Huiskamer
ToetieToover
04-03-2026 om 10:49
Mick87 schreef op 03-03-2026 om 17:20:
Dit weer ergert me trouwens ook. Inclusief de bijbehorende euforie. Ik snap wel dat mensen het fijn vinden. Maar ik vind de overgang veel en veel te groot. Vandaag m'n ventilator alweer aan gehad vanwege warmte in huis. Pollen alweer in de lucht dus de maximale dosis medicatie ligt alweer klaar, inclusief prednison.
En dan al die mensen die weer uit hun hol kruipen. Hangjeugd hangt weer voor de deur, krijsende kinderen, motors. Echt veeg me op. Ik haat het wonen in de stad steeds meer.
En iedereen die jubelt. Het is eng warm voor de tijd van het jaar. Het is pas maart. Ik erger me ook aan wappies en klimaatontkenners. Die allemaal komen met: "ja ergens in het jaar kruik was het ook warm op deze dag". Ja, maar als je naar de tabellen kijkt zie je dat dit steeds minder uitzonderlijk is. Opwarming gaat snel. En fijn dat iedereen van de zon en warmte geniet. Maar dit gaat in de nabije toekomst natuurlijk erg zorgelijk worden voor natuur, biodiversiteit, onze watervoorziening etc.
Hier heb ik ook last van. Het is zo moeilijk om blij te zijn voor mensen die aan het genieten zijn van het weer. Zelfs als ze dat stilletjes doen.
De vervuiling lijkt een rol te spelen bij de ‘agressiviteit’ van de pollen. Steeds meer mensen krijgen last.
Nikki1973
04-03-2026 om 11:37
Aan de klussers in het huis naast ons. De koper hebben we nog nooit gezien maar de klussers zijn al maanden een paar uurtjes per dag aan het werk. Onze oprit blokkeren, veel herrie en het schiet maar niet op. Nu zijn ze met een betonzaag iets aan het ontmantelen, waarbij er een tering herrie veroorzaakt wordt, heel veel stof. Ik kan mijn ramen niet open zetten, kan de was niet buiten hangen en de kat is van de leg. Ik had van mijn vrije dag willen genieten.
Thora
04-03-2026 om 13:46
Caroline80 schreef op 04-03-2026 om 10:46:
Ik ben al 2 uur bezig om antwoord te krijgen van de zorgverzekering waarom een bepaalde declaratie is afgewezen. Na contact met een chatbot zit ik inmiddels bij medewerker 4 in de wacht. En iedereen zegt wat anders, maar het klopt niet.
Hier heb ik pas geleden een klacht over ingediend bij mijn zorgverzekeraar. De declaratie is afgekeurd want een bepaalde code is niet goed. Dan ga je bellen en kunnen ze alleen vertellen dat de code niet juist is. Wat het wel moet zijn weet geen hond. Na 3 nieuwe pogingen met nieuw codes was ik het zat en heb de klacht ingediend.
Nehalennia
04-03-2026 om 14:16
Mensen uit mijn wijk die nu de zon schijnt ineens de bankjes bevolken en zeuren over de jeugd van tegenwoordig. Ja er is hier veel jeugd, en die laten hun troep slingeren, is ook irritant maar niets let je om er zelf iets aan te doen, ik heb altijd zo'n afvalgrijper bij me en ruim de speeltuin even op als ik er toch ben. Zeik niet maar neem het heft in eigen hand.
Caroline80
04-03-2026 om 16:58
Thora schreef op 04-03-2026 om 13:46:
[..]
Hier heb ik pas geleden een klacht over ingediend bij mijn zorgverzekeraar. De declaratie is afgekeurd want een bepaalde code is niet goed. Dan ga je bellen en kunnen ze alleen vertellen dat de code niet juist is. Wat het wel moet zijn weet geen hond. Na 3 nieuwe pogingen met nieuw codes was ik het zat en heb de klacht ingediend.
De vierde medewerker wist mij te vertellen dat het was afgewezen omdat een contactlens abonnement niet wordt vergoed. Dus maar meteen het abonnement opgezegd.
Neweve
04-03-2026 om 17:45
Nehalennia schreef op 04-03-2026 om 14:16:
Mensen uit mijn wijk die nu de zon schijnt ineens de bankjes bevolken en zeuren over de jeugd van tegenwoordig. Ja er is hier veel jeugd, en die laten hun troep slingeren, is ook irritant maar niets let je om er zelf iets aan te doen, ik heb altijd zo'n afvalgrijper bij me en ruim de speeltuin even op als ik er toch ben. Zeik niet maar neem het heft in eigen hand.
Ik heb een buurvrouw die een paar keer per jaar een schoonmaak actie organiseert. Ze regelt prikkers en vuilniszakken. Inmiddels sponsort een lokale ondernemer koffie en iets lekkers voor iedereen en komt de gemeente aan het eind van de dag de stapel vuilniszakken halen (eerder gooide ze die gewoon in de thuis container van haarzelf).
Kortom, begin positief plant een zaaide en misschien groeit er iets groters uit.
Neweve
04-03-2026 om 17:47
Aan de tandarts, die heeft wel gelijk de rekening van dochter gestuurd maar niet die van mijzelf. Zul je zien dat ze straks de aanmaning naar man sturen (want gezinshoofd). Ik heb ze vorige keer al aangegeven dat ik dat niet wil/het zal melden als datalek als het nog een keer gebeurd, we shall see...
Yumi
04-03-2026 om 18:04
Staat een vrouw met hond bij de verkeerslichten te wachten. Het springt op groen en ik loop achter haar aan, de hond schrikt van het geluid van een motor, draait zich om en valt uit naar mij. Ze loopt gewoon door, terwijl ze hem snoepjes geeft. Vraag of ze niet zag dat de hond naar mij uitviel, volgens haar sprong hij alleen maar. Terwijl ze dat zegt, valt hij al grommend weer uit. Vraag, nu hij erbij gromt, of het voor haar wel duidelijk is, ze kijkt verbaasd maar geen reactie. Ook niet naar de hond, wou eerst roepen zou hem weer belonen met snoepjes.... trut! Maar heb het laten gaan, helpt toch niet.