Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Auwereel schreef op 18-03-2026 om 16:19:

[..]

Ach, ik had het je zo gegund...

Lief Auwereel. 

Ergernis van daarnet. Ik stik bijna in mijn eten. Ik krijg het gewoon niet goed weg. Zo'n  pijn in slokdarm en maagingang bij het eten. Dus nu maar aan een bakje volle kwark met wat nootjes.  Dat glijdt  nog een beetje weg. Want anders kom ik vandaag niet verder dan 500 calorieën  en dat is wel héél  erg weinig  na een inspannende dag.

lientje69 schreef op 18-03-2026 om 18:32:

[..]

Lief Auwereel.

Ergernis van daarnet. Ik stik bijna in mijn eten. Ik krijg het gewoon niet goed weg. Zo'n pijn in slokdarm en maagingang bij het eten. Dus nu maar aan een bakje volle kwark met wat nootjes. Dat glijdt nog een beetje weg. Want anders kom ik vandaag niet verder dan 500 calorieën en dat is wel héél erg weinig na een inspannende dag.

Wat een ellende Lientje. Wanneer krijg je je onderzoek en mag je daarna weer maagbeschermers. 

Tuinfluiter schreef op 18-03-2026 om 21:11:

[..]

Wat een ellende Lientje. Wanneer krijg je je onderzoek en mag je daarna weer maagbeschermers.

Maandag voor de heliobacter 

Maar ben bang dat ik wel doorraak voor een afspraak vanhet slokdarm onderzoek ook. Zie er zo tegenop.

Sinds gisteravond bij het tandenpoetsen ineens zo'n pijn aan mijn tandvlees aan een kant boven. Kan nauwelijks met de tandenborstel over de tanden aan die kant. 

lientje69 schreef op 18-03-2026 om 21:40:

[..]

Maandag voor de heliobacter

Maar ben bang dat ik wel doorraak voor een afspraak vanhet slokdarm onderzoek ook. Zie er zo tegenop.

Krijg je maandag de uitslag, of moet je dan bloedprikken?

Weet je welk onderzoek ze misschien willen doen Lientje?

Zelf heb ik een twee keer een gastroscopie gehad, daarna een drukmeting en een 24 uurs zuurgraadmeting van de slokdarm. Zag er ook enorm tegenop, maar heel blij dat ik het gedaan heb. 

lientje69 schreef op 18-03-2026 om 18:32:

[..]

Lief Auwereel.

Ergernis van daarnet. Ik stik bijna in mijn eten. Ik krijg het gewoon niet goed weg. Zo'n pijn in slokdarm en maagingang bij het eten. Dus nu maar aan een bakje volle kwark met wat nootjes. Dat glijdt nog een beetje weg. Want anders kom ik vandaag niet verder dan 500 calorieën en dat is wel héél erg weinig na een inspannende dag.

Blijft je niet veel bespaard, Lientje...

Yumi schreef op 18-03-2026 om 22:01:

[..]

Krijg je maandag de uitslag, of moet je dan bloedprikken?

Weet je welk onderzoek ze misschien willen doen Lientje?

Zelf heb ik een twee keer een gastroscopie gehad, daarna een drukmeting en een 24 uurs zuurgraadmeting van de slokdarm. Zag er ook enorm tegenop, maar heel blij dat ik het gedaan heb.

Nee ik moet ontlasting inleveren.  Bloed prikken is al gedaan.  Daar kwam  een ferritine gehalte van 12 uit. Wat aan de lage kant is ( referentie waarde 10-290 ) Verder was alles goed. Andere onderzoek is neem ik aan een gastroscopie  idd.

lientje69 schreef op 18-03-2026 om 22:11:

[..]

Nee ik moet ontlasting inleveren. Bloed prikken is al gedaan. Daar kwam een ferritine gehalte van 12 uit. Wat aan de lage kant is ( referentie waarde 10-290 ) Verder was alles goed. Andere onderzoek is neem ik aan een gastroscopie idd.

Ahh oké, ontlasting inleveren ook een leuk karweitje met zo'n ieniemienie schepje

Voor de gastroscopie heb ik beide keren een roesje gevraagd, zag er enorm tegenop maar heb er niks van meegekregen. 

Hoop dat het allemaal meevalt, zal voor je duimen 🤞

Sterkte Lientje ik duim ook mee 🤞

Dolfje schreef op 18-03-2026 om 21:45:

Sinds gisteravond bij het tandenpoetsen ineens zo'n pijn aan mijn tandvlees aan een kant boven. Kan nauwelijks met de tandenborstel over de tanden aan die kant.

Heb ik ook soms ineens. Ik heb zelf altijd een fles perio aid staan en daar spoel ik dan een paar dagen mee. Helpt meestal goed. Irritante is ook dat het altijd op komt als ik niet naar de mondhygiënist hoef. Zodra ik daarheen moet is er weer niks aan de hand 😆

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.