na lange droogte kan de bodem het water niet goed opnemen. Dan blijft het staan en krijg je overstromingen. Merk dat ik me zeer veel zorgen maak. Ook in het bos waar ik wekelijks wandel is goed te zien dat bomen het moeilijk hebben. Ik vrees en weet vrij zeker dat een heel deel van onze bossen dit niet gaat overleven binnen enkele decennia. Bizar. 

en dan erger ik me ook aan de bagatalliserende uitspraken. Of mensen die er niet in geloven en het maar bangmakerij vinden.

Mick87 schreef op 23-04-2026 om 21:14:

ik erger me dat het steeds vaker zo droog is. We stevenen wederom af op extreme droogte. Ik zie het ook alweer om me heen. Sloten die leeg staan, watertjes in het bos die echt heel troosteloos eruit zien met eenden op nog maar een klein stuk. Maak me enorme zorgen hierom. Zoveel droge jaren in de afgelopen 10 jaar. Droogte die normaal eens per 30 jaar voorkomt nu ineens jaar na jaar. Hoe gaat onze natuur dit volhouden ?

Ik was vanmiddag met mijn man aan het wandelen in het bos en het viel ons ook al op dat het zo droog was. Wij maken ons hier ook zorgen om en hopen op flinke regen.

Nieuwe nachtkastjes besteld, krijg 2 enorme dozen van 25kg. Was er nog niet aan toegekomen om ze uit te pakken, zit goed verpakt bovenop een gebruiksaanwijzing... en ben er meteen klaar mee. Moet ik het deels zelf in elkaar zetten, zelfs de gaten zijn niet voorgeboord. Als ik planken en schroeven wil kopen, dan ga ik wel naar de Gamma  Vind ze eigenlijk al flink aan de prijs, en massief hout is gewoon duur maar dit is te gek, voor een paar planken en schroeven? Die gaan retour.

Tuinfluiter schreef op 23-04-2026 om 22:32:

[..]

Ik was vanmiddag met mijn man aan het wandelen in het bos en het viel ons ook al op dat het zo droog was. Wij maken ons hier ook zorgen om en hopen op flinke regen.

Vandaag ook in het nieuws een waarschuwing voor een tekort aan drinkwater,  als er geen nieuwe bronnen en infrastructuur bijkomt, volgens waterbedrijf Vitens. Door groei van bedrijven en bevolking, kan een uitbreiding of aansluiting van nieuwbouw vertraging oplopen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.