Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Geërgerd aan het feit dat er na meer dan een jaar bouwwerkzaamheden in de straat nog steeds vrachtwagenchauffeurs de (al 6 keer aangepaste) borden niet zien/snappen en toch weer onze straat in rijden. 
Staat er weer zo'n chauffeur in de straat, die de bocht niet kan krijgen, te toeteren.
Ruim een kilometer (zowel op de noordelijke als de zuidelijke toerit naar onze wijk)voor de inrit van de bouwplaats staat een bord dat bestemmingsverkeer voor bouwplaats X de navigatie uit moet zetten en de borden moet volgen. Als je de straatnaam hebt ingevoerd op je navigatie en die blijft volgen kom je verkeerd uit bij een bocht die niet te nemen is met een combinatie van 18 meter, zeker niet als er ook (te)veel geparkeerde auto's staan. 
Nu ik dit getypt heb is de rust weer teruggekeerd.

Liepen net in de stad toen we besloten om lekker te gaan lunchen op een terrasje.
Ik zie op de lunchkaart gewokte  biefstukpuntjes met molenaarsbrood staan voor 19 euro. Ik twijfel nog even over de prijs maar klonk wel lekker dus toch genomen.
Vervolgens krijg ik een bord met gewokte biefstuk zonder brood. Dus ik vraag waar mijn brood is waarop ze zegt daar zit nooit brood bij en vervolgens haalt ze toch nog 2 kleine broodjes. 
Bij het afrekenen moest ik er ineens 27 euro voor betalen schijnbaar had ze het verkeerd begrepen en een hoofdgerecht ipv lunchgerecht gegeven. Toen man daar wat van zei was het antwoord dat we toch moesten betalen hadden we dat maar eerder aan moeten geven. 
Maar ik had nog opgemerkt dat er op de kaart brood bij zat. En had geen idee dat ik een heel verkeerd gerecht had dus hoe had ik dat moeten weten. 

Pooh-Bear schreef op 09-04-2026 om 14:07:

Liepen net in de stad toen we besloten om lekker te gaan lunchen op een terrasje.
Ik zie op de lunchkaart gewokte biefstukpuntjes met molenaarsbrood staan voor 19 euro. Ik twijfel nog even over de prijs maar klonk wel lekker dus toch genomen.
Vervolgens krijg ik een bord met gewokte biefstuk zonder brood. Dus ik vraag waar mijn brood is waarop ze zegt daar zit nooit brood bij en vervolgens haalt ze toch nog 2 kleine broodjes.
Bij het afrekenen moest ik er ineens 27 euro voor betalen schijnbaar had ze het verkeerd begrepen en een hoofdgerecht ipv lunchgerecht gegeven. Toen man daar wat van zei was het antwoord dat we toch moesten betalen hadden we dat maar eerder aan moeten geven.
Maar ik had nog opgemerkt dat er op de kaart brood bij zat. En had geen idee dat ik een heel verkeerd gerecht had dus hoe had ik dat moeten weten.

oh daar zou ik heibel over maken. 

heb ik een keer gehad met saté met friet. ik bestel gewoon saté met friet. was volgens mij 16 euro. 

bij het afrekenen stond er ineens 20 euro dus ik reclameer. ja, dat was omdat ik 3 stokjes had gehad. 

niemand had me gevraagd hoeveel stokjes ik wilde en het bleek dat helemaal onderaan de menu-pagina stond dat het met 1 stokje was en elk stokje 2 euro extra was. de serveerder had maar gewoon 3 gedaan. 

ik kreeg het voor 16 uiteindelijk, maar vind het echt schofterig om zo'n eigen fout op de klant af te geven.

Broadway schreef op 09-04-2026 om 14:44:

[..]

heb ik een keer gehad met saté met friet. ik bestel gewoon saté met friet. was volgens mij 16 euro.

bij het afrekenen stond er ineens 20 euro dus ik reclameer. ja, dat was omdat ik 3 stokjes had gehad.

niemand had me gevraagd hoeveel stokjes ik wilde en het bleek dat helemaal onderaan de menu-pagina stond dat het met 1 stokje was en elk stokje 2 euro extra was. de serveerder had maar gewoon 3 gedaan.

ik kreeg het voor 16 uiteindelijk, maar vind het echt schofterig om zo'n eigen fout op de klant af te geven.

Je heb gelijk hoor. Man ging afrekenen en die had geen zin in gezeur en dacht uiteindelijk laat maar. 

Nieuwe ergenis. Ik zit in de or. Maar wij zitten niet op een kantoor of zo, dus ik zie mijn collega’s in de OR bijna nooit communicatie gaat dus via mail en WhatsApp die communicatie is heel slecht en er gebeurt weinig.
voor mijn gevoel gaat alles uit van mij en 1 andere collega (de voorzitter) een paar weken geleden is de secretaris er al mee gestopt. 
Er moeten wat dingen geregeld worden maar op mijn vragen op WhatsApp van een paar weken geleden heb ik nul reacties gekregen. Kom ik net die collega tegen de voorzitter dus ik vraag er iets over aan haar waarop ze zegt oh maar ik werk niet meer bij jullie. Oké, fijn dat ik dat ook weet.

Loulou39 schreef op 09-04-2026 om 12:45:

[..]

Mijn katertje at ook een keer die lusjes die wel eens aan de binnenkant bij de schouders van een tshirt zitten. Bij de dierenarts laten braken, gelukkig kwam het er uit 😅.

Dit ken ik met de telefoon, dan word je gebeld door een onbekend nummer maar kun je niet opnemen of je hebt het niet gehoord oid. Dan ben ik ook zo benieuwd wie dat was, dan ben ik helemaal geïrriteerd dat er geen voicemail bericht is 😂. (Zomaar terugbellen durf ik tegenwoordig niet meer.)

gelukkig kwam het bij hem nooit zover, hij floste gewoon graag

telefoon neem ik meestal wel op, maar zeg mijn naam niet meer als het een onbekend nummer.

ohja dat haat ik ook, ik bel nooit terug jij belt mij toch, bel me later maar terug

Broadway schreef op 09-04-2026 om 14:44:

[..]

Nou zeg, wat een rare manier van doen van die toko. Daar kom je ook nooit weer….

Baal van AH die steeds minder biologische verse groenten verkoopt. De schappen zijn verkleint en er gaat steeds meer uit het assortiment. Vandaag hoorde ik dat zelfs de tomaten eruit zijn  Op mijn vraag hoe dit kwam, wisten ze het eigenlijk niet maar het had te maken met het weer. Vroeg hoe het kon dat Eko plaza wel zijn schappen vol had liggen, en of die regen alleen bij de AH boeren viel? Toen bleef het stil...
Bij Milieu centraal loopt een petitie, voor wie het ook belangrijk vindt;

Wij willen boodschappen doen die goed zijn voor onze gezondheid én voor de aarde. Gewoon eerlijk, plantaardig eten, betaalbaar voor iedereen. Albert Heijn zegt daarvoor te zorgen, maar houdt ons voor de gek. Want terwijl onze zorgen over klimaat en gezondheid toenemen, blijft de uitstoot van Albert Heijn stijgen. En betalen wij, klanten, te veel voor biologische boodschappen.

Albert Heijn | Milieudefensie

Op donderdag zijn thuis bij iedereen de lontjes kort. Sommigen snappen alleen niet dat je je toon en onderwerpen daar op aan moet passen…

anomarie schreef op 09-04-2026 om 11:18:

Ik erger mij aan de medische wereld. Mijn moeder is ernstig ziek, heeft een hele zware operatie ondergaan en heeft een flink delier gehad. Nu na 2 maanden nog erg vergeetachtig (wat ze daarvoor ookal was), en vergeet daardoor oa te eten en ook de medicatie te nemen die daarvoor nodig is. Begrijpt ook niet dat ze medicatie heeft en dat ze zo ziek is. Gevolg is dat ze heel erg afvalt. Thuiszorg kan maar beperkt worden ingezet, want er is geen diagnose. Huisarts heeft het over versterven en is laaiend op de nazorg van het ziekenhuis. Nu deze week met spoed opgenomen, ivm zwaar ondergewicht en een kleine ontsteking, zodat er verder onderzoek gedaan kon worden naar de geheugenproblemen. Uitslag: geen dementie op basis van 1 gesprek en 1 testje, dus geen hulp, ze kan weer naar huis.... terwijl het thuis zonder zorg echt niet gaat. Zo gaan we dus om met onze oudjes... En dan zwijg ik maar over wat het met onze relatie doet, want ik ben met alles de boeman.

Nou we zijn nog niet klaar…. De casemanager zegt dat dementie op dit moment niet vast te stellen is omdat het delier nog kan spelen en adviseert dringend opname op de geriatrische revalidatie om uitgevoerd onderzoek te doen. En zeker niet naar huis in deze situatie en ook thuiszorg durft het niet aan. Ondertussen kan mijn moeder mij wel wat aandoen. Ze blijft in ieder geval een nachtje. Morgen een gesprek met de arts in het ziekenhuis, maar ik weet de uitslag al.

anomarie schreef op 09-04-2026 om 18:42:

[..]

Nou we zijn nog niet klaar…. De casemanager zegt dat dementie op dit moment niet vast te stellen is omdat het delier nog kan spelen en adviseert dringend opname op de geriatrische revalidatie om uitgevoerd onderzoek te doen. En zeker niet naar huis in deze situatie en ook thuiszorg durft het niet aan. Ondertussen kan mijn moeder mij wel wat aandoen. Ze blijft in ieder geval een nachtje. Morgen een gesprek met de arts in het ziekenhuis, maar ik weet de uitslag al.

Wat een ellende 

anomarie schreef op 09-04-2026 om 18:42:

[..]

Hopelijk komt er morgen duidelijkheid en hulp, sterkte!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.